Getty Images W widoku lotniczym trzy białe samochody elektryczne znajdują się na stacji ładującej, z znakami „EV TYLKO” pomalowanymi na ziemiGetty Images

Można ci wybaczyć, że samochody elektryczne mogą w końcu nabierać rozpędu w USA.

W końcu sprzedaż samochodów baterii przekroczyła 1,2 miliona w zeszłym roku, ponad pięć razy więcej niż cztery lata wcześniej. Sprzedaż hybrydowa wzrosła o trzy czynnik.

Według S&P Global Mobility samochody zasilane baterią stanowiły 10% całkowitej sprzedaży – nowy najwyższy poziom.

W aktualizacjach dla inwestorów w tym tygodniu General Motors, Ford, Tesla i inne firmy zgłosiły rekordową sprzedaż elektryczną w ciągu ostatnich trzech miesięcy.

Oznaczało to jasne miejsce w branży zapaśniczej z opadem wciąż wysokich stóp procentowych i nabywców na przewagę nad inflacją, taryfami i szerszą gospodarką.

Ale analitycy twierdzą, że boom był spowodowany rozdzielczością do zakupu przed końcem dotacji rządowej, która pomogła zapalić nawet 7500 USD (5588 £) niektórych pojazdów elektrycznych, hybrydowych lub ogniw paliwowych w plug-in.

Po zakończeniu tej ulgi podatkowej producenci samochodów oczekują tempa na odwrócenie.

„To będzie żywy przemysł, ale będzie mniejszy, znacznie mniejszy niż myśleliśmy” – powiedział Jim Farley, dyrektor generalny Forda na imprezie we wtorek.

„Spodziewam się, że zapotrzebowanie EV dość gwałtownie spadnie” – powiedział Paul Jacobson, dyrektor finansowy General Motors, Paul Jacobson, dodając, że zajmie trochę czasu, aby zobaczyć, jak szybko kupujący wrócą.

Nawet w przypadku ostatnich zysków, USA, drugi co do wielkości rynek samochodów na świecie, wyróżniał się jako opóźnienie sprzedaży samochodów elektrycznych w porównaniu do większości reszty świata.

Według Międzynarodowej Agencji Energii (IEA), na przykład w Wielkiej Brytanii sprzedaż samochodów elektrycznych i hybrydowych stanowiła prawie 30% nowej sprzedaży w ubiegłym roku.

Według IEA, w Chinach, największy na świecie rynek samochodów, sprzedaż takich samochodów stanowiła prawie połowę ogólnej sprzedaży w zeszłym roku i oczekuje się, że staną się większością w tym roku.

W niektórych innych krajach, takich jak Norwegia i Nepal, jest jeszcze większe.

Pojazdy elektryczne (EV) mają tendencję do uwzględnienia mniejszego udziału sprzedaży w Ameryce Łacińskiej, Afryce i innych częściach Azji – ale wzrost.

Różnice polityczne

Analitycy twierdzą, że przyjęcie w USA zostało spowolnione przez stosunkowo słabe wsparcie rządowe dla sektora, które ograniczyło rodzaje dotacji, programy handlowe i zasady, które pomogły branżowi w takich miejscach, jak Chiny, Wielka Brytania i Europa.

Były prezydent Joe Biden naciskał mocno, aby zwiększyć popularność, celując Aby samochody elektryczne uwzględniały połowę całej sprzedaży w USA do 2030 r.

Jego administracja zaostrzyła zasady dotyczące emisji, zwiększyło popyt poprzez zakupy flot rządowych, skłoniło producentów samochodów do inwestowania pożyczek i dotacji na inwestycje EV, wydało miliardy na budowę stacji opłat i rozszerzyła ulgę podatkową w wysokości 7500 USD jako słodzące dla kupujących.

Zwolennicy rzucają te wysiłki częściowo jako konkurencyjny imperatyw, ostrzegając, że bez tych amerykańskich producentów samochodów ryzykową przegraną z konkurentami z Chin i innych krajów.

Ale prezydent Donald Trump, który niedawno nazwał zmianę klimatu „con -ami”, zmusił do złomowania wielu z tych środków, w tym kredytu o wartości 7500 USD, argumentując, że zmuszają ludzi do zakupu samochodów, których inaczej nie chcieliby.

„Mówimy… nie będziesz zmuszony robić wszystkie te samochody” – powiedział tego lata, podpisując podpisywanie rachunek mający na celu uderzenie zasady z Kalifornii, które miałyby wycofywał sprzedaż samochodów tylko z benzyną w stanie do 2035 r. „Możesz je zrobić, ale będzie to na rynku, oceniane przez rynek”.

Bloomberg za pośrednictwem getty obrazy Row Dolphin Compact Hatchback Electric Electric Pojazdy oświetlone światłami fluorescencyjnymi w zakładzie produkcyjnymBloomberg za pośrednictwem Getty Images

Samochody elektryczne stały się bardziej przystępne w USA w ostatnich latach – ale nadal kosztują więcej niż porównywalne pojazdy napędzane benzyną.

A chińscy producenci samochodów, tacy jak BYD, którzy dokonali szybkich informacji na innych rynkach dzięki niskim cenom, zostali skutecznie odcięci od USA, z powodu wysokich taryf ukierunkowanych na samochody wykonane w Chinach, wspierane przez Biden i Trump.

Według Kelley Blue Book w sierpniu średnia cena transakcji samochodu elektrycznego w USA wyniosła ponad 57 000 USD, Kelley Blue Book, około 16% wyższa niż średnia dla wszystkich samochodów.

Oferowany najtańszy samochód akumulatorowy, Nissan Leaf, kosztuje około 30 000 USD (22 000 GBP). Dla porównania, kilka modeli można znaleźć za mniej niż 20 000 funtów w Wielkiej Brytanii.

Analitycy twierdzą, co kupujący robią następne zależne od tego, w jaki sposób producenci ustalają ceny w nadchodzących miesiącach, ponieważ walczą nie tylko z końcem ulgi podatkowej, ale także taryfy na zagraniczne samochody i niektóre części samochodów, które Trump wprowadził tej wiosny.

Hyundai powiedział w tym tygodniu, że zrekompensuje utratę ulgi podatkowej, obniżając cenę za zasięg EV EV. Ale Tesla powiedział, że koszt miesięcznych płatności leasingu niektórych jego samochodów wzrosną.

Stephanie Brinley, zastępca dyrektora S&P Global Mobility, powiedziała, że ​​nie spodziewała się, że wiele firm podąża za przykładem Hyundai, biorąc pod uwagę presję taryf.

Podczas gdy niektórzy kupujący i tak mogą zdecydować się na EV, „w przyszłym roku będzie trudne”, ostrzegła, zauważając, że jej firma wzywa, aby ogólna sprzedaż samochodów spadła o około 2% w 2026 roku.

„Byłoby to dość trudne, gdyby wszystko, z czym musiałeś sobie poradzić, to nowe taryfy, ale z nowymi taryfami i motywacją odejścia, są dwa skutki”.

Karmicy już zmniejszali swoje inwestycje w samochody elektryczne.

Naukowcy twierdzą, że zmiany polityki Trumpa mogą jeszcze bardziej zmniejszyć te inwestycje.

„To wielki hit dla branży EV – wokół niego nie ma palców” – powiedziała Katherine Yusko, analityk ds. Badań w American Security Project

„Dotacje były początkowo sposobem na wyrównanie boiska, a teraz, gdy odejdą, USA mają wiele podstaw do nadrobienia”.

Jednak pani Brinley powiedziała, że ​​wahała się ogłosić USA w branży, która wciąż testuje alternatywy technologiczne.

„Czy (elektryczna) jest naprawdę właściwa?” powiedziała. „Mówienie, że jesteśmy w tyle, zakłada, że ​​jest to jedyne i najlepsze rozwiązanie i myślę, że to trochę wcześnie, aby to powiedzieć”.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj