W czternastym wersecie pierwszego rozdziału Ewangelii Jana tekst wyjaśnia wejście Jezusa Chrystusa na świat w dwóch krótkich zdaniach: „Słowo stało się ciałem i zamieszkało wśród nas. Widzieliśmy Jego chwałę, chwałę jedynego Syna, który pochodził z Ojca, pełen łaski i prawdy”. To właśnie ta dualność w Jezusie – nie do końca przeciwnych zasad, ale tych, które istnieją w rodzaju wyposażenia – to jest zagadka w sercu chrześcijańskiego przesłania: łaska Boża przychodzi w postaci Jego bezwarunkowej miłości, ale on także osądza na podstawie swojej prawdy. Naśladowcy Jezusa mają naśladować Go, kochając swoich wrogów, ale także, jak apostoł Paweł zachęca u Efezjan, „założyć pełną zbroję Boga, aby kiedy nadejdzie dzień zła, możesz znieść swoją ziemię”.
W ubiegłym roku George Janko, komik i wpływowy wpływ na media, był gospodarzem konserwatywnego działacza Charliego Kirka Podcast. Kirk budował swoją reputację jako władczy, prawidłowy mściciel na kampusach uniwersyteckich, debatując o wszystkich chętnych do mikrofonu, aby rzucić mu wyzwanie. Janko zapytał Kirka, czy kiedykolwiek czuł się winny z powodu „unicestania dziecka” podczas tych występów. Kirk przyznał, że czasami czuł się źle, jeśli wydawało się, że „był niesprawiedliwy”. Nie rozwinął tego, co miał na myśli, a Janko nie nacisnął go w sprawę lub jego oświadczenia zapalające dotyczące Czarnych, społeczności LGBTQ i innych grup, ale, jak to widział, problem na kampusach uniwersyteckich polegał na tym, że „cała instytucja” – wydawał się mówić ogólnie – było „sprzeczne z prawem Boga”. Kirk powiedział, że ważne jest, aby pamiętać, że „Chrystus jest całą łaską i całą prawdą”, wskazując rękami w lewo i prawo, jakby chciał podkreślić ich dwukierunkowy związek. W rezultacie Kirk powiedział, że jeśli „walczył na arenie publicznej o prawdę”, a jego słowa rozgniewały kogoś, nie był nieposłuszny dla nauk Chrystusa. Utrzymał, że jego odpowiedzialność za chrześcijanin jest „poprawieniem błędu prawdą”.
Kirk wydawał się refleksyjny na temat tego, co może powiedzieć jego purzność o jego osobistym charakterze jako chrześcijanina. W pewnym momencie podcastu wstrząsnął, od pamięci, owocu ducha, cech, które Paweł wymienił w swoim liście do Galacjan jako dowód dzieła Ducha Świętego w życiu wierzących. Kirk wspomniał o miłości, radości, pokoju, cierpliwości, życzliwości, dobroci, łagodności i samokontroli. Powiedział, że miał największe trudności z samokontrolem. Niemniej jednak Kirk wierzył, że Jego powołanie od Boga było byciem wojownikiem, walczącym w wojnach kulturowych. „Niektórzy ludzie są powołani do uleczenia chorych” – powiedział. „Niektórzy ludzie są powołani do naprawienia złamanych małżeństw”. Kirk oświadczył, że jego wezwanie było „walczyć z złem i głosić prawdę. To wszystko”.
