Firma samochodowa stojąca za markami Vauxhall, Jeep i Fiat twierdzi, że taryfy prezydenta USA Donalda Trumpa kosztowały już 300 mln EUR (259,6 mln GBP, 349,2 mln USD).

Stellantis powiedział, że hit finansowy był wynikiem taryf wpływających na handel i utratę planowanej produkcji w reakcji na nich.

A 25% taryfy na samochody Zmarwnięcie do USA było miejsce od kwietnia.

Decyzja o polityce Trumpa zagroziła, że zwiększy globalny handel samochodem i łańcuchy dostaw, a niektórzy producenci samochodów, w tym Jaguar Land Rover (JLR), tymczasowo zatrzymywali eksport do USA w odpowiedzi.

Stellantis posiada 14 marek samochodów, w tym Alfa Romeo, Maserati, Citroen, Chrysler i Dodge.

Powiedział, że jego przesyłki do Ameryki Północnej były o 25% niższe w ciągu trzech miesięcy do czerwca w porównaniu z tym samym okresem w 2024 r., Ze względu na taryfę.

Całkowita sprzedaż w tym czasie również spadła o 10%, powiedziała firma we wstępnych danych za pierwszą połowę roku.

Podczas gdy Stellantis ma zakłady produkcyjne w USA, produkuje również pojazdy w Wielkiej Brytanii, Europie, Kanadzie, Meksyku i Ameryce Południowej.

Firma samochodowa prognozuje przychody w wysokości 74,3 mld EUR w pierwszej połowie roku oraz stratę netto w wysokości 2,3 mld EUR, która obejmuje wpływ taryf.

Kiedy przedstawił taryfy samochodowe, Trump powiedział, że zwiększy to amerykański przemysł produkcji samochodów, ale w ciągu miesiąca od ich wprowadzenia on złagodzone taryfy na zagraniczne części samochodowe.

W maju Wielka Brytania osiągnęła umowę z Białym Domem w celu zmniejszenia taryf samochodowych do 10% na do 100 000 pojazdów, co jest nadal znacznie wyższe niż poprzednia taryfa wynosząca 2,5%.

Inne kraje pozostają w negocjacjach z USA, a Trump niedawno zagroził podniesieniem ogólnych taryf w Unii Europejskiej i Meksyku, jeśli zemści się przeciwko amerykańskiej reżimu taryfowego.

Trump również zagroził Taryfy podnoszenia na eksport brazylijski do 50% Jeśli kraj nie upuści sprawy przeciwko skrajnie prawicowym byłym prezydentowi Jairowi Bosonaro, sojusznikowi Trumpa, który stoi w obliczu prokuratury w sprawie domniemanego spisku zamachu stanu.

Stellantis ma trzy obiekty w Brazylii, produkując pojazdy Fiata, Jeep i Citroen.

Stellantis nie jest jedynym producentem samochodów zajmującym się reperkusjami taryf Trumpa.

W czerwcu JLR obniżył prognozy zysków po tym, jak zatrzymał cały eksport do USA w kwietniu, zanim wznowiono przesyłki w maju po osiągnięciu umowy w Wielkiej Brytanii.

W zeszłym tygodniu JLR ogłosił, że to było Cięcie do 500 miejsc pracy w zarządzaniu W Wielkiej Brytanii pośród ciągłej presji na sprzedaż z taryf.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj