Donald Trump miał wiele priorytetów po powrocie do prezydentury, a jednym z najbardziej palących było przywrócenie Winstona Churchilla do Owalnego Biura. Popiersie brytyjskiego premiera wojennego, którego Trump jest „wielkim fanem”, utrzymywał go w towarzystwie przez całą swoją pierwszą kadencję, a przez ostatnie sześć miesięcy siedział obok pozłacanego kominka biura, czając się w tle spotkań Trumpa z innymi światowymi przywódcami. Trump podziwia światła Churchilla, którą kierował zarówno dla swojego mugshota, jak i oficjalnego portretu inauguracyjnego, i widzi siebie, podobnie jak Churchill, jako osobliwego wybawcy oblężonego narodu. Być może był to cytat Churchilla – apokryficzny, jak się składa – o tym, że Trump miał na myśli w zeszłym tygodniu, kiedy zwolnił Erikę Mcentarfer, komisarza Bureau of Labor Statistics: „Wierzę tylko w statystyki, że się dokonałem”.

Mcentarfer został nominowany jako szef BLS w 2023 r. Przez Joe Biden, i potwierdzony przez Senat w 86–8 głosach, z większością republikanów, w tym obecnie wiceprezesa JD Vance, dołączającą do Demokratów w większości. Ma pochodzenie jako wysoko latający, ale niekontrowersyjny ekonomista rządowy, z pól w Biurze Spisu Powszechnej, Skarbu Państwa i Radzie Doradców Ekonomicznych. Wiele jej prac koncentrowało się na dostarczaniu i analizie danych rynku pracy: dokładnego tematu, który ją zwolnił.

1 sierpnia BLS opublikował miesięczny raport z pracy, obejmujący lipiec. Aby izolować ich od ingerencji politycznej, takie raporty są publikowane według ścisłego harmonogramu i nie są dostępne nawet dla komisarza BLS (lub prezydentowi) do czasu upublicznienia. Jak to powszechne, w lipcowym raporcie zawierał również zmienione dane z maja i czerwca: BLS opiera się częściowo od samodzielnego zgłaszania od próbka pracodawców publicznych i prywatnych, i zazwyczaj istnieje opóźnienie. Tym razem rewizja-która powtórzyła szacunkową liczbę nowych miejsc pracy utworzonych w ciągu tych miesięcy z dwustu jedendziesiąt jeden tysięcy do trzydziestu trzech tysięcy-była wyjątkowo duża, przebijając uparty obraz gospodarki, która budowała w ciągu ostatnich kilku tygodni i doprowadziła do kwaśnego końca tygodnia handlowego, który jest związany z handlem. Trump, obrażony przez to, ogłosił w mediach społecznościowych, że liczby zostały „sfałszowane” i że McENTARFER nie było.

W uczciwości Trumpowi trudno wyobrazić sobie, że wielu prezydentów nie rusza tak złymi wiadomościami. Raport o pracy jest jednym z najważniejszych wskaźników zdrowia gospodarczego w kraju, uważnie obserwowanego przez inwestorów i decydentów. Zapewnia zwodniczo prosty werdykt na temat wyników gospodarczych rządu – obecnie szczególnie kontrowersyjny, ale zawsze główny cel. W 1971 r., Kiedy korzystne dane z BLS nie były rozegrane w sposób, którego chciał Richard Nixon, ustanowił coś, co stało się znane jako „hrabia Żydów”, aby wyładować rzekomo wywrotowe elementy w biurze. Cztery osoby, wyróżnione za to, że ma „żądane” nazwiska, zostały zdegradowane lub ponownie przypisane. Ingerencja Nixona doprowadziła do nowych zasad ochrony integralności statystyk rządowych, w tym rozporządzenie, które rządzi i jak są wydawane raporty. Prezydenci oczywiście narzekali na niekorzystne liczby, ale ich wpływ na nich zanikł.

