w tej historii

Michael Hunter, ekspert ds. marketingu nieruchomości z Atlanty, Apple (AAPL+0,11%) Jako zaawansowany użytkownik widział, jak nowa funkcja Apple Intelligence firmy Apple ewoluowała od obiecującej do problematycznej. Miesiąc po pierwszym wydaniu systemu iOS 18.1 za pośrednictwem konta programisty Hunter był pod wrażeniem ulepszonej funkcjonalności i szybkości reakcji Siri systemu.

Jednak po zeszłotygodniowej aktualizacji do wersji beta iOS 18.2 jego entuzjazm osłabł.

„To musi być najbardziej błędne wdrożenie, jakie Apple kiedykolwiek przeprowadziło” – powiedział Hunter, który używa Siri na kolekcji 20 urządzeń Apple.

Najnowsza wersja okazała się niestabilna, a reakcje głosowe często domyślnie wyświetlały tekst wyświetlany na ekranie, co sprawiało, że podstawowe funkcje Siri były zawodne. „Zabrali mi Siri i zrujnowali moje codzienne użytkowanie” – powiedział Hunter.

W tym tygodniu Apple rozpoczęło udostępnianie funkcji inteligentnych zwykłym użytkownikom iPhone’a. Największy jak dotąd wysiłek konsumencki w zakresie sztucznej inteligencji Konkurując z ChatGPT OpenAI i ChatGPT Google, (Google+1,67%) Bliźnięta. Aktualizacja stanowi kluczowy moment dla Apple, które zakłada, że ​​może dogonić konkurencję, integrując sztuczną inteligencję głębiej z iOS, zachowując przy tym podejście stawiające na prywatność. Udało mi się szybko wystartować w wyścigu AI..

Jak dotąd jednak reakcja była obojętna, a użytkownicy musieli czekać na długie listy oczekujących i wreszcie po dwóch latach korzystania z podobnych funkcji u konkurencji wreszcie znaleźli znajome funkcje. Rodzi się także pytanie, czy późne, ale wyrafinowane podejście Apple do sztucznej inteligencji może nadal ekscytować konsumentów.

Potencjalni użytkownicy chcący wypróbować Apple Intelligence (tylko ci, którzy posiadają iPhone’a 15 Pro lub iPhone’a 16) znajdują się w nietypowej sytuacji oczekiwania w kolejce na aktualizację oprogramowania. Po pobraniu systemu iOS 18.1 użytkownicy będą musieli włączyć przełącznik w Ustawieniach, aby dołączyć do listy oczekujących, która będzie trwać kilka godzin.

Przyczyna opóźnienia nie jest do końca jasna. 1 Obserwator Apple Spekuluje się, że dzieje się tak dlatego, że każdy użytkownik musi być zarejestrowany w chmurze prywatnej, w której zaawansowane żądania sztucznej inteligencji są przetwarzane na sprzęcie zapewniającym prywatność. po prostu dlatego, że to jabłko celowo koordynuje wdrażanie tych funkcji w wersji beta. Tak czy inaczej, oczekiwanie powoduje więcej problemów w wydaniu, które już testuje cierpliwość użytkowników.

Po przejściu listy oczekujących Apple Intelligence Dodano kilka funkcji opartych na sztucznej inteligencji Do codziennych zadań iPhone’a. Wiadomości i powiadomienia mają teraz szybkie podsumowanie oparte na sztucznej inteligencji na ekranie blokady. Aplikacja Zdjęcia ma teraz narzędzie do gumki, które pozwala usuwać niechciane obiekty i automatycznie wypełniać tło.

Nowy Asystent pisania może sprawdzić i zmienić styl Twojego tekstu w różnych tonach, od przyjaznego po profesjonalny. Siri została również ulepszona, aby lepiej rozumieć naturalne i chaotyczne wzorce mowy, a także potrafi korygować w połowie zdania, jeśli użytkownik natknie się na słowo.

Jednak niezależnie od tego, jak zaawansowane są te funkcje, dotrą one na znane terytorium w 2024 r. Źródła poinformowały Bloomberga, że ​​wewnętrzne dochodzenie Apple to ujawniło Stwierdzono, że ChatGPT jest o 25% dokładniejszy niż Siri Można odpowiedzieć na 30% więcej pytań. Według raportu Bloomberga niektórzy pracownicy Apple uważają, że ich technologia generatywnej sztucznej inteligencji jest o ponad dwa lata w tyle za liderami branży i że stają się coraz bardziej świadomi tworzenia trendów, a nie podążania za nimi. firma szczerze to przyznaje.

Kierownictwo Apple upiera się, że to odmierzone tempo jest zamierzone.

„To proces, w ramach którego tę technologię rozwijano przez wiele lat, powiedzmy sobie szczerze, dziesięciolecia, dlatego bierzemy na siebie odpowiedzialność” – powiedział Craig Federighi, szef oprogramowania Apple. Zamierzam to zrobić .” dziennik Wall Street.

Jest to znana strategia Apple. Są spóźnieni, ale wyrafinowani i kładą nacisk na prywatność i integrację ponad szybkość wprowadzenia produktu na rynek. Jednak w wyścigu sztucznej inteligencji, w którym konkurenci co tydzień udostępniają nowe funkcje, to powolne i stałe podejście staje przed niespotykaną presją, aby się sprawdzić.

Napęd AI firmy Apple ma na celu: Kluczowe momenty sprzedaży iPhone’a. Pomimo pozycjonowania iPhone’a 15 Pro jako pierwszego urządzenia obsługującego sztuczną inteligencję, Apple redukuje obecnie zamówienia na około 10 milionów standardowych iPhone’ów Według szacunków na początku 2025 r Analityk Apple Ming-Chi Kuo. Chociaż modele premium pozostają niezmienione, Kuo w szczególności nie spodziewa się, że nowe funkcje sztucznej inteligencji Apple zwiększą ogólną sprzedaż iPhone’a, co sugeruje, że firma powoli zaczyna wdrażać sztuczną inteligencję dla konsumentów. Może nie zapewnić niezbędnego wzrostu rynku.

Mimo to Wall Street pozostaje optymistyczna, jeśli chodzi o ambicje Apple w zakresie sztucznej inteligencji, a dyrektor zarządzający Wedbush Securities Daniel Ives przewiduje, że firma osiągnie nowy poziom. Jego wartość do 2025 roku wyniesie 4 biliony dolarów.

„Apple Intelligence to początek rewolucji AI w Apple” – powiedział Ives.

I Apple opublikuje wyniki finansowe za czwarty kwartał Ives powiedział w czwartek, że jego zdaniem iOS 18.1 to dopiero początek szerszej transformacji, która „odkryje wieloletnią supercyklię”. Szacuje się, że 20% światowej populacji będzie ostatecznie uzyskać dostęp do sztucznej inteligencji za pośrednictwem urządzeń Apple, a Ives powiedział, że funkcje grudniowego iOS 18.2 będą kluczem do utrzymania tego tempa.

Jednak wcześniejszy dostęp do tych funkcji nie u wszystkich budzi zaufanie. Apple Intelligence miało być rewolucją dla Huntera, który nie korzysta z ChatGPT ani innych narzędzi AI, ale nie spełniło jego oczekiwań.

„Myślałem, że to będzie mój prawdziwy asystent” – powiedział. – Spodziewałem się trochę więcej.

Source link