Z tą historią

Ekonomiści twierdzą, że puste półki mogą przybyć do następnego miesiąca, a recesja nadejdzie tego lata.

Torsten Slok, główny ekonomista w Apollo Global Management (Apo) Na początku tego miesiąca Obliczenie Prawdopodobieństwo wynosi 90%, co nazywa „dobrowolnym recesją recesji handlu” w obliczu taryf prezydenta Donalda Trumpa. I z Nowy raport Opublikowany w ten weekend wskazuje na spadek przepływu statku z Chin do USA jako wiodącego domina, które doprowadzi do tej recesji za kilka miesięcy.

W połowie maja Sloak napisał, że ruchy statku kontenera „przestaną”. Później w tym miesiącu zapotrzebowanie na transport transportowy również się ustanie.

Prowadzi do pustych półek w sklepie. Firmy są zmuszone do sprowadzenia spadku sprzedaży. Oznacza to zwolnienia dla sprzedawców detalicznych i firm transportowych pod koniec maja lub na początku czerwca.

Potem do lata rywalizuje z recesją na pełną skalę.

Slok wskazuje na wiele czynników działających przeciwko amerykańskiej gospodarce. Same taryfy, a także zaufanie konsumenckie i biznesowe, odwet, zmniejszyły turystykę z innych krajów i masowe strzelaniny Doge.

Raport Slok wskazuje na „szybką rewizję spadkową”, którą wiele firm zawarło oczekiwania dotyczące dochodów od czasu ogłoszenia 2 kwietnia taryf Trumpa „Dnia Wyzwolenia”, a fakt, że nowe zamówienia spadły, a katalogi wzrosły.

„Administracja odziedziczyła gospodarkę o silnym wzroście, 4% bezrobocie, agresywne zatrudnienie i znaczne wiatr z inwestycji” – napisał Sloak. „Jednak wdrażanie bardzo wysokich taryf z dnia na dzień boli wiele firm, zwłaszcza małych firm, ponieważ obowiązki celne muszą być opłacane przez firmy, gdy import przybywa do USA”.

Slok wskazuje, że małe firmy często nie mają kapitału do wydawania taryf.

„Oczekujemy, że statek będzie usiadł na morzu i będzie nakazany anulować, a dobrze prowadzona generacja detalicznych złoży wniosek o bankructwo”-pisze.

Prowadzi to również do problemów makroekonomicznych, ponieważ małe i średnie firmy stanowią 80% zatrudnienia w USA. Slok oblicza, że ​​zwiększenie średniego stopy taryfowej z 3% do 18% negatywnie wpłynie na PKB w USA w 2025 r. W 4% punktach.

Według raportu prognozy dotyczące przychodów w USA pokazują najostrzejszy spadek od pandemii Covid-19. Nowe zamówienia zawaliły się, a koszty produkcji już wzrosły. Zwiększa to ceny konsumentów. Kolejny znak Telltail: Sprzedaż ciężarówek gwałtownie spadła w marcu.

Tymczasem prezesi i zaufanie konsumentów jest znacznie niższe niż kilka miesięcy temu. Prawie 70% Amerian martwi się utratą pracy. Jest to odsetek, którego nie widać od kryzysu finansowego w latach 2008-2009.

W połączeniu wszystkie te czynniki odnoszą się do szybko zbliżającej się recesji.

Mimo to Slok pisze, istnieje sposób, aby temu zapobiec. Stany Zjednoczone mogą negocjować z Meksykiem i Kanadą w sprawie siły roboczej, kapitału i zasobów naturalnych. Inne kraje mogą otrzymać 180 dni na negocjowanie problemów pozataryfowych, a jeśli umowa zostanie osiągnięta, taryfę można usunąć. W Chinach USA mogą zachować taryfy na „samochody, słoneczne i inne strategiczne grupy produktów” i mogą zachować inne etapy taryf na następne 18–24 miesiące.

„Ale dolna linia” – ostrzega Sloke. „W miarę kontynuowania obecnego poziomu taryfy gospodarka USA gwałtownie zwalnia”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj