Użytkownicy Facebooka, Instagram i WhatsApp zgłaszają trudności z dostępem do nich z powodu masowej globalnej awarii.
„Wiemy, że problem techniczny wpływa na zdolność niektórych użytkowników do dostępu do naszych aplikacji. Pracujemy nad tym, aby przywrócić sytuację normalnie i przepraszać za wszelkie niedogodności”, powiedział Meta, który jest właścicielem aplikacji X.
W środę wieczorem ponad 22 000 osób zgłosiło problemy z Facebookiem, a ponad 18 000 walczyło o korzystanie z WhatsApp, według witryny śledzenia awarii Downdetector.
Problemy z aplikacjami zostały zgłoszone w Wielkiej Brytanii, częściach Europy, Azji, Australii, Ameryce Południowej i Stanach Zjednoczonych.
Według Downdetector przerwy rozpoczęły się około 18:00 GMT. Jego liczby są oparte na raportach o awariach, a faktyczna liczba dotkniętych użytkowników może się znacznie różnić.
Zgłoszono różne problemy, w tym nie można korzystać z aplikacji w ogóle lub kanały, które nie są odświeżające dla niektórych użytkowników.
„Wiemy o niektórych problemach uzyskiwania dostępu do WhatsApp. Aktywnie pracujemy nad rozwiązaniem i zaczynamy dostrzegać powrót do normy dla większości ludzi. Oczekujemy, że wkrótce wszystko wróci do normy” – powiedział WhatsApp.
Platformy meta są jednymi z najpopularniejszych na świecie. Facebook ma ponad trzy miliardy aktywnych użytkowników miesięcznych.
Największym doświadczonym meta z awarii miał miejsce w 2021 r., Kiedy założyciel Mark Zuckerberg przeprosił za spowodowane zakłócenia.
Przy tej okazji usługi Facebook, Messenger, WhatsApp i Instagram upadły na prawie sześć godzin.