Napięte budżety, spowolnienie popytu i Spadek zaufania konsumentów – ale kupujący nie otrzymali notatki.
Według Adobe Analytics, które śledzi 1 bilion odwiedzin klientów w witrynach sklepów detalicznych, w piątek konsumenci wydali w Internecie rekordową kwotę 11,8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 9,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Liczba konsol do gier wideo, sprzętu elektronicznego i sprzętu gospodarstwa domowego wzrosła z roku na rok. Między 10:00 a 14:00 co minutę przez wózki sklepowe przechodziło 12,5 miliona dolarów.
Dane dają ważny obraz sytuacji konsumentów w USA po prawie roku niepewności gospodarczej, w tym pogarszającej się sytuacji na rynku pracy i rosnących cenach z powodu ceł. Ankieta wykazała, że wielu konsumentów, zwłaszcza kupujących z pokolenia Z, planuje wydać w 2024 r. średnio o 10% mniej niż w 2024 r.
Ale wydaje się, że tak się nie dzieje, przynajmniej w Internecie, ze względu na wysokie rabaty u sprzedawców detalicznych. Sklepy spożywcze, takie jak Walmart i Target, sprzedawały koszyki z daniami na Święto Dziękczynienia po obniżonych cenach, podobnie jak ekskluzywne sklepy i domy towarowe. podkreślił obniżkę cen.
Michelle Meyer, główna ekonomistka w Mastercard Economic Institute, powiedziała, że w okresie świątecznym ludzie „poruszają się w niepewnej sytuacji”, „robiąc zakupy wcześniej, korzystając z promocji i inwestując w przedmioty z list życzeń”. Innymi słowy, Amerykanom nadal podoba się ta umowa.
Wydaje się, że część z nich jest napędzana przez sztuczną inteligencję. Adobe twierdzi, że ruch napędzany sztuczną inteligencją w witrynach sklepów detalicznych wzrósł o 805% w porównaniu z 2024 r. W zeszłym roku firmy takie jak Walmart i Amazon uruchomiły asystentów zakupowych AI, podczas gdy popularność produktów takich jak ChatGPT stale rośnie. Według giganta oprogramowania Salesforce sztuczna inteligencja i agenci wywarli wpływ na sprzedaż online w USA o wartości około 3 miliardów dolarów.
Według Mastercard Sending Pulse, który odnotowuje, że sprzedaż online w Czarny Piątek wzrosła o 10,4% w porównaniu z 1,7% w przypadku sprzedaży osobistej, szerzej rozumiane zakupy online nadal rosną w znacznie szybszym tempie niż w sklepach stacjonarnych.
Adobe poinformowało, że Święto Dziękczynienia również odnotowało rekordową liczbę – w czwartek kupujący wydali 6,4 miliarda dolarów. Oczekuje się, że tegoroczna sprzedaż w Cyberponiedziałek osiągnie 14,2 miliarda dolarów, co będzie kolejnym rekordem. „Czarny Piątek naprawdę stał się wydarzeniem trwającym tydzień, jeśli nie czymś więcej” – powiedział Grant Gustafson, szef działu doradztwa i analiz detalicznych w Sensormatic Solutions, według Associated Press.


















