Wraz z powrotem uczniów do amerykańskich klas jesienią, trwa cicha rewolucja. Więcej stanów uchwaliło prawa, aby uczyć historii Azjatycko-Amerykańskiej i mieszkańców wysp Pacyfiku (AAPI) w szkołach publicznych.
W lipcu Delaware stało się ostatnim stanem, który uchwalił taki nakaz, dołączając do Connecticut, Illinois, New Jersey, Rhode Island, Florydy i Wisconsin. Wzrost przestępstw z nienawiści w Stanach Zjednoczonych nadał misji edukacyjnej pilny charakter.
Dlaczego to napisaliśmy
Historia skupiona na
Czego uczniowie w Stanach Zjednoczonych powinni nauczyć się o kulturze i historii Azji i Azjatów-Amerykanów? Wraz ze wzrostem przestępstw z nienawiści coraz więcej stanów zwraca się w stronę lekcji w klasach, aby pomóc w promowaniu tolerancji i zrozumienia.
W stanie Connecticut, gdzie populacja AAPI wzrosła o 31% w ciągu ostatniej dekady, dążenie do uwzględnienia historii azjatycko-amerykańskiej nie ma na celu wyłącznie edukacji – chodzi również o sąsiedzkie stosunki.
„Czas, żebyśmy w końcu nauczyli się rozumieć siebie nawzajem” – mówi Laura Buffi. Nauczycielka szkoły średniej była jedną z kilkunastu uczestniczek zajęć Asian and Asian American Studies Curriculum Lab na University of Connecticut dla nauczycieli K-12 w lipcu, pierwszego tego typu w stanie.
W nadchodzącym roku ma nadzieję pogłębić więzi z lokalnymi organizacjami społeczności AAPI, organizując wycieczki terenowe i zapraszając większą liczbę mówców do swojej klasy.
„To jest to, co robimy” – mówi. „Jesteśmy tutaj, aby pomóc naszym uczniom się rozwijać”.
Na nocnym targu w West Hartford zapachy wietnamskiego jedzenia ulicznego unoszą się w powietrzu, wciągając społeczność na otwartą przestrzeń. Rodziny schodzą do centrum kulturalnego, jedząc razem przy składanych stołach z plastikowymi krzesłami.
Laura Buffi nigdy nie była na bazarze, ale planuje zabrać swoich uczniów z liceum na wycieczkę. To pierwszy wieczór zajęć Asian and Asian American Studies Curriculum Lab na University of Connecticut dla nauczycieli K-12, a jedzenie ułatwia przezwyciężanie podziałów kulturowych.
„Czas, żebyśmy w końcu nauczyli się rozumieć siebie nawzajem” – mówi pani Buffi, jedna z kilkunastu uczestniczek laboratorium, które odbyło się w lipcu, pierwszego tego typu w tym stanie.
Dlaczego to napisaliśmy
Historia skupiona na
Czego uczniowie w Stanach Zjednoczonych powinni nauczyć się o kulturze i historii Azji i Azjatów-Amerykanów? Wraz ze wzrostem przestępstw z nienawiści coraz więcej stanów zwraca się w stronę lekcji w klasach, aby pomóc w promowaniu tolerancji i zrozumienia.
Wraz z powrotem uczniów do szkół w Stanach Zjednoczonych trwa cicha rewolucja. Coraz więcej stanów w całym kraju uchwaliło prawa, aby uczyć historii Azjatycko-Amerykańskiej i mieszkańców wysp Pacyfiku (AAPI) w szkołach publicznych. W lipcu Delaware stało się ostatnim stanem, który uchwalił taki nakaz, dołączając do Connecticut, Illinois, New JerseyRhode Island, Florydai Wisconsin.
W Connecticut, gdzie mieszka populacja AAPI, wzrosło o ponad 31% w ciągu ostatniej dekady, dążenie do uwzględnienia historii azjatycko-amerykańskiej nie jest spowodowane wyłącznie edukacją – chodzi również o sąsiedzkie stosunki.
„Te zmiany jednoczą nas wszystkich, aby tworzyć i pielęgnować większe zrozumienie” — mówi Swaranjit Singh Khalsa, radny z Norwich w stanie Connecticut, który przyczynił się do uchwalenia mandatu swojego stanu. „Program nauczania nie tylko będzie kształcił nasze dzieci, ale także naszych nauczycieli, naszych profesorów i naszych rodziców. Myślę więc, że tworzymy o wiele bardziej wykształcone społeczeństwo. Nie ogranicza się to tylko do szkół”.
Amerykanie pochodzenia azjatyckiego i mieszkańcy wysp Pacyfiku stanowią jeden z najszybciej rozwijających się populacje w USA Jednak ich długoletnia historia w Ameryce jest w dużej mierze pomijana w klasach, mówi Jason Chang, dyrektor Instytutu Studiów Azjatyckich i Azjatycko-Amerykańskich na Uniwersytecie Connecticut i współzałożyciel pierwszego w stanie Uczyń nas widocznymi rozdział.
Jego wydział na uniwersytecie zorganizował w lipcu zajęcia laboratoryjne, podczas których nauczyciele nawiązywali kontakt z liderami i przedstawicielami społeczności, którzy przekazywali nauczycielom wiedzę na temat historii, kultury i błędnych przekonań.
„Celem było zapewnienie nauczycielom większego doświadczenia z pierwszej ręki i zapewnienie widoczności społecznościom, które są niedostatecznie reprezentowane” — mówi pan Chang. „Chcieliśmy, aby nauczyciele opierali pytania, które wnoszą do klasy, na doświadczeniu wykraczającym poza ich formalne wykształcenie”.
Około 18 stanów nie miało w swoich standardach nauczania historii w szkołach podstawowych i średnich żadnej treści na temat Azjatów, badanie narodowe opublikowano w 2022 r. znaleziono.
Kiedy podręczniki zawierały fragmenty historii AAPI, zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez profesora Sohyun An z Kennesaw State University, głównie chodziło o USA internowanie Amerykanów pochodzenia japońskiego podczas II wojny światowej lub ustawy o wykluczeniu Chińczyków w XIX wieku. Mimo to 22 miliony Amerykanów pochodzenia azjatyckiego wywodzi swoje korzenie z ponad 20 krajów, według Ośrodek badawczy Pew Research Center.
„Już samo w sobie smutne jest to, że nasi azjatyccy uczniowie nie mają nauczycieli ani pracowników, którzy wyglądają jak oni. W używanych przez nas tekstach nawet o nich nie wspominają” — mówi Regina Gatmaitan, jedna z niewielu filipińskich nauczycielek w swoim okręgu w Manchester w stanie Connecticut i uczestniczka laboratorium programowego.
Przynajmniej materiały edukacyjne uczniów mogą odzwierciedlać ich historie i kultury, wyjaśnia. „Musimy uczyć historii i opowieści Azjatów-Amerykanów, ponieważ są one niezbędne” – dodaje. Nierobienie tego jest „niesprawiedliwością dla wszystkich – nie tylko społeczności azjatyckiej, ale wszystkich społeczności”.
Jak przestępstwa z nienawiści wpłynęły na treści nauczania w szkołach?
Wzrost przestępstw z nienawiści nadał misji edukacyjnej pilny charakter. W 2021 r. przestępstwa z nienawiści wobec Azjatów wzrosły o 339% w porównaniu z rokiem poprzednim, zgodnie z danymi Center for the Study of Hate and Extremism. Prawie 11 000 incydentów zostało zgłoszonych organizacji Stop AAPI Hate (głównie przez kobiety) w latach 2020–2022.
Prawie 1 na 3 Amerykanów pochodzenia azjatyckiego przyznało, że nazywane obelgą rasową lub etniczną w poprzednim roku w corocznym Social Tracking of Asian Americans in the United States Index, opublikowanym w maju przez The Asian American Foundation. Prawie 3 na 10 Azjatyckich Amerykanów zgłosiło, że byli słownie nękani lub znęcani w ciągu ostatnich 12 miesięcy z powodu swojej rasy, przynależności etnicznej lub religii.
Wraz ze wzrostem liczby incydentów coraz więcej stanów zaczęło nakazywać nauczanie historii azjatycko-amerykańskiej od przedszkola do 12. klasy. W 2021 r. Illinois stało się pierwszym stanem, który wprowadził program Teaching Equitable Asian American Community History DziałaćPo podpisaniu ustawy przez gubernatora J.B. Pritzkera koalicje takie jak Make Us Visible Connecticut i Make Us Visible New Jersey z powodzeniem rozpoczęły kampanie mające na celu wprowadzenie ustawodawstwa w swoich stanach.
Nauczyciele i orędownicy twierdzą, że obecne nakazy nauczania są niedofinansowane. W Rhode Island ustawa przewidywała wprowadzenie we wrześniu 2023 r., „jednak nie zapewniła żadnego finansowania programu nauczania i pozostawiła okręgi szkolne samym sobie” — mówi Jeannie Salomon, założycielka i dyrektorka Cultural Society for Entrepreneurship, Bilingualism, Resources and Inspirations, która przewodzi lokalnym wysiłkom Rhode Island na rzecz nauczania historii AAPI.
Instytut Studiów Azjatyckich i Azjatycko-Amerykańskich Uniwersytetu Connecticut nawiązał współpracę z Fundacją Asian American Foundation w celu opracowania modelowego programu nauczania, który umożliwi wprowadzenie historii AAPI do stanu w 2025 r.
„Fundacje nie mogą wykonywać tej pracy w nieskończoność” — mówi Terry Park, urzędnik ds. edukacji fundacji. „Potrzebujemy, aby rządy federalne i stanowe przeznaczyły niezbędne fundusze i inne formy wsparcia, aby zapewnić pełną realizację tych nakazów”.
Nowe lekcje na nowy rok szkolny
Nauczyciele twierdzą, że wraz z ponownym otwarciem szkół, kontakt uczniów ze społecznością AAPI powinien obejmować przedmioty inne niż historia i wykraczać poza ramy zajęć szkolnych.
Pani Gatmaitan będzie tej jesieni uczyć szóstej klasy nauk społecznych i nauk przyrodniczych. Planuje połączyć swoje lekcje z wkładem naukowców AAPI. „Nie mogę się doczekać, aż młodzi ludzie zrozumieją, że ich rówieśnicy pochodzą z bogatego dziedzictwa i że możemy to wspólnie świętować” – mówi.
W przeszłości, po tym jak rodzice dowiedzieli się, że ich dzieci nigdy nie miały nauczyciela, który wyglądałby jak oni, pani Gatmaitan zaczęła wprowadzać bajki z perspektywy azjatyckiej dla swoich uczniów w trzeciej klasie – jak historia Kopciuszka od pucybuta do milionera, ale opowiedziana z perspektywy rodzin Hmong, chińskich lub koreańskich.
Pani Buffi ma nadzieję pogłębić więzi z lokalnymi grupami społeczności AAPI, organizując wycieczki do ośrodków kulturalnych, takich jak galeria sztuki sikhijskiej, i zapraszając do swojej klasy więcej mówców.
„To jest to, co robimy” – mówi. „Jesteśmy tutaj, aby pomóc naszym uczniom się rozwijać”.