w tej historii
Odkrycie Warner Brothers (WBD+10,50%) Platforma streamingowa Max przewyższa Netflix (NFLX+1,79%) Wzrost abonentów w trzecim kwartale 2024 roku.
Gigant medialny ogłosił w czwartek, że w trzecim kwartale Max zyskał rekordową liczbę 7,2 miliona abonentów, osiągając na dzień 30 września liczbę 110,5 miliona użytkowników na całym świecie. Ten gwałtowny wzrost oznacza najsilniejszy kwartalny wzrost od czasu uruchomienia platformy.
Firma przypisuje ten wzrost niedawnej ekspansji na rynki międzynarodowe, w tym w Europie i Ameryce Łacińskiej, która miała miejsce na początku tego roku.
„Dzięki naszej szybkiej ekspansji międzynarodowej i ciągłym inwestycjom w wysokiej jakości i różnorodne treści, nasza globalna działalność w zakresie sprzedaży bezpośredniej wzrosła w trzecim kwartale” – powiedział David Zaslav, dyrektor generalny Warner Bros. Discovery. Tempo nabrało przyspieszenia. komunikat prasowy.
Akcje Warner Bros. Discovery wzrosły w czwartek w notowaniach śróddziennych o ponad 10%.
Oznacza to, że po raz pierwszy od co najmniej pięciu kwartałów Max wyprzedził wiodącą w branży platformę streamingową Netflix pod względem wzrostu liczby abonentów.
W październiku Netflix poinformował o dodatkowych usługach 5 milionów płatnych członków Liderem branży pozostaje jednak Netflix, który na koniec września miał 282,7 mln płatnych subskrybentów. Mimo to w ostatnich kwartałach wzrost liczby abonentów uległ spowolnieniu.
Jednym z wyjaśnień spowolnienia wzrostu jest fakt, że gwałtowny wzrost liczby nowych abonentów spowodowany zeszłorocznymi atakami Netflixa na udostępnianie haseł zaczyna słabnąć.
„Netflix kładzie teraz kres egzekwowaniu haseł” – napisała w niedawnej notatce analityk Wedbush Alicia Reese.
Mówiąc szerzej, Netflix zamierza całkowicie odwrócić uwagę od liczby abonentów i skierować uwagę inwestorów na rentowność. Firma ogłosiła, że na początku 2025 roku przestanie raportować liczbę abonentów.
Jednocześnie Netflix koncentruje się również na rozwoju swojej działalności reklamowej.
„Nasze inicjatywy reklamowe są wciąż przedwczesne” – stwierdził Netflix w swoim raporcie zysków za trzeci kwartał. „Jak stwierdziliśmy w zeszłym kwartale, budowanie nowych źródeł przychodów wymaga czasu i nie spodziewamy się, że reklama będzie głównym czynnikiem wzrostu przychodów w 2025 r.”
Reese napisał jednak, że spodziewa się, że poziom serwisu Netflix z reklamami, który zadebiutował w 2022 r., „będzie głównym czynnikiem wzrostu w 2026 r.”.