w tej historii
Starbucks (seks-0,11%) uważa, że problem polega na tym, że rozkoszowanie się kawą jest zbyt skomplikowane. Kiedyś ulubione miejsce spotkań, wielu klientów czuje się teraz ignorowanych, z mniejszym ruchem pieszych i mniejszą sprzedażą.
„Sprawiliśmy, że bycie klientem jest trudniejsze, niż to konieczne” – powiedział dyrektor generalny Starbucks Brian Nicol. wideo. „Przestaliśmy się z nimi kontaktować”.
Aby rozwiązać ten problem, Starbucks uruchamia inicjatywę „Powrót do Starbucks”, której celem jest ponowne połączenie się z tym, co firma nazywa swoją „podstawową tożsamością”. Inspiracja inspirowana stylem retro skupi się na stworzeniu przytulnego otoczenia, w którym serwowana będzie wysokiej jakości kawa parzona przez „wykwalifikowanych baristów”.
To nastroje wynikają z wczesnych raportów Starbucks. Wyniki za IV kwartałco wskazuje, że problemy ze sprzedażą nasiliły się, zmniejszając się trzeci kwartał z rzędu. Firma przypisała ten spadek kilku czynnikom, w tym spadkowi popytu w Ameryce Północnej, gdzie sprzedaż w tych samych sklepach spadła o 6%. Ruch spadł o 10% pomimo zwiększonych inwestycji w promocje za pośrednictwem aplikacji mobilnych i poszerzania asortymentu produktów. Największym rynkiem dla sieci są Stany Zjednoczone.
Tymczasem w Chinach, drugim co do wielkości rynku Starbucks, sprzedaż w tych samych sklepach spadła o 14%. Firma powiązała to sprzedaż spadnie Kawa Luckin (LKNCY+2,23%) oraz zmiany w wydatkach konsumenckich skłaniają do ponownej oceny strategii w regionie. We wrześniu Bank of America (BAK+0,07%) Notatki badawcze pochodzą ze Starbucks. może skorzystać Nie uzyskała licencji na działalność w Chinach.
Starbucks przyznaje, że ostatnie zmiany mogły skomplikować obsługę klienta. Wprowadzając nowe produkty i skupiając się na programie Starbucks Rewards, sieć kawiarni nieumyślnie sprawiła, że wielu klientów poczuło się zignorowanych. Kilka ostatnich raportów wskazuje, że wysiłki marketingowe kierują się w stronę młodszych pokoleń. Aby odwrócić sytuację, Nicol powiedziała, że Starbucks planuje uprościć swoje usługi, zrewidować strukturę cenową, poprawić komunikację oraz wyeliminować wąskie gardła kadrowe i operacyjne.
Analityczka Williama Blaira, Sharon Zakfir, powiedziała Quartz, że łańcuchy muszą: ograniczyć innowacje Skoncentruj się na popularnych przedmiotach, których oczekują klienci, np. odświeżaczach. Ona jest w firmie Gotówka na rozwiązanie problemów kadrowych. Usprawniając nasze działania, będziemy w stanie zapewnić naszym klientom niezapomnianą i bezproblemową obsługę, „szczególnie w godzinach porannych szczytu”.
Nicol dodała, że firma chce wzmocnić pozycję baristów, oferując takie korzyści, jak możliwość zdobycia czteroletniego dyplomu wyższej uczelni.
W dynamicznym świecie, w którym komunikacja jest niezbędna, Nicol przyznał, że Starbucks ma przed sobą „wiele wyzwań”, ale wyraził „pewność”, że Starbucks może pokonać wszystkie te wyzwania. To jednak wymaga czasu.
Starbucks planuje podzielić się swoimi postępami w kierunku Back to Starbucks, ale wstrzymał swoje prognozy na rok finansowy 2025 ze względu na zmianę dyrektora generalnego i obecny stan firmy.