Biuro statystyki pracy musiało zaostrzyć pasek w ostatnich latach. Według Bloomberga od 2010 r. Jego budżet spadł o dwadzieścia procent w rzeczywistości. Chociaż dalsze cięcia budżetowe w ramach Trumpa wpłynęły na agencję, radziło sobie stosunkowo dobrze pod DOŻAbyć może dlatego, że jest to uważane za tak ważne, a może dlatego, że brzmi tak nudno. Mimo to Trump od lat próbuje podważyć biuro; Krytykuje to od czasu na długo przed formalnym wejściem do polityki. W październiku 2012 r. Raport o pracy wykazał, że zatrudnienie spadło poniżej ośmiu procent po raz pierwszy, odkąd Barack Obama został prezydentem. Trump – głównie znany wtedy ze swojego doświadczenia w „Uczniach” i promocji spisku Birthera – CNBC, że liczba ta była „nieprawidłowa”, sugerując, że manipulowano, aby pomóc Obamom na ponowne uruchomienie. „Po wyborach wprowadzą korektę” – powiedział Trump. (W raportach po wyborach liczby wrześni pozostały niezmienione.) Statystyki pracy stanowiły punkt kulminacyjny ogłoszenia kampanii Trumpa w 2015 r., Podczas którego nalegał: „Nasze prawdziwe bezrobocie wynosi od osiemnastu do dwudziestu procent. Nie wierz w 5.6. Nie wierz w to”. Odpowiadając na poważną zmianę w dół na dane z ubiegłego roku, wydane w sierpniu 2024 r.-okropny moment dla kruchej kampanii prezydenckiej Kamali Harris-Trump oskarżył administrację Biden o „nieuczciwe manipulowanie statystykami zawodowymi w celu ukrycia prawdziwego zasięgu ruiny gospodarczej, którą wyprowadzili w Ameryce”. W tym samym przemówieniu powiedział: „Chcieli, żeby to wyszło po 5 listopada, kiedy to nie znaczy, ale wyszło trochę wcześnie, więc jest tam patriota, prawda?” Ten patriot byłby McENTARFER.

Jeśli krytyka Trumpa na przestrzeni lat była niespójna, była przynajmniej spójna: wskaźnik prawdy – niezależnie od tego, czy są to zmiany raportu z pracy, które są fałszywe lub oryginalne liczby, na przykład – to, co sprawia, że wygląda lepiej lub sprawia, że jego przeciwnicy wyglądają gorzej. Podobnie jak na innych arenach, fakty zmieniają się w zależności od osobistego poglądu Trumpa na świat i jego retorycznych potrzeb. Wśród błota kuszące jest złapanie w Ironies: Raport złych miejsc pracy zwiększa presję na Rezerwę Federalną do obniżenia stóp procentowych, ponieważ Trump był domagający się, ale jeśli ten jest wadliwy, być może presja jest wyłączona? Tego rodzaju myślenie nie ma sensu. Płynny związek Trumpa z faktami nie oznacza, że nie mają dla niego znaczenia: mają duże znaczenie, dopóki mówią, co chce, a jeśli nie, chętnie prosi o nowe. Strzelanie Mcentarfer prowadzi do domu wiadomość, która powinna do tej pory być oczywista: nie ufaj wolnostom, zaufanie Ja.

Polityczny projekt Trumpa może reprezentować odrzucenie technokracji Waszyngtonu, ale trudno jest prowadzić rząd lub wykonać swój program bez statystyk. Federalna biurokracja jest utrzymywana przez dziesiątki agencji statystycznych, jednostek i programów, z których wszystkie zbierają dane w dziedzinach, w tym przestępstwa, ubezpieczenie społeczne, choroby zwierząt, mieszkania, zdrowie behawioralne, dochody, małe firmy, duże firmy, ceny upraw, transport i energia. Istnieje główny statystyk USA, umieszczony w potężnym biurze zarządzania i budżetu, który nadzoruje ten rozproszony, ale wściekle produktywny aparat. Bagno tworzy własne jedzenie w postaci dokumentów.

Podczas pierwszej administracji Trumpa niektóre z tych programów zostały zmniejszone, a niektóre zasadniczo przestały istnieć – niewiele jest dla głównego urzędnika danych w amerykańskiej agencji ds. Rozwoju międzynarodowego, nawet jeśli stanowisko jest upoważnione przez Kongres. Ale Trump przeszedł od nieco laissez-faire o danych w swoim pierwszym okresie, aby mieć obsesję na punkcie danych w drugiej kadencji. Od stycznia przeprowadził się agresywnie, aby wywierać kontrolę nad opracowanymi informacjami, hostowanymi i opublikowanymi przez rząd federalny. W swoich zamówieniach agencje zakopały dane klimatyczne, przepisaną historię, na nowo zdefiniowane kategorie i definicje (w szczególności płeć), przecięły badania i podważały lub wyeliminowały niezależnych audytorów. Sekretarz handlu Trumpa rozwiązał w marcu Federalny Komitet Doradczy ds. Statystyki Gospodarczej; W czerwcu jego sekretarz ds. Zdrowia i usług ludzkich wyczyścił komitet, który przedstawia zalecenia szczepionek. Tymczasem administracja szukała bezprecedensowego dostępu do danych, posiadanych przez stany, na temat beneficjentów Medicaid i Food-Stamp, rzekomo w ramach dążenia do wyeliminowania oszustw i odpadów, ale w rzeczywistości w celu egzekwowania imigracji. Jako prokurator generalny Kaliforni Czasy„Ciągłe dążenie do danych i ciągłe dążenie do władzy są nierozerwalnie powiązane”.

