Ponad trzy tysiące pracowników obrony Boeinga zostaną w poniedziałek strajk w poniedziałek, w świeżym ciosie dla giganta lotnictwa.
Pojawia się to po członkach Unii w operacjach w Missouri i Illinois, którzy budują myśliwce F-15 i inne samoloty wojskowe, głosowali przeciwko najnowszej ofercie firmy w sprawie wynagrodzeń, harmonogramów pracy i emerytur.
„Jesteśmy rozczarowani, że nasi pracownicy odrzucili ofertę, w której w oświadczeniu stwierdzono 40% wzrostu płac”, powiedział Dan Gillian, który jest wiceprezesem ds. Dominacji powietrznej Boeinga.
Boeing walczy o odwrócenie się po serii problemów, w tym problemów bezpieczeństwa i szkodliwych Siedmiotygodniowy strajk przez pracowników samolotów pasażerskich w zeszłym roku.
Planowany strajk jest prowadzony przez lokalny oddział Międzynarodowego Stowarzyszenia Machinistów i Pracowników Aerospace (IAM) z siedzibą w St Louis, gdzie znajduje się centrum produkcji obrony Boeinga.
„Członkowie mówili głośno i jasno, zasługują na umowę odzwierciedlającą ich umiejętności, poświęcenie i kluczową rolę, jaką odgrywają w obronie naszego narodu” – powiedział w oświadczeniu Tom Boelling, najwyższy urzędnik z Unii.
„Stajemy ramię w ramię z tymi rodzinami pracującymi, walcząc o uczciwość i szacunek w pracy”.
Byłby to pierwszy strajk w branży obronnej Boeinga od 1996 roku, kiedy praca zatrzymała się na ponad trzy miesiące.
IAM jest jednym z największych związków w Ameryce, reprezentujących około 600 000 członków w branży lotniczej, obrony, budownictwa statku i produkcji.
W ostatnich latach Boeing został dotknięty serią kryzysów, w tym dwa śmiertelne wypadki i dramatyczny wydmuch w powietrzu kawałka jednego z jego samolotów.
W 2018 roku rozbił się Boeing 737 Po wystartowaniu z DżakartyIndonezja, zabijając wszystkie 189 osób na pokładzie. Kilka miesięcy później kolejne 157 osób zmarło, gdy samolot Boeinga wkrótce rozbił się Po starcie w Etiopii.
Osobno w 2024 r. Panel zamontowany nad niewykorzystanym wyjściem awaryjnym Boeinga 737 Max zszedł z lotu.
Strajk w zeszłym roku o około 30 000 pracowników w branży odrzutowej pasażerskiej kosztował Boeinga miliarda dolarów, co zwiększa problemy finansowe formularza.
Firma po prostu dostarczyła 348 samolotów Dla swoich klientów w zeszłym roku, najniższa wydajność od pandemii.