Mój sąsiad zostawia psa w domu na wiele godzin, a sam wychodzi. Cały czas głośno szczeka, co jest niesamowicie irytujące – zwłaszcza gdy próbuję pracować.
Kilka tygodni temu powiedziałem mu, że mnie to niepokoi, a on powiedział, że spróbuje wytrenować psa, aby mniej szczekał, ale najwyraźniej to nie zadziałało. Jak mogę to zatrzymać?
Anonimowy.
Niewiele rzeczy wystawia na próbę twoją cierpliwość tak jak szczekanie psa sąsiada, a jest jeszcze gorzej, gdy jesteś w domu i próbujesz pracować.
Dobrze zrobiłeś, rozmawiając z sąsiadem, ponieważ przyjacielska rozmowa często rozwiązuje problem.
Ujadanie: Czytelnika odwraca uwagę hałaśliwy pies sąsiada – i pomimo obietnic, że zwierzę będzie uciszony, nic nie zostało zrobione
Spory z sąsiadami rzadko kończą się dobrze i mogą powodować problemy, gdy przyjdziesz sprzedać swoją nieruchomość.
Tego typu spory są dla Ciebie istotną informacją Posiadać ujawnić kupującemu, a to mogłoby go zniechęcić.
Mając to na uwadze, powinieneś jeszcze raz zwrócić się do bliźniego, zanim podejmiesz dalsze kroki. Wyjaśnij, że sytuacja jest dla Ciebie nie do utrzymania i należy ją pilnie rozwiązać.
Jeśli szczekanie będzie się powtarzać, należy zwrócić się do Ustawy o ochronie środowiska z 1990 r. Zgodnie z nią ciągłe szczekanie można uznać za uciążliwość ustawową, co oznacza, że jest ono oficjalnie uznawane za zanieczyszczenie hałasem.
Następnym krokiem będzie skontaktowanie się z zespołem ds. zdrowia środowiskowego samorządu lokalnego w celu zgłoszenia tej sprawy. Prawdopodobnie poprosi Cię o prowadzenie dziennika, w którym zapisuje, kiedy i jak długo pies szczeka, i może zainstalować sprzęt monitorujący hałas.
Jeżeli samorząd uzna, że hałas jest nadmierny, może wręczyć sąsiadowi zawiadomienie o obniżkach emisji. Jest to nakaz prawny nakazujący sąsiadowi zaprzestanie hałasowania pod groźbą kary.
Alternatywnie, jeśli wolisz na tym etapie uniknąć korzystania z oficjalnej drogi, możesz zapytać swoją radę lokalną, czy może ona ułatwić mediację społeczną.
W tym przypadku zaangażowany jest przeszkolony mediator, który współpracuje z obiema stronami w celu osiągnięcia polubownego rozwiązania problemu.
Rejs po katastrofie pozostawił mnie na haju i suchym
Niedawno byłem na rejsie i było okropnie. Złożyłem skargę do organu branżowego ABTA, który bada, czy należy mi się odszkodowanie.
Jednak zanim wyruszyłem w tę podróż, wpłaciłem już zadatek w wysokości 1300 funtów na przyszły rejs z tą samą firmą, który wypłynie za sześć miesięcy.
Po moim strasznym doświadczeniu nie chcę więcej podróżować z tą firmą, ale jest napisane, że mój depozyt nie podlega zwrotowi. Czy mogę odzyskać swoje pieniądze?
AH, Południowy Yorkshire.
Ogólne stanowisko jest takie, że jeśli wpłacono depozyt i warunki mówią, że nie podlega on zwrotowi, przedsiębiorca (w tym przypadku firma obsługująca rejs) może odmówić zwrotu pieniędzy w przypadku anulowania rezerwacji.
Istnieją jednak trzy potencjalne wyjątki od tej reguły. Po pierwsze, warunek bezzwrotny jest nieuczciwy, niejasny lub nie został Ci przekazany przed wpłatą depozytu.
Jeśli tak, zarówno przepisy dotyczące umów konsumenckich (informacje, anulowanie i dodatkowe opłaty) z 2013 r. – które dotyczą umów konsumenckich zawieranych online – jak i ustawa o prawach konsumenta z 2015 r. stanowią, że kaucja musi zostać zwrócona na podstawie warunku uniemożliwiającego jej zwrot, uznanego za nieuczciwy.
Inna sytuacja, w której możesz otrzymać zwrot pieniędzy, ma miejsce, jeśli anulujesz transakcję przed wystąpieniem wydarzenia, a przedsiębiorca nie poniesie realnej straty. W Twojej sytuacji może to być spowodowane tym, że udało im się odsprzedać Twój pokój komuś innemu.
W tym przypadku, nawet jeśli depozyt jest opisany jako bezzwrotny, przedsiębiorca ma prawo zatrzymać jedynie kwotę odzwierciedlającą jego rzeczywistą stratę.
Wreszcie, możesz otrzymać zwrot pieniędzy, jeśli doszło do jakiejkolwiek formy wprowadzenia w błąd, na przykład jeśli wakacje, na które myślałeś, że odkładałeś depozyt, okazały się niezgodne z opisem.
Tak więc, jeśli ABTA uzna, że Twój pierwotny rejs był poniżej zasadnie oczekiwanych standardów, możesz mieć mocny argument, że teraz wiesz, na podstawie wcześniejszych doświadczeń, że standard rejsu nie będzie zgodny z opisem. Może to uprawniać Cię do zwrotu depozytu w wysokości 1300 GBP.
Radzę uwzględnić to we wszelkich roszczeniach o odszkodowanie w związku z pierwotnym rejsem.


















