w tej historii
przestrzeń x Proponowane kary przez federalne organy regulacyjneElon Musk narzeka, że powinien skupić się na Boeingu (BA) I zostaw jego firmę w spokoju.
„Kierownictwo Federalnej Administracji Lotniczej przeznacza zasoby na ataki na SpaceX z powodu błahych kwestii, które nie mają nic wspólnego z bezpieczeństwem, ignorując jednocześnie rzeczywiste problemy bezpieczeństwa Boeinga” – powiedział Musk. napisał X późny czwartek (meta), Platformy społecznościowe, których jest właścicielem.
„To ogromny błąd, który zagraża życiu” – powiedział, dodając: „Wystarczy”.
Szczególnie pan Musk Boeing Starlinerw czerwcu zabrał dwóch astronautów na ośmiodniową misję na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Dwa miesiące później, po powtarzających się opóźnieniach i problemach, we wrześniu NASA zwróciła Starlinera na Ziemię bez załogi. zdecydowany To było zbyt niebezpieczne. Astronauci mają powrócić na Ziemię w marcu 2025 roku. przestrzeń x statek kosmiczny Zamiast.
We wtorek FAA zaproponowała nałożenie kary na SpaceX. zmonopolizować rynek Jeśli chodzi o komercyjne starty w przestrzeni kosmicznej, seria problemów, które miały miejsce w zeszłym roku, zakończyła się karą w wysokości 633 009 dolarów. W szczególności SpaceX trzykrotnie żądało zmian w swoim planie wystrzelenia w przestrzeń kosmiczną i wdrażało te zmiany bez zgody organów regulacyjnych.
Musk nazwał działania władz „próżniakami”. Jest to akt wykorzystania systemu prawnego i systemu w celu podważenia legitymacji przeciwnika. zatrudniony Pozew złożony przez byłego kandydata na prezydenta Donalda Trumpa przeciwko ścigającym go organom. Tesla uwielbia spory sądowe (TSLA) Dyrektor generalny SpaceX powiedział również, że firma planuje pozwać FAA.
SpaceX poinformowało w czwartek w liście do urzędników Kongresu. napisał Firma stwierdziła, że FAA „zdecydowanie zaprzecza” zarzutom, że firma naruszyła przepisy. Firma twierdzi, że „właściwie powiadomiła” Biuro ds. Komercyjnego Transportu Kosmicznego FAA oraz że agencja „nie wykonała skutecznie swoich obowiązków”, co doprowadziło do nałożenia proponowanej kary. SpaceX odnotowało zgodę na jedną ze zmian dokonaną 110 dni po złożeniu planów.
Ta kolizja miała miejsce około tydzień po SpaceX. krytykowany Firma z zadowoleniem przyjęła oświadczenie FAA, twierdząc, że przepisy uniemożliwiają latanie jej rakietom, i wskazała na kary finansowe i dochodzenie prowadzone przez agencję. Powiedział również, że FAA przełożyła piąty test. statek kosmiczny Wystrzelenie megarakiet zostanie odwołane od września do listopada z powodu „niepotrzebnej analizy środowiskowej”.
Musk zgodził się z postem X, w którym w piątek rano skrytykował zastępcę sekretarza Departamentu Transportu Polly Trottenberg. zapytał„Czy szefowie organizacji odpowiedzialnych za regulację bezpieczeństwa samolotów i rakiet nie powinni wiedzieć coś o tym, jak one działają?”
Pomimo postu Muska i jego odpowiedzi Trottenberg od tego czasu nie stoi na czele FAA. Październik 2023następnie pełniła funkcję tymczasowego administratora. Rezygnacja Jej poprzednik Trottenberg ogłosił we wrześniu 2023 r., że agencja pracować razem We współpracy ze SpaceX firma planuje uzyskać drugą licencję na wystrzelenie dużej rakiety Starship już w przyszłym miesiącu. Zatwierdzenie jest nadany Listopad 2023.
według niej Strona z biografią personeluTrottenberg koncentruje się obecnie na kilku obszarach, które Musk będzie zaznajomiony jako dyrektor generalny Tesli. Krajowa sieć ładowania pojazdów elektrycznych Kieruje działaniami Departamentu Transportu w zakresie bezpieczeństwa drogowego, technologii i cyberbezpieczeństwa.