Hakerzy skradzili dane osobowe większości firmy ubezpieczeniowej 1,4 miliona klientów Allianz Life w Ameryce Północnej.
„16 lipca 2025 r. Złośliwy aktor zagrożenia uzyskał dostęp do zewnętrznego systemu CRM w chmurze używanym przez Allianz Life Insurance Company z Ameryki Północnej (Allianz Life)”-powiedział Allianz w oświadczeniu dla BBC.
Niemiecka firma macierzysta dodała, że hakerzy byli w stanie uzyskać dane osobowe związane z większością klientów Allianz Life, specjalistów finansowych i wybranych pracowników Allianz Life, stosując technikę inżynierii społecznej ”.
Według firmy naruszenie danych było związane tylko z Allianz Life.
Firma ubezpieczeniowa ujawniła naruszenie danych w złożeniu prawnym do prokuratora generalnego w amerykańskim stanie Maine.
Nie określiło, ile osób zostało dotkniętych.
W oświadczeniu firma ubezpieczeniowa powiedziała, że podjęła „natychmiastowe działania”, aby powstrzymać naruszenie i powiadomiła FBI.
Stwierdzono, że „nie ma dowodów, że uzyskano dostęp do Allianz Life Network lub innych systemów firmowych, w tym nasz system administracji polityki”.
Allianz – który ma ponad 125 milionów klientów na całym świecie – dodał, że jest w trakcie kontaktu i pomagania osobom dotkniętym naruszeniem danych.
Cyberatak inżynierii społecznej ma miejsce, gdy hakerzy wywierają presję lub oszukują użytkowników do rozdawania poufnych informacji, na przykład podszywając się pod zaufaną firmę lub osobę.