To ten duch walki nasycił wiele Maga reakcja świata na Śmierć Kirka. Dwa dni po morderstwie jego żona Erika wydała emocjonalny film na Instagramie, w którym podziękowała pierwszemu respondentom, którzy próbowali uratować życie męża, oraz prezydent Trump, wiceprezydent JD Vance i jego żona Usha, za ich poparcie, ale zakończyła buntowniczą notatkę. „Jeśli myślałeś, że misja mojego męża była wcześniej potężna, nie masz pojęcia” – powiedziała. „Nie masz pojęcia, co właśnie uwolniłeś w całym tym kraju i na tym świecie. Nie masz pojęcia. Nie masz pojęcia, że ogień, który zapaliłeś w tej żonie. Płacze tej wdowy odbije się echem na całym świecie jak okrzyk bitwy”. W następną niedzielę w Plano w Teksasie, w Prestonwood Baptist Church, jednej z największych megachurchów w kraju, wielebny Jack Graham, nazywał Kirk jako wojownik i męczennik, a następnie zagrał Wygenerowane przez AI wideo Kirkamówiąc spoza grobu. „Nie marnuj jednego sekundy żałoby mnie” – mówi. „Podwójnie prawdę, podwójnie odwagę, podwaja twoją wiarę i wasze rodziny”. Klonowany głos Kirka zwiększa szybkość i pilność, gdy zmusza słuchaczy do „wysuszenia łez, podniesienia krzyża i powrotu do walki”. Jakby odpowiadając na wezwanie ołtarza, kongregacze w przepastnym audytorium w Prestonwood wstali na nogi, aby przedłużać owację.
Potem, w zeszłym tygodniu, podczas Nabożeństwo żałobne dla Kirk Na State Farm Stadium, w Glendale w Arizonie, jego wdowa wydała wyraźnie inny ton, wzywając Ewangelii Łukasza, w której Jezus na krzyżu mówi: „Ojcze, wybacz im, bo nie wiedzą, co robią”. W tym duchu Erika Kirk powiedziała, że wybaczyła strzelca męża. „Odpowiedź na nienawiść nie jest nienawiści” – powiedziała. „Odpowiedź, wiemy od Ewangelii, jest miłość i zawsze miłość: miłość do naszych wrogów i miłość do tych, którzy nas prześladują”. Wielu, którzy wyszli na scenę przed i za nią, mówiło jednak w języku nie przebaczeniem, ale przepasującym do bitwy. Rezultatem był zaskakujący spektakl triumfalizmu religijnego i politycznego. Stephen Miller, zastępca szefa sztabu Białego Domu, powiedział: „W dniu, w którym umarł Charlie, anioły płakały, ale te łzy zostały przekształcone w ogień w naszych sercach. I że ogień płonie z prawą furią, której nasi wrogowie nie mogą zrozumieć ani zrozumieć”. Prezydent Trump, ostatni mówca tego dnia, zauważył, że Kirk był „męczennikiem dla amerykańskiej wolności” i potępił swojego zabójcę jako „radykalizowanego, zimnokrwistego potwora”. Trump pochwalił Kirka jako człowieka, który „chciał najlepszego” dla swoich przeciwników. Ale Trump powiedział, że właśnie tam on i Kirk się rozstali. „Nienawidzę moich przeciwników” – powiedział. „Nie chcę dla nich najlepszych”.
Przytłaczające sensacja w tej chwili w polityce amerykańskiej polega na niepewności. Dopiero okaże się, jak zareagują śmierć ewangelików żałującej śmierci Kirka. Czy postrzegają to jako obowiązek założenia zbroi Bożej, jako żołnierzy, czy też poczują się powołani do innego podejścia? Dallas Willard był wpływowym myślicielem ewangelicznym i profesorem filozofii na University of Southern California, który zmarł w 2013 roku. Jego zdolność do zakresu metafizyki i teologii z popularną publicznością uczyniła go rodzajem współczesnego CS Lewis. Dwa lata po śmierci Willarda jego córka Rebecca opublikowała zbiór swoich wykładów i pism zatytułowanych „Urok łagodności: bronienie wiary w sposób Jezusa. ” Willard wierzył, że Ministerstwo Apologetyki w Kościele – dzieło obrony wiary chrześcijańskiej przed jego krytykami – nadmiernie skupił się na „debatach intelektualnych i argumentach”, i ostrzegł wierzących, że „to, co widzimy, jest to, że„ antagonizuje się, że Jezusa ”, gdy angażuje się z pretendentami. Shepherd. Jeśli nie jesteśmy delikatni w tym, jak przedstawiamy dobrą wiadomość, jak ludzie napotkają łagodnego i kochającego Mesjasza, na który chcemy wskazać? ”