Ana Faguy i Ali Abbas Ahmadi

BBC News

Obejrzyj: NTSB zamknij „niewystarczający” helikopter i samolotowe ścieżki lotnicze w DC

Śledczy amerykańskiej katastrofy lotniczej zalecili ograniczenie lotów helikoptera w niektórych obszarach w pobliżu krajowego lotniska w Waszyngtonie po śmiertelnym zderzeniu w powietrzu w styczniu.

Powołując się na „nie do zniesienia ryzyka dla bezpieczeństwa lotnictwa”, Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) wezwała władze do wyznaczenia alternatywnej trasy helikoptera, gdy używane są dwa pasy startowe -15 i 33 – są używane.

Wszystkie 64 osoby na pokładzie lotu American Airlines i trzech członków załogi na helikopterze armii zmarły po zderzeniu w powietrzu 29 stycznia.

Jennifer House, przewodnicząca NTSB, stwierdziła, że ​​rozdział między helikopterami i dyszami w okolicy był niewystarczający, zwiększając „szanse na zderzenie w powietrzu”.

Getty Images Wrak samolotu American Airlines w rzece Potomac, z dwoma zaparkowanymi samolotami widocznymi w tle
Getty Images

Dane wykorzystywane przez NTSB do ich wstępnego raportu pokazują, że bliskość helikopterów i samolotów wywołała co najmniej jedną alert miesięcznie w latach 2011–2024, powiedziała Homendy.

Dane te mogły zostać wykorzystane przez Federalny Urząd Lotnictwa (FAA) – agencja rządowa USA odpowiedzialna za lotnictwo cywilne – w celu ustalenia, czy wystąpił problem.

Powiedziała, że ​​jest to „silniejsze niż nadzór”. „Nie powinno wymagać tragedii, aby wymagać natychmiastowego działania”.

MS Homendy rozmawiała również z obawami dotyczącymi kontrolerów ruchu lotniczego, mówiąc, że personel i komunikacja między nimi jest nadal badana.

Prezydent Donald Trump miał wcześniej zasugerował bez dowodów, że programy różnorodności odegrały rolę w wypadkutwierdząc, że FAA skoncentrowało się „na zatrudnieniu osób z poważnymi niepełnosprawnością intelektualną i psychiczną”.

Ros Atkins na … katastrofie lotniczej w Waszyngtonie

Katastrofa miała miejsce, gdy lot American Airlines, który odszedł z Wichita w stanie Kansas, przyjechał na lądowanie na lotnisku krajowym Reagan i zderzył się z helikopterem Black Hawk Sikorsky H-60.

Helikopter armii wystartował z Fort Belvoir, w pobliżu w Wirginii, podczas misji szkoleniowej.

Oba samoloty uderzyły w rzekę Potomac, a próby ratownicze okazały się nieudane.

Nagrania rozmów kontroli ruchu lotniczego sugerują, że kontroler ostrzegł helikopter przed odrzutowcem, tuż przed kolizją.

Obejrzyj: lotnisko ponownie otwierają, gdy prace odzyskiwania trwają po katastrofie samolotu DC

Lotnisko, położone na obrzeżach Waszyngtonu, jest jednym z najbardziej ruchliwych w USA, z prawie 400 lotami dziennie do 98 miejsc docelowych.

Piloci, z którymi przeprowadzono wywiady BBC po katastrofie, zauważyli, że lot i wychodzenie z małego lotniska, w otoczeniu ograniczonej przestrzeni powietrznej, może być trudne.

„Są chwile, kiedy obserwujemy lądowe samoloty i myśleli:„ Whoa, to było blisko ” – powiedział pilot Mo Khimji, zauważając, że silne wiatr boczny może popchnąć samolot do ograniczonej przestrzeni powietrznej„ przez wąsów ”, jeśli pilot nie jest ostrożny.

Ponadto przestrzeń powietrzna jest udostępniana różnym rodzajom samolotów, w tym Air Force One, która przenosi prezydenta USA i loty komercyjne.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj