Świeżo po Szwecji pojawia się Polestar 5-czterodrzwiowy Grand Tourer, którego celem jest dostarczenie zręcznej, scandi elektrycznej jazdy do wysokiej klasy wydatków.

Pojawienie się 5 przynosi całkowitą ofertę modeli marki EV do czterech-zaledwie rok od Polestar 3 i 4, biorąc Polestar z kucyka One Trick do marki wielu pojazdów.

Ujawnione dzisiaj w Monachium mierzy się w pięciu metrach i prezentuje odważny wygląd.

I udowodnić, że nie wszystkie EV są bezduszne, to Silny elektryczny układ napędowy może uruchomić ogromne 884 KM i sprintować od 0 do 60 km / h w zaledwie 3,1 sekundy.

Łącząc język projektowy szwedzkiej marki, najnowocześniejsze technologie i materiały z recyklingu, dyrektor generalny Polestar Michael Lohscheller nazywa 5-osobową gwiazdą branży i idealnym flagowym flagowym flagowym ”.

Ale z modelem zasięgu jest wysoka cena; Polestar 5 zaczyna się od nieco poniżej 90 000 funtów, a osoby, które chcą pierwszej edycji uruchomienia wydajności, będą musieli rozpryskiwać więcej niż sześć cyfr.

Oznacza to, że Hyundai idzie za klientami, którzy również rozważają Porsche Taycan. Czy więc koreańska marka może naprawdę konkurować?

Polestar ujawnił swój nowy Grand Tourer EV, który jest teraz w sprzedaży: Polestar 5 to flagowy samochód ze szwedzkiej marki i produkuje do 884 KM

Polestar ujawnił swój nowy Grand Tourer EV, który jest teraz w sprzedaży: Polestar 5 to flagowy samochód ze szwedzkiej marki i produkuje do 884 KM

Polestar twierdzi, że lotnictwo było główną inspiracją dla 5, a aerodynamika ma precedens, z napiętnią powierzchnią rozciągającą się na „aerodynamicznym profilu przypominającym skrzydło z ogonem w stylu Kamm”, niskim nosem i bliskim związkiem między kółkiem i czapką, a także połyskując czarne lub odcieniowe okładziny, które działają wzdłuż dolnej części drzwi, zmniejszyła wysokość samochodu.

Tył EV ma specjalnie zaprojektowaną błyskawicę aerodynamiczną z detalem tylnym odpowietrznikiem i zintegrowanym tylnym dyfuzorem w celu poprawy przepływu powietrza, który w połączeniu z szklanką bez krawędzi i krawędzi drzwi, powoduje współczynnik oporu (CD) zaledwie 0,24 dla 5 podwójnego silnika.

U podstaw Polestar 5 znajduje się zupełnie nowa, lekka, sztywna, na zamówienie platforma aluminiowa, która stanowi podstawę architektury Polestar Performance (PPA).

Polestar twierdzi, że 5 ma sztywność skrętną wyższą niż w przypadku supersamochodu dwuwrotnego.

Jedną z kluczowych funkcji projektu, które należy oznaczyć, jest to, że podobnie jak jego siostrzany model Polestar 4, 5 nie ma lusterka tylnego. Zamiast tego ma to samo cyfrowe lustro tylne i wirtualne okno tylne.

To może okazać się funkcją marmite dla kupujących.

Wnętrze zostało zaprojektowane, aby upewnić się, że tylna przestrzeń nie jest utracona, a tylna konstrukcja nagłówka przesunęła się do tylnej części tylnych siedzeń.

5 ma największy do tej pory panoramiczny szklany dach na dowolnym poliestar, więc tylni pasażerowie cieszą się zapaloną i przestronną podróżą.

Polestar mówi, że GT 4+1 GT ma „równe skupienie dla kierowcy i pasażerów” i jest głównie zaprojektowany jako czteromiejscowy, nawet jeśli możesz podnieść podłokietnik, aby stworzyć piąte miejsce. Ze względu na wycięcie w baterii, które poleodar nazywa „garażem stóp”, dla tylnych pasażerów jest dodatkowa przestrzeń podłogowa.

Przednie siedzenia mają niski poziom bioder i wspierający, tylne siedzenia mają niski środkowy podłokietnik, a nawet wyposażone w ogrzewanie, funkcje masażu i wentylację. Możesz je indywidualnie odłożyć, aby uzyskać maksymalny komfort.

Polestar mówi, że lotnictwo było główną inspiracją dla 5, a aerodynamika ma precedens, z napiętnią powierzchnią rozciągającą się na „aerodynamicznym profilu przypominającym skrzydło z ogonem w stylu Kamm”

Polestar mówi, że lotnictwo było główną inspiracją dla 5, a aerodynamika ma precedens, z napiętnią powierzchnią rozciągającą się na „aerodynamicznym profilu przypominającym skrzydło z ogonem w stylu Kamm”

Polestar zastosował szeroką gamę zrównoważonych materiałów, w tym nasiona lnu, recyklingu zwierzaka i sieci rybackich

Polestar zastosował szeroką gamę zrównoważonych materiałów, w tym nasiona lnu, recyklingu zwierzaka i sieci rybackich

