w tej historii
Producenci samochodów przygotowują się na Trump Administration 2.0, która obejmie nowe cła na samochody wyprodukowane za granicą oraz zmianę polityki obecnej administracji w zakresie promowania pojazdów elektrycznych.
Prezydent elekt Donald Trump oświadczył, że chce znieść „nowe zielone oszustwo”, odnosząc się do polityki prezydenta Joe Bidena pro-EV, w tym ustawy o kontroli inflacji (IRA). pierwszego dnia swego urzędowaniaPrezydent Trump zacznie wycofywać regulacje Agencji Ochrony Środowiska i Departamentu Transportu, aby rozszerzyć odwierty naftowe.
„I pierwszego dnia zakończę mandat dotyczący pojazdów elektrycznych” – powiedział prezydent Trump w swoim przemówieniu. przemówienie Na Narodowej Konwencji Republikanów w lipcu dodał: „Uratujemy amerykański przemysł samochodowy przed całkowitym wyginięciem”. Chociaż w Stanach Zjednoczonych nie ma ogólnokrajowego nakazu dotyczącego pojazdów elektrycznych, w niektórych stanach tak Pod przewodnictwem Kaliforniiwprowadziło własne zasady wycofywania samochodów napędzanych paliwami kopalnymi.
Złagodzenie przepisów dotyczących ochrony środowiska dałoby producentom samochodów większą swobodę w kontynuowaniu sprzedaży samochodów napędzanych benzyną, które stanowią lwią część przychodów wielu producentów samochodów, ale spowodowałoby, że plany dotyczące pojazdów elektrycznych byłyby niepewne.
Od czasu uchwalenia IRA w całych Stanach Zjednoczonych zainwestowano 81,9 miliarda dolarów w 161 projektów pojazdów elektrycznych i utworzono 63 337 miejsc pracy. E2. w tym niektóre firmy silnik forda. I samochód Hyundaiadostosowała swój plan w taki sposób, aby jego pojazd kwalifikował się do ulgi podatkowej IRA w wysokości 7500 dolarów na zakup nowych pojazdów elektrycznych. Nabywcy pojazdów elektrycznych w zaledwie 3 miesiące Oszczędności 600 milionów dolarów Ministerstwo Finansów stwierdziło, że ma ten kredyt.
ZETA (Stowarzyszenie Transportu Zeroemisyjnego) stwierdziło: oświadczenie Powiedział, że branża pojazdów elektrycznych jest gotowa współpracować z „każdą grupą, która chce zapewnić USA utrzymanie konkurencyjności”. Członkami tej organizacji jest także Rivian (Rozdarty+4,27%)Tesli (TSLA+3,10%)Świadomy (LCID+6,34%)a także firmy zajmujące się ładowaniem pojazdów elektrycznych, takie jak EVPassport i EVGo (EVGO-11,62%).
ZETA „zachęca członków obu stron do wspierania polityk zapewniających pewność biznesową i handlową, tak aby producenci pojazdów elektrycznych w górę i w dół łańcucha dostaw mogli otworzyć kolejny rozdział dominacji amerykańskiej branży motoryzacyjnej” – powiedział. „Od tego zależy globalna konkurencyjność Ameryki”.
Branża zwraca także uwagę na posunięcia prezydenta Trumpa. proponowane taryfyktóre różnią się wielkością i zakresem. Prezydent Trump proponuje podniesienie ceł na import z Chin do 50%podnosząc łączną stawkę do 60% i dodając od 10% do 20% ceł na produkty z zagranicy. Administracja Bidena obejmie urząd we wrześniu czterokrotnie Zwiększ cła na pojazdy elektryczne wyprodukowane w Chinach do 100%.
czytaj więcej: Druga inauguracja Trumpa może oznaczać duże zmiany w pojazdach elektrycznych. Oto, co musisz wiedzieć
Pan Trump również 2000% cła Dotyczy pojazdów produkowanych w Meksyku, gdzie chińscy producenci samochodów rozważają budowę fabryki. Tesla planuje również budowę fabryki w kraju, a producenci samochodów, tacy jak Toyota Motor Corporation, również planują tam budowę fabryk. (TM+1,50%) i Stellantisa (STLA+0,97%) Już tam budujemy kilka pojazdów. W 2023 r. zrobią to fabryki w Meksyku 3,3 miliona pojazdówz czego 77% zostało wyeksportowane do Stanów Zjednoczonych
Honda Motor Co., Ltd. (HMC-0,72%) Wiceprezydent Shinji Aoyama powiedział w środę, że firma importuje z Meksyku do Stanów Zjednoczonych około 160 000 samochodów rocznie. „Jeśli zostanie objęty cłami, będzie to miało duży wpływ”. Powiedział Aoyama-san.. „Nie tylko Honda, ale także General Motors. (GM+0,76%)Forda i innych japońskich producentów samochodów. ”
David Christ, wiceprezes grupy i dyrektor generalny Toyoty, powiedział: powiedział w środę Cła prezydenta Trumpa dotkną wiele części samochodów, potencjalnie powodując wzrost cen. Duża część tych kosztów jest zwykle przenoszona z przedsiębiorstw na konsumentów. nie chcą lub nie są w stanie zaabsorbować zwiększonych kosztów.
Prezydent Trump nałożył pewne cła podczas swojej pierwszej kadencji, jednak istnieją wątpliwości, czy nałoży dodatkowe cła ze względu na spodziewane szkody gospodarcze. Niektórzy snuli teorię, że groźba cełowa prezydenta Trumpa nie jest przypadkiem, ale taktyką negocjacyjną mającą na celu zachęcenie firm do inwestowania w Stanach Zjednoczonych, a nie gdzie indziej.
W 2017 roku w Fordzie anulować Plany GM dotyczące budowy fabryki w Meksyku pojawiły się po tym, jak prezydent Trump wezwał do wprowadzenia podatku od produkowanego w Meksyku Chevroleta Cruze firmy GM. Minister handlu Korei Południowej Jeong In-kyo powiedział w środę agencji Reuters. Powiedział, że jeśli prezydent Trump nałoży szerokie cła na importowane towary, przedsiębiorstwa w tym kraju prawdopodobnie zwiększą inwestycje w Stanach Zjednoczonych.
„Kiedy prezydent Trump mówi o cłach, interpretuję to jako część «sztuki zawarcia umowy»” – powiedział dyrektor John Boyd. Firma Boydfirma konsultingowa wspomina uwagi Trumpa książka. „Myślę, że zostaną wykorzystane strategicznie i na razie stanowią kartę przetargową”.