Getty Images Zanonimizowany mężczyzna w garniturze patrzy na telefon komórkowyObrazy Getty’ego

Właścicielka Facebooka i Instagrama, Meta, wprowadzi technologię rozpoznawania twarzy, aby spróbować rozprawić się z oszustami, którzy oszukańczo wykorzystują gwiazdy w reklamach.

Elon Musk i ekspert ds. finansów osobistych Martin Lewis należą do ofiar takich oszustw, które zazwyczaj promują programy inwestycyjne i kryptowaluty.

Lewis powiedział wcześniej programowi Todayw BBC Radio 4, że otrzymuje „niezliczoną ilość” raportów o tym, że jego nazwisko i twarz są codziennie wykorzystywane w takich oszustwach, w związku z czym zrobiło mu się „ niedobrze”.

Meta korzysta już z systemu oceny reklam, który wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) do wykrywania fałszywych rekomendacji gwiazd, ale teraz stara się ulepszyć go za pomocą technologii rozpoznawania twarzy.

Będzie działać poprzez porównanie obrazów z reklam oznaczonych jako wątpliwe ze zdjęciami profilowymi gwiazd na Facebooku lub Instagramie.

Jeśli potwierdzono, że obraz jest zgodny, a reklama jest oszustwem, zostanie automatycznie usunięta.

Meta stwierdziła, że ​​„wczesne testy” systemu dały „obiecujące wyniki”, więc teraz zacznie wyświetlać powiadomienia w aplikacji większej grupie osób publicznych, na które padła ofiara tak zwanej „przynęty na celebrytów”.

Deepfakes

Problem oszustw związanych z celebrytami jest problemem Meta od dawna.

Sprawa nabrała tak ogromnego znaczenia w 2010 roku, że Lewis podjął kroki prawne przeciwko Facebookowi, ale ostatecznie umorzył sprawę, gdy gigant technologiczny zgodził się na wprowadzenie przycisku, dzięki któremu ludzie będą mogli zgłaszać oszukańcze reklamy.

Oprócz wprowadzenia przycisku Facebook zgodził się także przekazać 3 miliony funtów na rzecz Citizens Advice.

Jednak od tego czasu oszustwa stały się bardziej złożone i znacznie bardziej wiarygodne.

W coraz większym stopniu opierają się na tak zwanej technologii deepfake, w której wykorzystuje się realistyczne, wygenerowane komputerowo podobizny lub wideo, aby sprawiać wrażenie, że celebrytka wspiera produkt lub usługę.

Meta znalazła się pod presją, aby zrobić coś w związku z rosnącym zagrożeniem związanym z tymi reklamami.

w niedzielę, Lewis nawoływał rząd dać brytyjskiemu organowi regulacyjnemu Ofcom większe uprawnienia do zwalczania oszukańczych reklam po tym, jak fałszywy wywiad z kanclerz Rachel Reeves został wykorzystany do nakłonienia ludzi do podania danych bankowych.

„Oszuści są nieustępliwi i stale rozwijają swoje taktyki, aby uniknąć wykrycia” – przyznała Meta.

„Mamy nadzieję, że dzieląc się naszym podejściem, pomożemy zapewnić naszej branży ochronę przed oszustami internetowymi” – dodał.

Media społecznościowe

Meta Graficzna reprezentacja zapowiedzianych przez Meta nowych funkcji. Centralny obraz to selfie przycięte w okrąg – bezpośrednio pod nim znajduje się napis „Video Selfie” i przycisk „wyzdrowiej”. Wokół okręgu znajduje się także graficzne przedstawienie kobiety trzymającej symbol bezpieczeństwa przypominający kłódkę oraz inny obraz powiadomienia wysłanego do celebryty, ostrzegającego ją o dodatkowej ochronie.Meta

Technologia ta będzie również wykorzystywana do odblokowywania kont w mediach społecznościowych

Meta ogłosiła również, że będzie korzystać z technologii rozpoznawania twarzy, aby pomóc osobom, które utraciły dostęp do mediów społecznościowych.

Obecnie odblokowanie konta na Instagramie lub Facebooku wiąże się z przesłaniem oficjalnego dowodu osobistego lub dokumentów.

Jednak obecnie testuje się wideo selfie i rozpoznawanie twarzy, aby móc udowodnić, kim jest dana osoba, i szybciej odzyskać do niej dostęp.

Materiał dostarczony przez użytkownika zostanie porównany z obrazem profilowym konta, aby sprawdzić, czy pasuje.

Powszechne stosowanie rozpoznawania twarzy budzi jednak kontrowersje – Facebook korzystał z niego już wcześniej porzucę to w 2021 roku w związku z obawami dotyczącymi prywatności, dokładności i stronniczości.

Teraz mówi, że selfie wideo będą szyfrowane i bezpiecznie przechowywane i nie będą pokazywane publicznie. Dane twarzy wygenerowane podczas porównania zostaną usunięte po sprawdzeniu.

Jednak system nie będzie początkowo oferowany na obszarach, gdzie nie uzyskano jeszcze zgody organów regulacyjnych, w tym w Wielkiej Brytanii i UE.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj