Christal Hayes, Samantha Granville i Emma Vardy

BBC News

Raportowanie zLos Angeles, Kalifornia
Getty Images Dawes, John Legend, Brad Paisley, Sheryl Crow, Brittany Howard i St. Vincent Preform na scenie w Grammys z tłem, które odczytuje Getty Images

Dawes, John Legend, Brad Paisley, Sheryl Crow, Brittany Howard i St. Vincent otworzyli Grammy Awards z hołdem dla LA

W programie świętującym największe nazwiska w muzyce gwiazdą nocy było miasto Los Angeles.

Historyczne pożary, które rozerwały się przez Los Angeles, stały się tematem Tegoroczne Grammy. Przypomnienia o tragedii przenikały się do występów muzycznych i darowizny napędzają działanie pomocy w całym programie.

Pojawiły się pytania, czy ceremonia, „Oscary for Music”, trwa zgodnie z planem w niedzielę po tym, jak jego goszcząca miasto zobaczyła najbardziej niszczycielską katastrofę pożarową, jaką kiedykolwiek zarejestrowano – płomienie, które zostały w pełni oblane dopiero w piątek po spaleniu przez 24 dni.

Tydzień błyszczących imprez i wydarzeń, które zazwyczaj oznaczają tydzień Grammys, zostały anulowane. Nawet Hallmark Rowdy After-Parties zostały ułożone.

Ostatecznie stało się to moment wytrwałości dla miasta – epicentrum rozrywki – i szansą na rzucenie światła na intensywną potrzebę dla tych, którzy stracili domy i bliskich.

Dwadzieścia dziewięć osób zmarło a ponad 16 000 domów i firm zostało zniszczonych – z całością Dzielnice teraz popiół. Wielu artystów i profesjonalistów branżowych należy do tych, którzy stracili domy, studia i sprzęt.

Getty obrazuje osobę w garniturze ochronnym przechodzi przez pożary w Los Angeles. Komin jest otoczony gruzem i zwęglonymi resztkami budynków Getty Images

Przedeformacje w

Nagrody otworzyły się specjalnym występem zespołu Los Angeles Dawes, dwóch braci, których domy zostały zniszczone w ostatnich pożarach.

Do duetu dołączyli na scenie były zwycięzcy Grammy, w tym Sheryl Crow, John Legend, Brad Paisley i Brittany Howard, aby wykonać klasyczną piosenkę Randy Newman I Love LA.

Po występie Dawes – bracia Taylor i Griffin Goldsmith – zastanowili się nad tym momentem dla miasta i tym, jak stali się nieoficjalnymi ambasadorami LA po pożarach.

„Dla wielu muzyków czujesz się bezradny, aby nie wiedzieć, jak pomóc” – powiedzieli. „Naprawdę chcieliśmy się zaangażować, więc był to dla nas bardzo dumny moment”.

Zauważyli, że nigdy nie byli w Grammys, a teraz pomogli otworzyć program.

„Szalą jest myślenie o naszych marzeniach z dzieciństwa z możliwością pomocy naszym społecznościom i w tak tragicznym momencie”.

Przez cały wieczór wiele występów stanowiło ukłon w stronę tego obszaru.

Getty Images Chad Smith i Anthony Kiedis z Red Hot Chili Peppers mówią na scenie o pożarach w rodzinnym Los Angeles. Getty Images

Chad Smith i Anthony Kiedis z Red Hot Chili Peppers mówią na scenie o pożarach w rodzinnym Los Angeles.

Bruno Mars i Lady Gaga zaśpiewali potężną wersję Mamas i Papas Classic California Dreamin ’. Podczas segmentu uhonorowania zmarłego Quincy Jonesa Stevie Wonder śpiewała, że ​​jesteśmy światem z chórem uczniów z dwóch szkół zagubionych w pożarach.

Red Hot Chili Peppers, zespół synonimowy LA, również wyszedł na scenę z okazji wieczoru. Publiczność Grammys śpiewała wraz z Chadem Smithem i Anthonym Kiedisem w zaimprowizowanym wykonaniu ich hitu „Under the Bridge” – o Los Angeles.

Strażacy LA również wyszli na scenę podczas pokazu. Anthony Marrone, szef straży hrabstwa Los Angeles, przemawiał przed grupą i powiedział publiczności: „Jestem przekonany, że razem wyzdrowiejemy i odbudujemy, ponieważ jesteśmy LA Strong”.

Następnie strażacy wręczyli największą nagrodę nocy – album roku – z Beyoncé zdobył nieuchwytny honor po czterech stratach w kategorii na przestrzeni lat.

Getty Images Los Angeles County Strażacy tłum na scenie w Grammys w swoich mundurach Getty Images

Strażacy z Los Angeles pojawili się na scenie w swoich mundurach i pomogli w zamknięciu programu

Zbieranie funduszy

Niemal każda przerwa komercyjna podczas pokazu zawierała ukłon w stronę pożarów, które się tu wydarzyły. Materiał filmowy o spalonych dzielnicach lub wewnętrzne spojrzenie na sklep skate lub mały biznes, który został zniszczony w płomieniach.

Gospodarz Trevor Noah wspomniał o zbieraniu funduszy podczas całego programu – uznając duże darowizny. W pewnym momencie zauważył, że do tej pory przekazano co najmniej 7 milionów dolarów (5,7 mln GBP).

Znaczna część czerwonego dywanu była otynkowana znakami pozyskiwania funduszy i tła z Kody QR na stronie Grammys gdzie ludzie mogą przekazać darowiznę.

Gdy celebryci spacerowały po czerwonym dywanie, grupy strażaków i pierwszej ratownicy również poszli przed mediami.

Zostały im powitane głośnymi oklaskami i podziękowania wszystkim, których mijali. Wielu uśmiechnęło się i zrobiło selfie w swoich mundurach, niektóre nawet chwytające zdjęcia z celebrytami.

Jedna szczęka strażaka opadła, gdy zobaczył Portorykańską piosenkarkę Luisa Fonsiego i zrobili razem zdjęcie.

Kapitan straży hrabstwa Los Angeles, Joshua Swaney, szedł razem z innymi strażakami na czerwonym dywanie. Powiedział BBC, że chociaż było to fenomenalne doświadczenie, które zostało uhonorowane na imprezie, było to pomocne przypomnienie dla reszty świata, że ​​LA wciąż się kręci.

„Zdecydowanie nie jest to, do czego jesteśmy przyzwyczajeni. To na pewno. To było pokorne doświadczenie, aby być tego częścią” – powiedział. „Jesteśmy tutaj, upewniając się, że ludzie wiedzą, że Los Angeles jest o wiele więcej niż tylko to, co obecnie dzieje się”.

Anulować program czy nie?

Getty Images Kendrick Lamar stoi na scenie w Grammys i podnosi swoją nagrodę po wygraniu rekordu roku z jego dissem nie takim jak my Getty Images

Pochodzący z LA Kendrick Lamar poświęcił swoją wygraną za rekord roku dla Not Like Us dla miasta Los Angeles

Akademia nagraniowa, która prowadzi program, powiedziała, że ​​program jest potrzebny bardziej niż kiedykolwiek.

Showrunners starali się wykluczyć odpowiedni ton, szanując ofiary pożaru i pokazując wyzywającego Los Angeles, który wytrwa. Ale istniała obawa, że ​​optyka bogatych celebrytów lalki z uśmiechem na czerwonym dywanie może zniknąć jako głuchy.

Dyrektor generalny akademii nagrywania, Harvey Mason Jr., podkreślił wpływ ekonomiczny, zauważając, że tysiące polegają na pracy związanej z gramatyką, szczególnie w branży usługowej. Utworzył to wydarzenie jako symbol odporności, argumentując, że anulowanie nie przyniesie korzyści miastu ani branżowi muzycznemu.

„Anulowanie, pchanie, poruszanie się nie osiągnie tego, co nas stajemy”. Mason argumentował w webcastie przed programem. Program będzie „zjednoczony i zbliżający się, honorowanie muzyki, ale także wykorzystywanie siły muzyki do leczenia, odbudowy i świadczenia usług osobom, które go potrzebują”.

„Myślę, że może to być jeden z najważniejszych tygodni Grammy, jaki kiedykolwiek mieliśmy”.

Mason powiedział New York Timesowi, że skonsultowali się z szeregiem urzędników publicznych w sprawie tego, czy powinni zorganizować to wydarzenie – w tym burmistrza miasta i gubernatora Kalifornii Gavin Newsom – i czy utrudnia to wysiłki na rzecz reakcji pożaru.

„Zdecydowanie zasugerowali, że będziemy kontynuować hosting wydarzenia”, powiedział The Outlet. „Wszyscy powiedzieli, że nie ma nic dobrego, co pochodzi z odroczenia”.

Ale wciąż były obawy, że noc będzie złym wyglądem branży muzycznej.

