w tej historii

Departament Sprawiedliwości może rozważyć podział Google (Google)po tym jak sędzia federalny orzekł w sierpniu, że gigant technologiczny zmonopolizował rynek wyszukiwarek internetowych.

Departament Sprawiedliwości stwierdził w oświadczeniu, że chce zaradzić monopolowi Google’a. Złożenie do sądu We wtorek firma ogłosiła, że ​​znajdzie środki zaradcze, aby zapobiec obecnej i przyszłej dominacji firmy na rynku wyszukiwania oraz ją ograniczyć.

Obejmuje to „uniemożliwienie Google używania produktów takich jak Chrome, Play i Android w celu korzystania z wyszukiwarki Google oraz produktów i funkcji związanych z wyszukiwarką Google, w tym nowych punktów dostępu do wyszukiwania i funkcji, takich jak sztuczna inteligencja. Środki zaradcze behawioralne i strukturalne”. Rywal czy nowy uczestnik” – stwierdziła agencja.

Inne ograniczenia obejmują ograniczenia lub zakazy dotyczące umów domyślnych, umów przedinstalacyjnych i innych umów o podziale przychodów związanych z wyszukiwaniem i produktami z nim związanymi.

Departament Sprawiedliwości pozwał Google w 2020 roku Mówi się, że zdominował wyszukiwanie cyfrowe i wypchnął konkurencję. Sędzia federalny Amit Mehta stwierdził w swoim orzeczeniu: Ekskluzywne oferty z firmami takimi jak Google i Apple Ceny reklamodawców mogą zostać podniesione bez żadnych konsekwencji.

Mehta stwierdził, że „nie ma dowodów na to, że konkurenci ograniczają ceny Google” oraz że nieograniczone ceny „spowodowały dramatyczny wzrost przychodów Google, przy wysokich i znacząco stabilnych marżach operacyjnych, co umożliwiło ich utrzymanie”. Sędzia zauważył, że w 2020 roku prawie 90% wszystkich zapytań przeszło przez Google.

Była to pierwsza poważna sprawa antymonopolowa dotycząca technologii od czasu Stanów Zjednoczonych przeciwko Microsoftowi. (MSFT)incydent z 1998 r., który dał Microsoftowi monopol na komputerowe systemy operacyjne i ostatecznie doprowadził do upadku przeglądarki Internet Explorer. Sprawa ta była często wspominana w ostatnich aktach prawnych Biorąc pod uwagę podobieństwa Przejdź do pozwu Google.

Sztuczna inteligencja jest również obszarem zainteresowania Departamentu Sprawiedliwości, szczególnie biorąc pod uwagę zdolność Google do wykorzystania swoich mocnych stron w branży wyszukiwania w celu wyeliminowania konkurentów. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że tak się stanie.

„Zdolność Google do wykorzystania swojej pozycji monopolistycznej do zapewnienia możliwości sztucznej inteligencji tworzy nowe bariery dla konkurencji i stwarza ryzyko dalszego umocnienia dominacji Google” – stwierdziła agencja.

Chociaż sztuczna inteligencja nie zastąpi wyszukiwania, Departament Sprawiedliwości oświadczył, że zamierza dopilnować, aby ograniczenia nałożone na Google nie przeszkodziły sztucznej inteligencji w ustanowieniu przyszłej dominacji w tym obszarze.

W lipcu dyrektor generalny Google, Sundar Pichai, przedstawił AI, nowe narzędzie AI w wyszukiwarce Google. Podczas początkowego wdrożenia wystąpiły pewne problemywidziałem „wielki postęp” Zwiększone zaangażowanie użytkowników wśród osób w wieku od 18 do 24 lat.

Firma ogłosiła szereg nowych i zaktualizowanych produktów AI, w tym nową wersję rywala ChatGPT Gemini. Uniwersalny asystent AI.

Google’a również Drugi duży federalny pozew antymonopolowy W tym roku skupiamy się na dominacji na rynku reklamy w Stanach Zjednoczonych. Sprawa pochodzi z Departamentu Sprawiedliwości w 2023 r. proces sądowyzarzucając gigantowi technologicznemu „postępowanie antykonkurencyjne, wykluczające i niezgodne z prawem” w celu wyeliminowania lub istotnego ograniczenia wszelkich zagrożeń dla jego dominacji nad technologią reklamy cyfrowej.

Pozew dotyczy w szczególności technologii reklamowej Google, w szczególności Ad Managera – platformy, która pomaga wydawcom i reklamodawcom zarządzać reklamami oraz kupować i sprzedawać je w ich witrynach. W skardze federalnej proponuje się sprzedaż pakietu Google Ad Manager Suite, ale nie dotyczy to innych obszarów pakietu technologii reklamowych Google.

Ministerstwo Sprawiedliwości Oszacowanie Od 2022 r. Udział Google w rynku technologii reklamowych wahał się od 40% do 90%.

Source link