Miasto Nowy Jork przyjmie w styczniu opłaty za zatory na niektórych drogach, ogłosiła gubernator Kathy Hochul, po 11-godzinnym opóźnieniu na początku tego roku, które postawiło program pod znakiem zapytania.

Zmieniony plan przewiduje niższe opłaty za wjazd pojazdów do wyznaczonych stref Manhattanu. Pierwotne ceny opłat spotkały się z oporem niektórych osób dojeżdżających do pracy i firm.

Hochul powiedział, że plan „odblokuje nasze ulice, zmniejszy zanieczyszczenie i zapewni lepszy transport publiczny milionom nowojorczyków”.

Od 5 stycznia miasto będzie pierwszym w USA, które wdroży program opłat za zatory komunikacyjne. Plan może jednak spotkać się ze sprzeciwem ze strony przyszłego prezydenta Donalda Trumpa.

Opłaty za zatory komunikacyjne będą obowiązywać w przypadku pojazdów poruszających się po Manhattanie poniżej 60. ulicy, w sercu centrum metropolitalnego Nowego Jorku.

Program ma na celu wygenerowanie funduszy dla znajdującego się w trudnej sytuacji Zarządu Transportu Metropolitalnego, który zarządza miejskim metrem, autobusami i innymi formami transportu publicznego, a jednocześnie ułatwia niekończący się ruch w Nowym Jorku.

Po gwałtownym wstrzymaniu programu w czerwcu, gdy miał on wejść w życie, Hochul ogłosił w czwartek, że zmieniony plan obniży dzienne opłaty za przejazd samochodami do 9 dolarów z wcześniej planowanych 15 dolarów.

Małe ciężarówki i autobusy nie dojeżdżające do pracy zapłacą 14,40 dolara za wjazd na Manhattan, podczas gdy większe ciężarówki i autobusy turystyczne zapłacą 21,60 dolara.

Riders Alliance, grupa zwolenników transportu publicznego, która popiera pobieranie opłat za zatory, pochwaliła wznowienie programu przez Hochula.

„Będziemy nadal wspólnie walczyć, aby mieć pewność, że plan zostanie wdrożony i sfinansuje projekty, których naprawdę potrzebują kolarze” – napisali w poście na X, znanym wcześniej jako Twitter.

Plan Hochula zakładałby wprowadzenie opłat za zatory komunikacyjne, zanim jeden z jego najważniejszych krytyków, Donald Trump, zostanie zaprzysiężony na prezydenta USA w styczniu.

„Mam wielki szacunek dla gubernator Nowego Jorku, Kathy Hochul, i nie mogę się doczekać współpracy z nią, aby Nowy Jork i Ameryka znów były wielkie. Zdecydowanie nie zgadzam się jednak z decyzją w sprawie podatku od zatorów komunikacyjnych” – powiedział Trump w środowym wywiadzie dla konserwatywnego tabloidu New York Post.

Lokalni Republikanie już poprosili go o interwencję.

Kongresman Mike Lawler, który reprezentuje dzielnicę podmiejską na północ od Nowego Jorku, zwrócił się do Trumpa, aby zobowiązał się do „raz na zawsze położenia kresu temu absurdalnemu wyłudzaniu pieniędzy za zatory komunikacyjne”.

Na środowej konferencji prasowej Hochul powiedziała, że ​​planuje kontynuować realizację planu niezależnie od tego, kto będzie rządził w Waszyngtonie.

„Nie kieruję się kalendarzem określającym, kiedy ludzie zostaną wybrani, a kiedy nie” – powiedziała.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj