Wraz z powrotem uczniów do amerykańskich klas jesienią, trwa cicha rewolucja. Więcej stanów uchwaliło prawa, aby uczyć historii Azjatycko-Amerykańskiej i mieszkańców wysp Pacyfiku (AAPI) w szkołach publicznych.

W lipcu Delaware stało się ostatnim stanem, który uchwalił taki nakaz, dołączając do Connecticut, Illinois, New Jersey, Rhode Island, Florydy i Wisconsin. Wzrost przestępstw z nienawiści w Stanach Zjednoczonych nadał misji edukacyjnej pilny charakter.

Dlaczego to napisaliśmy

Historia skupiona na

Czego uczniowie w Stanach Zjednoczonych powinni nauczyć się o kulturze i historii Azji i Azjatów-Amerykanów? Wraz ze wzrostem przestępstw z nienawiści coraz więcej stanów zwraca się w stronę lekcji w klasach, aby pomóc w promowaniu tolerancji i zrozumienia.

W stanie Connecticut, gdzie populacja AAPI wzrosła o 31% w ciągu ostatniej dekady, dążenie do uwzględnienia historii azjatycko-amerykańskiej nie ma na celu wyłącznie edukacji – chodzi również o sąsiedzkie stosunki.

„Czas, żebyśmy w końcu nauczyli się rozumieć siebie nawzajem” – mówi Laura Buffi. Nauczycielka szkoły średniej była jedną z kilkunastu uczestniczek zajęć Asian and Asian American Studies Curriculum Lab na University of Connecticut dla nauczycieli K-12 w lipcu, pierwszego tego typu w stanie.

W nadchodzącym roku ma nadzieję pogłębić więzi z lokalnymi organizacjami społeczności AAPI, organizując wycieczki terenowe i zapraszając większą liczbę mówców do swojej klasy.

„To jest to, co robimy” – mówi. „Jesteśmy tutaj, aby pomóc naszym uczniom się rozwijać”.

Na nocnym targu w West Hartford zapachy wietnamskiego jedzenia ulicznego unoszą się w powietrzu, wciągając społeczność na otwartą przestrzeń. Rodziny schodzą do centrum kulturalnego, jedząc razem przy składanych stołach z plastikowymi krzesłami.

Laura Buffi nigdy nie była na bazarze, ale planuje zabrać swoich uczniów z liceum na wycieczkę. To pierwszy wieczór zajęć Asian and Asian American Studies Curriculum Lab na University of Connecticut dla nauczycieli K-12, a jedzenie ułatwia przezwyciężanie podziałów kulturowych.

„Czas, żebyśmy w końcu nauczyli się rozumieć siebie nawzajem” – mówi pani Buffi, jedna z kilkunastu uczestniczek laboratorium, które odbyło się w lipcu, pierwszego tego typu w tym stanie.

Dlaczego to napisaliśmy

Historia skupiona na

Czego uczniowie w Stanach Zjednoczonych powinni nauczyć się o kulturze i historii Azji i Azjatów-Amerykanów? Wraz ze wzrostem przestępstw z nienawiści coraz więcej stanów zwraca się w stronę lekcji w klasach, aby pomóc w promowaniu tolerancji i zrozumienia.

Wraz z powrotem uczniów do szkół w Stanach Zjednoczonych trwa cicha rewolucja. Coraz więcej stanów w całym kraju uchwaliło prawa, aby uczyć historii Azjatycko-Amerykańskiej i mieszkańców wysp Pacyfiku (AAPI) w szkołach publicznych. W lipcu Delaware stało się ostatnim stanem, który uchwalił taki nakaz, dołączając do Connecticut, Illinois, New JerseyRhode Island, Florydai Wisconsin.

W Connecticut, gdzie mieszka populacja AAPI, wzrosło o ponad 31% w ciągu ostatniej dekady, dążenie do uwzględnienia historii azjatycko-amerykańskiej nie jest spowodowane wyłącznie edukacją – chodzi również o sąsiedzkie stosunki.

„Te zmiany jednoczą nas wszystkich, aby tworzyć i pielęgnować większe zrozumienie” — mówi Swaranjit Singh Khalsa, radny z Norwich w stanie Connecticut, który przyczynił się do uchwalenia mandatu swojego stanu. „Program nauczania nie tylko będzie kształcił nasze dzieci, ale także naszych nauczycieli, naszych profesorów i naszych rodziców. Myślę więc, że tworzymy o wiele bardziej wykształcone społeczeństwo. Nie ogranicza się to tylko do szkół”.

Troy Sambajon/The Christian Science Monitor

Nauczyciele i rodziny gromadzą się na Wietnamskim Nocnym Targu w West Hartford w stanie Connecticut, 20 lipca 2024 r., aby delektować się jedzeniem i wziąć udział w pierwszym wieczorze zajęć laboratoryjnych z zakresu studiów azjatyckich i azjatycko-amerykańskich na Uniwersytecie Connecticut.

Amerykanie pochodzenia azjatyckiego i mieszkańcy wysp Pacyfiku stanowią jeden z najszybciej rozwijających się populacje w USA Jednak ich długoletnia historia w Ameryce jest w dużej mierze pomijana w klasach, mówi Jason Chang, dyrektor Instytutu Studiów Azjatyckich i Azjatycko-Amerykańskich na Uniwersytecie Connecticut i współzałożyciel pierwszego w stanie Uczyń nas widocznymi rozdział.

Source link