Od czasu wprowadzenia ChatGPT OpenAI dwa lata temu branża technologiczna została pochłonięta przez generatywną sztuczną inteligencję. Jeden z dyrektorów ds. technologii przewiduje, że w przyszłym roku jeszcze więcej firm zastosuje tę technologię.

Hilary Hunter, dyrektor ds. technologii w IBM i dyrektor generalny ds. innowacji, powiedziała, że ​​firmy już w 2025 r. poszukują technologii umożliwiających skalowanie i wdrażanie sztucznej inteligencji, koncentrując się na zwiększeniu wydajności i zmniejszeniu ryzyka.IBM-a) infrastruktury, powiedział Quartz.

Hunter stwierdził, że mając na uwadze efektywność kosztową, firmy prawdopodobnie będą szukać mniejszych, bardziej ukierunkowanych modeli generatywnej sztucznej inteligencji. Hunter powiedział, że przedsiębiorstwa będą mogły także „optymalizować opóźnienia, wydajność i dokładność w zakresie obciążeń AI” poprzez łączenie wielu modeli uczenia maszynowego lub głębokiego uczenia się w celu uzyskania dokładniejszych i solidniejszych wyników.

„Firmy mają na przykład możliwość wykorzystania mniejszych, szybszych i bardziej energooszczędnych modeli z procesorami (rdzeniowymi jednostkami przetwarzającymi) jako punktu wyjścia do analizy i przetwarzania danych, a następnie wykorzystania większych modeli na procesorach graficznych” – Hunter powiedział. W razie potrzeby możesz obsłużyć bardziej złożone obciążenia wymagające dodatkowej wydajności, a wszystko to w ramach tego samego przepływu pracy AI. ”

W lipcu Nvidia (NVDA) Dyrektor generalny Jensen Huang powiedział: Następna fala sztucznej inteligencji przeznaczona jest dla biznesua wszyscy w firmie „będą mieli asystenta AI”.

„Chcemy, aby każda organizacja mogła stworzyć własną sztuczną inteligencję” – powiedział Huang podczas pogawędki przy kominku na konferencji poświęconej grafice komputerowej SIGGRAPH. „W ten sposób wszyscy będą mieli współpracującą sztuczną inteligencję, która ich ulepszy i wzmocni oraz pomoże im lepiej wykonywać swoją pracę”.

Ponieważ branża technologiczna koncentruje się na wprowadzaniu nowych produktów AI, chatboty są przejmowane przez agentów AI, czyli oprogramowanie, które może samodzielnie wykonywać złożone zadania. Większość dotychczas wydanych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji to copilotowie, dzięki którym użytkownicy są bardziej wydajni, ale wymagają wielu monitów.

Hunter powiedział, że firmy muszą w przyszłym roku zintensyfikować wysiłki związane ze sztuczną inteligencją, w przeciwnym razie ryzykują, że pozostaną w tyle. Firmy uznały, że sztuczna inteligencja staje się w tym roku coraz ważniejsza, ale „często borykały się z odmiennymi etapami procesu AI i prawdziwym zwrotem z inwestycji”.

Hunter powiedział, że firmy muszą sfinalizować swoje projekty w zakresie sztucznej inteligencji do 2025 r. lub stworzyć „coraz bardziej rozdęte środowisko technologiczne” charakteryzujące się większymi kosztami i wolniejszymi innowacjami.

„Przedsiębiorstwa mogą odejść od Frankencloud (odmiennego środowiska, w którym dane są replikowane i rozproszone w różnych niepołączonych lokalizacjach) i faktycznie wykorzystywać dane i modele związane ze sztuczną inteligencją oraz zarządzać nimi, aby osiągnąć takie wyniki, jak: Nadszedł czas na stworzenie całościowego spojrzenia, którego potrzebujemy generować wsparcie dla naszych inwestycji w sztuczną inteligencję” – powiedział Hunter.

W przyszłym roku firmy będą borykać się z „długiem technologicznym” – długiem wynikającym z braku modernizacji infrastruktury IT lub braku zintegrowanych rozwiązań informatycznych i chmurowych niezbędnych do optymalizacji sztucznej inteligencji.

„Chociaż sama sztuczna inteligencja może pomóc w modernizacji IT, współpraca na szczeblu kierowniczym będzie kluczem do wyjścia z tego długu w nadchodzącym roku” – powiedział Hunter.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj