Sędzia USA orzekł, że gigant technologiczny Google ma monopol w technologii reklamowej online.

Departament Sprawiedliwości USA, wraz z 17 stanami USA, pozwał Google, argumentując, że gigant technologiczny nielegalnie dominuje w technologii, która określa, które reklamy powinny być umieszczone online i gdzie.

To drugi przypadek antymonopolowy, który Google przegrał od roku, po tym, jak orzekł, że firma miała również monopol na wyszukiwanie online.

Google powiedział, że odwoła się to od decyzji.

„Wydawcy mają wiele opcji i wybierają Google, ponieważ nasze narzędzia reklamowe są proste, niedrogie i skuteczne”-powiedział szef spraw regulacyjnych Lee-Ann Mulholland.

Sędzia okręgu USA Leonie Brinkema powiedziała w orzeczeniu Google „umyślnie zaangażował się w serię działań antykonkurencyjnych”, które umożliwiły mu „nabycie i utrzymanie mocy monopolistycznej” na rynku.

„To wykluczające postępowanie zasadniczo zaszkodziło klientom wydawcy Google, proces konkurencyjny, a ostatecznie konsumenci informacji o otwartej sieci” – powiedziała.

Google straciło dwa przypadki, a trzecia została odrzucona.

„Wygraliśmy połowę tej sprawy i odwołamy się od drugiej połowy” – powiedziała Mulholland.

„Sąd stwierdził, że nasze narzędzia reklamodawców i nasze przejęcia, takie jak Doubleclick, nie szkodzą konkurencji”.

Prawnik Google argumentował, że sprawa zbytnio koncentrowała się na swoich wcześniejszych działaniach, a prokuratorzy zignorowali innych dużych dostawców reklam, takich jak Amazon.

W trwającej serii procesów antymonopolowych rząd USA twierdzi, że Google i jego spółka macierzysta Alphabet powinni zostać rozbite – które mogą obejmować sprzedaż części firmy, jak przeglądarka Chrome.

Source link