„Właściwie nie sądzę, że Grammy powinny się wydarzyć” – powiedziała BBC Elyn Kazarian, dyrektor kreatywny w branży muzycznej.

„To dla mnie bardzo dziwne, że na czerwonym dywanie będą celebrytami w drogich ubraniach, podczas gdy ludzie w innych częściach miasta cierpią i których utrzymanie zostały zniszczone”.

Poprzednie tragedie wpłynęły na Grammy

To nie pierwszy raz poważne zakłócenia wpłynęły na największą noc branży muzycznej.

W 2021 r. Program został przełożony z powodu Covid-19 i został znacząco zmieniony w celu dostosowania się do protokołów bezpieczeństwa. Zawierał społecznie zdystansowany format, bez publiczności na żywo i wcześniej nagranych występów w intymnym otoczeniu na świeżym powietrzu, a nie w zwykłej produkcji areny na dużą skalę.

Artyści musieli dostosować się do nowego sposobu promowania swojej muzyki, polegając na platformach cyfrowych, a nie osobistych wydarzeniach Grammy Week, które zostały albo anulowane lub przeniesione online.

„Niekoniecznie porównałbym pandemię Covid z tym, co się tutaj dzieje” – powiedział BBC starszy pisarz muzyczny dla Variety, Steven J Horowitz. „Covid trwał tak długo, a efekty były katastrofalne przez lata. Ludzie musieli anulować poważne wydania, a wszystko zmieniło się na przestrzeń cyfrową”.

Powiedział, że pożary są różne.

„Przemysł zareagował w czasie rzeczywistym. Nie jest tak szeroko rozpowszechniona jak pandemia na całym świecie, więc ludzie są nieco bardziej elastyczni, jak prawidłowo reagować i pomagać osobom dotkniętym” – powiedział.

Jak wpłynął na przemysł

Kierownik artysty Dani Chavez powiedział BBC, że pożary dotknęły wiele osób pracujących w branży muzycznej w Los Angeles.

„Znam wielu muzyków, którzy stracili sprzęt”, powiedział Chavez. „Znam stylistów, którzy pracują w muzyce, którzy stracili domy, którzy mieli kostiumy i tak dalej. Znam muzyków, którzy urodzili się i wychowani w LA, którzy stracili dom”.

W branży występuje również efekt falowania na osoby, na które nie wpływa osobiście.

Tydzień wydarzeń zwykle odbywających się przed koncertem, które zostały odwołane w tym roku, aby zamiast tego pomóc w zbieraniu funduszy, pomaga nowym muzykom i pozwalają im wyrwać się na zatłoczonym rynku – spędzanie czasu z najważniejszymi kadry kierowniczej i tych z głównych wytwórni.

„Widoczność jest bardzo ważna dla artystów” – powiedział Horowitz BBC.

„Powiedz, że jesteś najlepszym nowym nominowanym do artysty, który jest stosunkowo nieznany publiczności – bycie na tych platformach i na tych imprezach jest naprawdę duży wygląd, jeśli próbujesz wydostać swoją muzykę przed branżą. Naprawdę tak jest pomoc.”

Jedną z najbardziej poszukiwanych imprez jest wydarzenie Spotify uhonorujące nominowanych do najlepszego nowego artysty roku. Jest to pół imprezy, pół koncertu, z poprzednimi nominowanymi, pokazując swoją nową muzykę, a celebrytami ze wszystkich części branży rozrywkowej tam do świętowania.

Po pożarach Spotify postanowił anulować tegoroczne wydarzenie.

„Zdecydowaliśmy, że najbardziej wpływowym podejściem jest anulowanie wszystkich naszych wydarzeń Grammy Week, w tym naszą coroczną imprezę z nową artystką, oraz przekierowanie funduszy na wsparcie wysiłków na rzecz dotarcia do lokalnych fanów i organizacji charytatywnych”, globalny szef partnerstwa muzycznego Spotify i publiczność Joe Joe Hadley napisał w ogłoszeniu.

Przemysł muzyczny i Grammy są głęboko zakorzenione w Los Angeles i chociaż miasto przechodzi niszczycielski okres, wzmocniło poczucie wspólnoty, szczególnie w branży muzycznej.

„Nawet jeśli ludzie stracili wszystko, wciąż mają nadzieję. I myślę, że to w przyszłości żywi się tym, co zobaczymy w branży muzycznej” – powiedział Horowitz. „Ludzie nie będą uciekać z Los Angeles z powodu tej jednej rzeczy. To nie powstrzyma LA przed byciem jednym z głównych centrów muzyki na świecie”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj