Z tą historią
Według nowego raportu liczba pojazdów dostępnych do zakupu w USA szybko maleje, gdy ludzie pędzą kupować samochody, zanim rozpocznie się pełny wpływ taryf prezydenta Donalda Trumpa.
Według Auto Industry Tracker całkowita dostawa nowych pojazdów w Lotach Dealer Lot spadła o 10,2% z 2,99 miliona do 269 milionów od początku marca. Cox Automotive. Grupa twierdzi, że sprzedaż gwałtownie wzrosła w zeszłym miesiącu z powodu trendów sezonowych i „pilności stworzonej przez ogłoszenie obowiązków importowych”.
„Tempo sprzedaży nowej detalicznej wzrosło prawie co tydzień w lutym i marcu. Pod koniec miesiąca ogłoszenia taryfy importowej na koniec miesiąca gwałtownie wzrosło pod koniec miesiąca, powodując pilność w ciągu ostatnich pięciu dni miesiąca”, stwierdza raport.
Do końca marca cotygodniowa sprzedaż w ciągu 30 dni wzrosła o 17,2% w porównaniu do końca lutego, co stanowi wzrost o 11,9% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Obecnie losy amerykańskie są dostarczane z nowymi pojazdami od 91 do 21 do 70 dni, obliczone na początku marca. Oznacza to, że podaż na początku kwietnia spadła na 10 dni w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku, co oznacza najniższy poziom od 2023 r.
„Oczekujemy, że dostawa zostanie jeszcze bardziej wzmocniona w nadchodzących tygodniach z powodu obowiązków importowych i obowiązków częściowych, które mogą rozpocząć się w maju”, napisał Cox Automotive.
25% taryfy na cały łagodny import do USA weszła w życie 3 kwietnia, niezależnie od tego, z jakiego kraju importowali. 25% taryfy na części motoryzacyjne ma na celu uwzględnienie 3 maja.
Grupa napisała, że oczekują, że ceny „poważnie wzrosną”, gdy rozpoczną się taryfy. „Gdy skończy się zapasy wstępne, producenci samochodów rozdzielają te dodatkowe koszty w całym portfelu pojazdów”-powiedział.
„W wyniku tych taryf i zaostrzania zapasów oraz bez zmian polityki Waszyngtonu konsumenci powinni spodziewać się obniżenia wyższych cen i rabatów na nowe pojazdy do lata”, powiedział raport.
Cox Automotive dodał, że oczekuje, że taryfy zmniejszają zarówno produkcję, jak i sprzedaż. Zwiększa to cenę zarówno nowych, jak i używanych samochodów. Grupa powiedziała również, że niektóre modele można przerwać, ponieważ producenci dostosowują się do nowej ekonomii.
Na początku tygodnia S&P Global Mobility (SPGI)) Zmniejsz tę prognozę Sprzedaż samochodów i lekkich ciężarówek w 2025 r. Wyniosła 700 000 sztuk. „Wpływ stawek samochodu Trumpa w połączeniu z powszechną taryfą 10% doprowadził do jednej z największych miesięcznych zmian, jakie wprowadził do prognoz” – napisała grupa. Tylko pandemia Covid-19 i kryzys finansowy 2008-09 spowodowały większe korekty.
Ponadto S&P zmniejszył swoją prognozę na 2026 do 1,2 miliona sztuk i prognozy 2027 do 930 000 sztuk w porównaniu z prognozą miesiąc temu.