W razie potrzeby tylne podłokietnik można wyciągnąć, aby stworzyć piąte siedzenie, a Polestar mówi, że tylna pokój nie został zagrożony dzięki wirtualnej lusterku i oknie tylnej

W razie potrzeby tylne podłokietnik można wyciągnąć, aby stworzyć piąte siedzenie, a Polestar mówi, że tylna pokój nie został zagrożony dzięki wirtualnej lusterku i oknie tylnej

Tylne siedzenia nie tylko rozkładają się, ale są wentylowane, podgrzewane i mają funkcję masażu. Możesz kontrolować czterokierunkowy klimat z centralnego podłokietnika

Tylne siedzenia nie tylko rozkładają się, ale są wentylowane, podgrzewane i mają funkcję masażu. Możesz kontrolować czterokierunkowy klimat z centralnego podłokietnika

Dzięki admirałowi zrównoważonemu etosowi Polestar stworzył samochód z wnętrzem wykonanym z naturalnych włókien i materiałów z recyklingu: Sieci są wykonane z BComp (naturalne kompozyt z włókna), w przedziałach lakierniczych (także lnu) oraz różnego rodzaju kompozytowej kompozytowej BCMP.

Oszczędzanie ciężarów i dobre dla planety, materiały te są używane w połączeniu z recyklingiem sieci rybackim i materiałami odpadowymi, takimi jak dywany, oraz bardziej recyklingowemu zwierzakiem, aby wnętrze było wysoce odpowiadającą przestrzenią.

Kierowca otrzymuje dziewięciocalowy wyświetlacz zamontowany bezpośrednio do elektrycznie regulowanej kolumny kierownicy, dzięki czemu wyświetlacz jest zawsze ustawiony w linii wzroku, istnieje 9,5-calowy wyświetlacz głowy i centralny ekran wyświetlacza centralnego 14,5 cala dla wszystkich.

Podobnie jak w przypadku wszystkich Polestarów, 5 jest wyposażone w wbudowane Google, a są cztery dynamiczne konfigurowalne kafelki i maksymalnie sześć funkcji użytkownika, które można umieścić bezpośrednio na ekranie głównym dla dedykowanych skrótów użytkownika.

Dostępne są 10-głośne systemy audio Bowers & Wilkins, w połączeniu z aktywnym anulowaniem szumów dróg dla światowej klasy dźwięku.

SmartZone (w którym znajduje się czujniki, radar i kamera parkingowa skierowana do przodu) współpracuje z pilotem, aby zapewnić szeroką gamę zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADA), aby zapewnić bezpieczeństwo.

Dual Motor Launch Edition produkuje 748 KM, podczas gdy Edition Performance Launch produkuje 884 KM. To spowoduje, że samochody pokrywają sprint 0-62 km / h odpowiednio w zaledwie 3,9 i 3,2 sekundy i osiągną prędkość maksymalną 150 km / h

Dual Motor Launch Edition produkuje 748 KM, podczas gdy Edition Performance Launch produkuje 884 KM. To spowoduje, że samochody pokrywają sprint 0-62 km / h odpowiednio w zaledwie 3,9 i 3,2 sekundy i osiągną prędkość maksymalną 150 km / h

Jak szybko jest ten GT?

W szwedzkiej marce EV mają duże oczekiwania, aby dostarczyć imponujące statystyki podczas wprowadzania nowych samochodów – a kupujący nie będą rozczarowani występem Polestar 5.

Dual Motor Launch Edition produkuje 748 KM, podczas gdy Edition Performance Launch produkuje 884 KM.

To spowoduje, że samochody pokrywają sprint 0 do 62 km / h odpowiednio w zaledwie 3,9 i 3,2 sekundy i osiągną maksymalną prędkość 150 mil na godzinę.

Pomimo tego zakresu jest nadal imponujące, a podwójny silnik zarządza 416 mil na jednym ładowaniu, a wersja wydajności zarządza 351 mil.

Akumulator litowo -jonowy o pojemności 800 V – pierwszy tego rodzaju na pojazd Polestar – może ultra gwałtowna ładować do 350 kW na odpowiedniej ładowarce.

To pozwala na uzupełnienie od 10 do 80 procent opłaty w 22 minuty. A słupek C ma poręczny zewnętrzny wskaźnik ładowania.

Polestar 5 Dual Motor Launch Edition kosztuje 89 500 £, a edycja uruchomienia wydajności kosztuje od 104 900 £

Polestar 5 Dual Motor Launch Edition kosztuje 89 500 £, a edycja uruchomienia wydajności kosztuje od 104 900 £

Ceny – ile kosztuje Polestar 5?

Podwójna edycja Motor Edition Polestar 5 kosztuje 89 500 £, podczas gdy edycja uruchamiania wydajności kosztuje 104 900 £.

Możesz wybrać z sześciu kolorowych wyborów, w tym dwóch matowych opcji malowania – burza (ciemnoszare) i magnezu (srebrny).

Nahum Escobedo, szef projektu zewnętrznego, mówi: „To było marzenie o zaprojektowaniu Polestar Precept, a jeszcze bardziej satysfakcjonujące, aby postrzegać go jako rzeczywistość produkcyjną z Polestar 5.

„Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak klienci dobrze się bawią z tym samochodem, ile go tworzyliśmy”.

Source link