John Levitsky jest współprezesem MasterCard. (Mama).

Nasze życie w coraz większym stopniu przenosi się do Internetu – od otwierania rachunków bankowych, przez zakupy, współpracę ze współpracownikami i kontaktowanie się z przyjaciółmi. Gospodarka cyfrowa otworzyła świat możliwości i stworzyła środowisko, w którym cały ekosystem – ludzie, banki, instytucje finansowe, handlowcy, przedsiębiorstwa i rządy – może bezproblemowo współdziałać. Jednak jego powodzenie zależy od podstawowej zasady zaufania. Bez tego ekosystem upadnie.

Zaufanie i przejrzystość zdefiniują przyszłość bankowości i płatności oraz stanowią podstawę zdrowej gospodarki cyfrowej, która działa dla wszystkich. Przestrzeganie tych zasad nie jest opcjonalne; jest to imperatyw strategiczny.

Dzisiejszy krajobraz oszustw

Postępy w cyfryzacji, mocy obliczeniowej i sztucznej inteligencji sprawiły, że oszustwa stały się bardziej skalowalne i wyrafinowane. Oszuści mają doktoraty i wykorzystują ten podwyższony poziom wzajemnych powiązań. Rośnie również dotkliwość cyberataków, a straty szacuje się na 10,5 biliona dolarów rocznie do 2025 r., co oznacza wzrost o 300% w porównaniu z poziomem z 2015 r.

McKinsey’a. W Mastercard obserwujemy wiele form oszustw i naruszeń danych, w tym:

  • Przejęcie konta i kradzież tożsamości: gdy haker uzyskuje złośliwy dostęp do konta bankowego, na przykład wydobywając fundusze konsumenta lub uzyskując dostęp do danych osobowych, takich jak adres lub numer ubezpieczenia społecznego. Całkowita kwota stracona przez dorosłych Amerykanów wynosi 43 miliardy dolarów Do oszustw związanych z tożsamością może dojść w 2023 r.
  • niewłaściwa higiena cybernetyczna: Około 80% potwierdzonych naruszeń danych dotyczy:Słabe lub skradzione hasła.
  • Małe instytucje zagrożone:Przy ograniczonych zasobach cyberbezpieczeństwa wiele małych i średnich instytucji finansowych oraz małych firm jest narażonych na ataki złośliwych stron.
  • Nadużycie z udziałem pierwszej strony lub „przyjazne” oszustwo: Bankom i sprzedawcom może być trudno zidentyfikować legalne transakcje, jeśli posiadacz karty je kwestionuje. Dane pomagają rozwiązywać problemy. Program First-Party Trust firmy Mastercard pomaga bankom i sprzedawcom potwierdzać autentyczność zakupów. Program, opracowany we współpracy z branżowymi stowarzyszeniami branżowymi, wykorzystuje ulepszone analizy handlowe, sztuczną inteligencję i modelowanie ryzyka, aby zapobiegać błędnym sporom.

Jasne jest, że w miarę rozprzestrzeniania się złych aktorów i szybkości innowacji zmienia sposób prowadzenia handlu, znajdujemy się w krytycznym momencie, jeśli chodzi o wartość zaufania.

Prognoza 1: Etyczna sztuczna inteligencja będzie motorem zmian

Generatywna sztuczna inteligencja przekształciła się z niszowego narzędzia dla inżynierów w transformacyjną siłę gospodarczą o ogromnym potencjale poprawy sposobu działania banków. Ponad połowa (57%) Ośmiu dyrektorów bankowości w USA używa go już do poprawy produktywności w takich obszarach, jak predykcyjne modelowanie ryzyka.

W 2025 r. instytucje finansowe będą w dalszym ciągu wykorzystywać potencjał generatywnej sztucznej inteligencji do personalizacji usług dla klientów i pracowników. Można na przykład monitorować oszustwa, analizując interakcje z klientami lub udzielać spersonalizowanych porad finansowych lub rekomendacji produktów. Generatywną sztuczną inteligencję można również wykorzystać do usprawnienia procesów kredytowych ubezpieczycieli poprzez szybsze, dokładniejsze i skuteczniejsze podejmowanie decyzji.

