Z tą historią
Rosnąca niepewność gospodarcza w tym roku będzie ciosem dla branży reklamowej.
Oczekuje się, że ogólne przychody z reklam wzrosną, ale oczekuje się, że wzrosną w wolniejszym tempie niż wcześniej prognozowana, według firmy Media Intelligence Magna. (IPG+1,01%)). Wśród nich Prognozowanie wiosny 2025Spółka zmieniła szacunki wzrostu przychodów reklamowych do 4,3% w stosunku do poprzednich prognoz.
Korekty w dół obejmują reklamę polityczną. Letnie Igrzyska Olimpijskie Pomogło przekroczyć sprzedaż reklamową do 380 miliardów dolarów. Jest to jeden z najsilniejszych występów ze wzrostem o 12,4% w ciągu 25 lat, co stanowi porzucenie po postpandemiczne w 2021 r.
Magna już spodziewała się spowolnienia, ale firma wymieniła ostatnią „niepewność gospodarczą” jako przyczynę dalszych zmian w dół.
„Magna przewiduje, że brak widoczności i ryzyka w wojnie handlowej może stawić czoła budżetom marketingowym i reklamowym w zamrożeniu lub cięciach branż, które są najbardziej narażone na globalny handel, zakłócenia łańcucha dostaw i problemy z zaufaniem konsumentów” – powiedział raport.
Ważne czynniki dostosowania obejmują najnowsze Sprzedaż rynku giełdowegoobawy dotyczące rosnących cen żywności Jaja i inne niezbędne kolce – i możliwość Spory handlowe i zakłócenia łańcucha dostaw. Wyzwania te mogą wywierać presję na sektory, które zazwyczaj napędzają wydatki na reklamę, takie jak restauracje szybkie serwisowe, towary wypełnione konsumentami i samochody.
„Najnowszy – tymczasowy – spadek zaufania już osłabił dynamikę rynku reklamowego, co skłoniło nas do zrewidowania naszej prognozy wzrostu na 2025 r.” – powiedział w oświadczeniu wiceprezes wykonawczy Magan Vincenta Rethane, globalny inteligencja rynku. rok. „
Oczekuje się, że tradycyjne właściciele mediów otrzymają największy hit, a przychody spadną o 7,2% rok do roku. Przewiduje się, że telewizory liniowe, w tym kable i satelity, spadną o 5,9%. Streaming pomaga zrównoważyć niektóre z tych stratWzrost o 14,3%.
Reklamy cyfrowe, w tym wyszukiwanie i media społecznościowe, są również odporne, a 9,1% oczekuje się wzrostu w tych kategoriach.