Forever 21 może być o krok bliżej wyłączenia operacji w USA po tym, jak firma operacyjna marki złożyła wniosek o ochronę upadłościową.
Firma oświadczyła w oświadczeniu, że jej sklepy i strona internetowa w USA pozostaną otwarte, ponieważ „rozpoczyna proces kończenia”.
Forever 21 był kiedyś ulubieńcem młodych kobiet na całym świecie, ale starał się przyciągnąć klientów do swoich sklepów ze względu na rosnące ceny i rosnącą popularność zakupów online.
Spółka złożyła wniosek o ochronę przed upadłością po raz pierwszy W 2019 r., Ale grupa inwestorów ostatecznie kupiła go za pośrednictwem wspólnego przedsięwzięcia.
„Nie byliśmy w stanie znaleźć zrównoważonej ścieżki naprzód, biorąc pod uwagę konkurencję ze strony zagranicznych firm szybkiej mody … a także rosnące koszty, wyzwania ekonomiczne wpływające na naszych podstawowych klientów”, powiedział Brad Sell, powiedział w oświadczeniu dyrektor finansowy firmy.
Firma oświadczyła, że przeprowadzi sprzedaż likwidacji w swoich sklepach i że niektóre lub wszystkie jej aktywów będą sprzedawane w procesie nadzorowanym przez sąd.
„W przypadku udanej sprzedaży firma może oderwać się od pełnego wiatru operacyjnego”-oświadczyło oświadczenie firmy.
Rozdział 11 Ochrona odkłada obowiązki spółki amerykańskiej wobec wierzycieli, dając jej czas na reorganizację długów lub sprzedaż części firmy.
Sklepy i platformy e-commerce Forever 21 poza USA są obsługiwane przez innych posiadaczy licencji i nie będą mieli wpływu na zgłoszenie ochrony upadłości.
Sprzedawca szybkiej mody został założony w Los Angeles w 1984 roku przez południowokoreańskich imigrantów.
Jego niedrogie, modne ubrania i akcesoria stały się coraz bardziej popularne wśród młodych ludzi w ciągu najbliższych kilku dekad, a marka stała się konkurentem szybkich gigantów, takich jak Zara i H&M.
Na szczycie w 2016 r. Na całym świecie było 800 sklepów Forever, z których 500 znajdowało się w USA.