Tak czy inaczej, dopiero zarysowaliśmy powierzchnię tego, co generatywna sztuczna inteligencja może zdziałać w świecie usług finansowych, a wszelkie badania muszą opierać się na zaufaniu. Mastercard korzysta z 20-letniego doświadczenia w zakresie sztucznej inteligencji i zawsze wierzyła, że ​​jedyną sztuczną inteligencją jest odpowiedzialna sztuczna inteligencja. Używamy go do ochrony ponad 143 miliardów transakcji każdego roku, wykrywania oszustw, upewniania się, że ludzie są tym, za kogo się podają, i zapobiegania kradzieży miliardów dolarów przez cyberprzestępców. Wierzymy, że ochrona danych i prywatność to podstawowe prawa człowieka i posiadamy solidne procesy zarządzania sztuczną inteligencją, które zapobiegają nadużyciom.

Prognoza 2: W przyszłości uwierzytelnianie biometryczne pozostanie bezpieczną formą uwierzytelniania.

Technologia biometryczna przekształca interakcje cyfrowe i szybko staje się potężnym narzędziem uwierzytelniającym umożliwiającym weryfikację tożsamości klienta i zabezpieczanie danych za pomocą unikalnej twarzy lub odcisku palca. Miliardy ludzi korzystają obecnie z technologii biometrycznych do odblokowywania swoich urządzeń. Uwierzytelnianie biometryczne może obniżyć koszty operacyjne instytucji finansowych poprzez usprawnienie punktów kontaktu z klientem (takich jak logowanie do konta, zmiany konta i płatności) oraz wyeliminowanie kłopotów i podatności na hasła oraz uwierzytelnianie wieloskładnikowe. Łącząc innowacje takie jak otwarta bankowośćBiometria usprawnia i zabezpiecza procesy, takie jak otwieranie konta bankowego, potwierdzając autentyczność zarówno użytkownika, jak i urządzenia, jednocześnie ograniczając ręczne punkty kontaktu, zwiększając zaufanie oraz zwiększając lojalność i zaangażowanie klientów

Oczekujemy, że w 2025 r. instytucje finansowe będą nadal wykorzystywać możliwości biometryczne i integrować je z aplikacjami i platformami. Obejmuje to wzrost liczby kluczy płatniczych, które wykorzystują dane biometryczne na urządzeniu do bezproblemowej weryfikacji na różnych urządzeniach i w witrynach internetowych, zapewniając spokój ducha podczas każdej interakcji. Celem Mastercard jest wyeliminowanie do 2030 r. ręcznego wprowadzania kart oraz haseł jednorazowych lub statycznych, łącząc tokenizację w celu ochrony wrażliwych danych osobowych i danych dotyczących płatności z danymi biometrycznymi w celu zapewnienia bezpiecznych i bezproblemowych płatności. Naszym celem jest wyeliminowanie potrzeby stosowania haseł osobistych.

Prognoza 3: Tokenizacja będzie napędzać nową gospodarkę

Tokenizacja – zapewnienie bezpieczeństwa poprzez zastąpienie danych uwierzytelniających płatności unikalnymi tokenami wielokrotnego użytku – zmienia płatności cyfrowe. Około 1 na 4 osoby Transakcje Mastercard są tokenizowane na całym świecie, co przyspiesza o 50% rok do roku. Tokeny zaprojektowano tak, aby były uniwersalne i interoperacyjne, bezproblemowo współpracowały z emitentami i sprzedawcami, zapewniając większe bezpieczeństwo i zaufanie do wymiany wartości. W 2025 r. instytucje finansowe będą nadal wykorzystywać tokenizację do zwiększania bezpieczeństwa, prywatności i zaufania, zmniejszając obciążenia związane z bezpieczeństwem banków, dostawców usług płatniczych, sprzedawców i innych osób, a ostatecznie zwiększając zaufanie do gospodarki cyfrowej.

Budowanie i utrzymywanie zaufania nie jest łatwe, ale wykorzystanie danych, technologii i partnerstw jest niezbędne, aby instytucje finansowe mogły wyprzedzać konkurencję i zabezpieczać wszystkie swoje interakcje online.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj