
w tej historii
przemysł motoryzacyjny Hondy w środę wycofano około 2 milionów pojazdów w Ameryce Północnej z powodu błędu układu kierowniczego, który zwiększa ryzyko wypadków.
z wspomnienie Problemem dotknięte zostanie około 1,7 miliona samochodów osobowych i SUV-ów wyprodukowanych w latach 2021–2024 w Stanach Zjednoczonych, a dodatkowe 300 000 w Kanadzie i Meksyku. Wycofanie obejmuje modele popularnych sedanów Civic CR-V i HR-V z lat 2022–2025. Acura (HMC) Integra.
Krajowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) powiedział Problem wynika „z nieprawidłowo wyprodukowanego koła ślimakowego przekładni kierowniczej”, które może rozszerzać się i zmniejszać „grubość filmu smarnego pomiędzy kołem ślimakowym a przekładnią ślimakową”.
„Wstępne napięcie sprężyny w przekładni ślimakowej zostało ustawione na niewłaściwie wysokie, co zwiększyło siły ślizgowe pomiędzy elementami” – stwierdzili w zawiadomieniu o wycofaniu federalni urzędnicy ds. bezpieczeństwa. „Zmniejszona grubość filmu smarnego i zwiększona siła poślizgu powodują zwiększone tarcie między kołem ślimakowym a przekładnią ślimakową”.
Problemy te „mogą zwiększać wysiłek i trudności w kierowaniu, zwiększając ryzyko kolizji i obrażeń”.
NHTSA stwierdziła: Hondy otrzymała swój pierwszy raport na ten temat w 2021 r., a w ciągu ostatnich trzech lat otrzymała wiele raportów na temat jakości rynku. Federalni urzędnicy ds. bezpieczeństwa oświadczyli pod koniec września, że firma „stwierdziła, że w pojeździe występuje usterka związana z bezpieczeństwem i zdecydowała się wycofać pojazd ze względów bezpieczeństwa”.
Według NHTSA skontaktowano się z zarejestrowanymi właścicielami wszystkich pojazdów, których to dotyczy, i poinstruowano, aby zabrali swoje pojazdy do autoryzowanego dealera Hondy, gdzie mogą „wymienić sprężynę przekładni ślimakowej na zmodyfikowaną część oraz ponownie rozprowadzić lub dodać smar”. To.
Honda nie odpowiedziała natychmiast na prośbę o komentarz.