Dane nigdy nie są idealne, a także nie są neutralne: co rząd decyduje się na rejestr i co robi z tymi zapisami, zawsze odzwierciedla jego priorytety. (W Stanach Zjednoczonych, gdzie życie polityczne na stuleci włączało się, spis ludności obejmował tożsamość rasową, w wymownej różnorodności kategorii, od 1790 r.; We Francji, gdzie francuskie teoretycznie zastępuje tożsamość rasową, rządowe zbieranie danych na temat rasy jest nielegalne. jego własny autorytet. W bardziej otwartej formie rządu przejrzystość i wolność informacji mogą wzmocnić pozycję podmiotów zewnętrznych – kongres, przedsiębiorstw, wyborców – podejmować świadome decyzje i działać jako przeciwwaga (lub zgromadziła się w sprawie) władzy wykonawczej, a zabezpieczenia prywatności zapewniają kontrolę nad rządami. Trump, uznając, że wiedza jest siłą, scentralizuje ją.

Konsekwencje mogą być trudne do kontrolowania. Inne kraje, które eksperymentowały z manipulowaniem swoimi danymi ekonomicznymi, lub które zachęciły do tego biurokratów, napotkały trudności. W Turcji, gdzie korzyści rządowe są powiązane z inflacją, różnica między oficjalną stawką (która przekroczyła osiemdziesiąt pięć procent w 2022 r.) A rzeczywistą stawką (szacunki w czerwcu 2022 r. Stawiło je na sto sześćdziesiąt procent) popchnęła miliony na biedę i pomogła napędzić bańkę nieruchomości. Podczas wielkiego skoku w Chinach urzędnicy wiejscy, pod intensywną presją, aby spełnić standardy produkcji rolniczej, rutynowo zawyżali swoje liczby, dalsze podnoszenie celów i przyczyniając się do głodu, który spowodował dziesiątki milionów zgonów.

Po zwolnieniu Mcentarfera Biały Dom wydał komunikat prasowy, który krytykuje ją za „długą historię niedokładności i niekompetencji”, która „całkowicie zerowała zaufanie publiczne w agencji rządowej odpowiedzialności za rozpowszechnianie kluczowych danych wykorzystywanych przez decydentów i przedsiębiorstw w celu podejmowania konsekwentnych decyzji”. To, czy był to obrot, czy wręcz rewizjonizm, zależy od twojego punktu widzenia. BLS zostało również zbadane podczas administracji Biden-po wdrożeniu w zeszłym roku z flubowanego wdrożenia miejsc pracy, podczas którego garść banków uzyskała wczesny dostęp do danych, wewnętrzne dochodzenie wywołało szereg błędów ludzkich i upominał agencję, w kategoriach, że tylko biurokrata może kochać, aby „rozwinąć kulturę kolabora przedsiębiorstwa, rozbić silosy i działać przez całe linie organizacyjne, aby zapewnić sukces. Cięcia budżetowe i redukcje personelu z ostatnich kilku miesięcy doprowadziły do obaw, że Biuro było zbyt cienkie, i można sobie wyobrazić, że Trump mógł podzielić te obawy, choć wystrzelenie podsumowujące McENTARFER sugeruje inaczej.

Dla wielu obserwatorów to Trump powoduje erozję zaufania publicznego. Dwóch byłych komisarzy BLS, w tym William Beach, którego Trump mianował w swojej pierwszej kadencji, podpisało oświadczenie potępiające usunięcie Mcentarfera i oddając hołd byłym kolegom w biurze. Michael Strain, ekonomista z konserwatywnego American Enterprise Institute, napisał: „Konieczne jest, aby decydenci rozumieli, że statystyki rządowe są obiektywne i najwyższą jakość. Wpływając na to, że prezydent uszkadza Stany Zjednoczone”. (Charles Murray, współautor „The Bell Curve”, jeden z bardziej niesławnych przykładów drogi wybierany Statystyki mogą prowadzić do wątpliwych wniosków, odpowiedził „uzgodniony”).

McENTARFER nie skomentowała publicznie od czasu zwolnienia, ale jej szef, Lori Chavez-Deeremer, Sekretarz Pracy, ma. Napisała, że popiera decyzję Trumpa o zastąpieniu komisarza, aby „upewnić się, że naród amerykański może zaufać ważnym i wpływowym danemu pochodzącym z BLS” – ale może być na to za późno. Jeśli chodzi o dane publiczne, pojawienie się zakłóceń może być tak samo szkodliwe jak faktyczne wtrącanie się, a usunięcie niezależnego i wiarygodnego urzędnika trudniej jest odróżnić. Zaufanie można zasłużyć, ale nieufność można nauczyć. Większość ortodoksyjnych zwolenników Trumpa nauczyła się nie ufać rządowi dawno temu. Wszyscy inni uczą się tej samej lekcji. ♦

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj