
Na początku tego tygodnia amerykańska piosenkarka Katy Perry, najbardziej znana ze swojego popu z bubblegum, powiedziała, że po tygodniach luzu online czuje się jak „ludzka piñata”.
Opis wydawał się odpowiednio kolorowy – ale potwierdzenie było poważne. Dziesięć lat po głównej superbowl, Perry’s Work w znacznie pochodzącym z niebieskich lat kosmicznych widziała, jak jej gwiazda rozbija się na ziemię.
Kpiny z pozornej godności jej reakcji, w tym całowanie ziemi po lądowaniu i mówiąc, że czuje się „tak powiązana z miłością”, rozprzestrzeniła się online. Sieć fast food Wendy’s Nawet opublikowane, aby zapytać: „Czy możemy ją odesłać?”
Trolle wycelowały teraz w jej światową trasę koncertową, która rozpoczęła się w Meksyku 23 kwietnia, krytykując jej ruchy i występy taneczne.
Wygląda na to, że gwiazda, która po raz pierwszy przełamała śpiew o huśtawkach chłopaka, teraz stoi w obliczu lodowatego przyjęcia. Perry obwinił „nieokreślony i nieleczony” Internet – ale jest toksyczne media społecznościowe jedynym powodem?
„Wzór nieudanego ponownego ponownego renowacji”
Pisarz muzyki Michael Cragg, autorka Geet for the Stars, uważa, że problem Perry’ego jest to, że utknęła między kulturami pop i czuje się coraz bardziej poza kontaktem.
„Jej gwiazda popu została ugruntowana w 2010 roku jako kreskówka, zabawna i zabawna, wszystkie bitą śmietanki i głupie filmy, w których nosiła duże aparaty ortodontyczne na zębach”-mówi.
Przez okres to zadziałało. Jej drugi album Teenage Dream, który podwoił się z podstawowym, bezczelnym, seksualnym obrazem Perry’ego, zdobył pięć singli Billboard numer jeden, aby pasować do płyty ustanowionej przez Michaela Jacksona. Jego kontynuacja, pryzmat z 2013 roku, zyskał transatlantic Smash Single Roar (jej czwarty solo w Wielkiej Brytanii numer jeden), a także Mroczny Koń w USA (jej dziewiąta w kraju). Od tamtej pory Perry nie znalazła się na szczycie list.
„To było dawno temu pod względem popu i wydaje się, że nie ewoluowała” – dodaje Cragg.
W ubiegłym roku jej powracający świat samotnej kobiety, reklamowany jako hymn wzmacniający pozycję, uznał krytyków jako lirycznie płytki.
Niektórzy fani wydawali się również pod wrażeniem, że został wyprodukowany przez dr Luke’a, który wcześniej spotkał się z zarzutami o napaść seksualną od piosenkarza Kesha. Producent odrzucił roszczenia, a para osiągnęła porozumienie o rozstrzygnięciu pozwu o zniesławienie w 2023 r., Ale Perry pozostał skażony przez stowarzyszenie.
Utwór nie wylądował w pierwszej 50 w Stanach Zjednoczonych i dopiero zarządzała w Wielkiej Brytanii, w wieku 47 lat. ”Jej rodzaj duchowego„ Let Love Prowie „The Way”, które publikuje, nie trzymają się z bardzo internetowymi fanami popu w obliczu tej decyzji ” – mówi Cragg.
„Regresywna dziewczyna Boss Feel of Woman’s World, a potem album nie jest świetny, nie pomógł” – dodaje, wskazując na sukces rapera Doja Cat, pracując z dr Luke, bez tej samej negatywnej odpowiedzi.
Postępował zgodnie z wzorem nieudanych prób ponownego ponownego ponownego ponownego rozciągania się na świadka z 2017 roku, w którym Perry próbowała rozpocząć swoją świadomą społecznie erę „celowego popu”.
Ale jego singiel napisany przez Sia przykuty do rytmu, który śmiało zaatakował bezmyślną popkulturę, wydawał się podważony przez Bon Appetit, piosenkę otwarcie uprzedmiotową Perry jako posiłek seksualny.
„Pop dziewczęta” się zmieniło

Pierwszy hit Perry’ego, pocałowałem dziewczynę, spowodował kontrowersje dotyczące fetyszyzacji lesbijek nawet w 2008 roku, kiedy została zwolniona. Ale dziś Roan odniósł globalny sukces, mówiąc jej prawdziwe przebudzenie queer.
„Flip Flopping wywołała w erze, w której … bardzo zdefiniowane postacie gwiazdy pop są przecinające”, przekonuje Cragg.
Perry’s 2021-2023 Playground Las Vegas Rezydencja przyjęła jej surrealistyczne, fantastyczne wizerunek do komercyjnego I Krytyczny sukces.
Ale to nie przekłada się na nową pokolenie fanów. „Myślę, że ostatecznie ludzie postrzegają ją jako nieco uprzywilejowane” – dodaje Cragg. „Zostanie wystrzelony w kosmos na wesołym miliardera, podczas gdy wszyscy patrzą, że na platformach społecznościowych przeplatają się wojną i kryzysem klimatycznym … po prostu nie jest tonalnie idealny” – mówi.
Perry mógł błędnie ocenić nastrój publiczny, ale jednocześnie jad w wybuchu wskazuje głębsze problemy w popkulturze poza jej kontrolą.
Nie ma wątpliwości, że krajobraz mediów społecznościowych stał się bardziej szalony w ostatnich latach, z gwiazdami takimi jak Roan przemawianie przeciwko toksycznym fandomom.
Simon Diego, twórca portalu Brazylii Katy Perry Fan Community, opisał skalę nadużyć wobec 40-latka jako „niewiarygodna”.
Grupa pokazała swoje wsparcie przez klubowanie wraz z innymi stronami fanów, aby zapłacić za cyfrową wiadomość billboardową w Nowym Jorku Times Square przez 24 godziny.
„Jesteśmy bardzo dumni z ciebie i twojej magicznej podróży i kochamy cię na księżyc iz powrotem” – czytamy.
„Wiedz, że jesteś bezpieczny, widziany i celebrowany. Do zobaczenia na całym świecie, to dopiero początek”.
To właśnie Perry odpowiedziała bezpośrednio swoją uwagą Piñata, uznając reakcję.
Umożliwić Instagram treść?
„Myślę, że Katy i wiele innych celebrytów czują się niebezpiecznie w jednej przestrzeni, która kiedyś łączyła ich z fanami”, mówi Diego BBC News.
Uważa, że właśnie dlatego Perry nigdy nie publikował zdjęć twarzy swojej córki online.
Ale nawet ta granica została zignorowana po krytyce w zakresie lotów kosmicznych, ponieważ komentatorzy zaczęli atakować swoje czteroletnie dziecko po prostu dlatego, że „teraz jest fajnie”, mówi. „Nie rozumieją, jak źle może jej to wpłynąć”.
Inni, jak redaktor Marie Claire Australia Georgie McCourt, uważają, że wszechobecna mizoginia odgrywa rolę.
„Istnieje szczególny zarezerwowany dla kobiet takich jak Perry: ambitna, niezaprzeczalna, hiperwizyczna”, napisał w kolumniezauważając, że celebrytki męskie przeszły już w kosmos bez takiej reakcji nadzoru.
Więc gdzie następny dla Perry? Cragg twierdzi, że hit singiel by pomógł.
„Nie twierdzę, że zwróci ją do starych komercyjnych wzlotów, ponieważ ten statek popłynął o wielu artystów przedtreamowych, ale będzie stałego statku”.