Elon Musk twierdzi, że X (wcześniej Twitter) został dotknięty „masywnym cyberatakiem” w poniedziałek, po tym, jak tysiące użytkowników w Wielkiej Brytanii i USA zgłosiły awarie.

Pan Musk, który był właścicielem platformy od końca 2022 r., Sugerował, że atak może być w toku.

„Codziennie atakujemy nas, ale było to zrobione z wieloma zasobami”, on Napisał w poście na X.

Zasugerował, że „zaangażowana jest duża, skoordynowana grupa i/lub kraj”.

BBC zbliżyło się do X o komentarz.

Downdetector Monitor Platform Fundetector powiedział, że w poniedziałek widział dziesiątki tysięcy raportów od użytkowników technicznych problemów technicznych.

Było ponad 8 000 raportów o awarii od brytyjskich użytkowników krótko przed 14:00 GMT, po krótkim, ale godnym uwagi gwałtownym wzrostowi raportów w poniedziałek rano.

Wielu użytkowników próbujących uzyskać dostęp do platformy i odświeżyć kanały w swojej aplikacji i witrynie stacjonarnej podczas poniedziałkowych przerwy, spotkało się z ikoną ładowania.

ALP TOKER, dyrektor Netblocks, który monitoruje łączność usług internetowych, powiedział, że jego własne wskaźniki sugerują, że awarie mogą być powiązane z cyberatakiem.

„To, co widzieliśmy, jest zgodne z tym, co widzieliśmy w poprzednich atakach odmowy usług, a nie z błędem konfiguracji lub kodowania na platformie”, powiedział BBC News.

Powiedział, że organizacja odnotowała kilka głównych awarii trwających ponad sześć godzin w poniedziałek, „każdy ma globalny wpływ”.

„Jest to jedne z najdłuższych awarii X/Twittera, jakie śledziliśmy pod względem czasu trwania, a wzorzec jest zgodny z zaprzeczeniem ataku usługi ukierunkowanego na infrastrukturę X na dużą skalę” – dodał.

Atak rozproszonej usługi odmowy (DDOS) jest próbą przejęcia strony internetowej w trybie offline, przytłaczając ją ruchem internetowym.

Pan Musk wcześniej twierdził, że platforma była celem ataków DDOS, Ale nie zostały one potwierdzone.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj