Oxford University Press uznało „rage bait” za słowo roku, oddając internetowego ducha czasu 2025 roku.

Termin ten odnosi się do treści internetowych „celowo zaprojektowanych w celu wywołania gniewu lub oburzenia poprzez frustrację, prowokację lub obraźliwość” i mających na celu skierowanie ruchu na określone konto w mediach społecznościowych – stwierdził Oxford w oświadczeniu.

„Twórca tego tekstu będzie często rozkoszować się milionami komentarzy i udostępnień, a czasami nawet polubień” – powiedziała BBC leksykograf Susie Dent.

Poznaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: Pobierz już dziś Strzałka

Wynika to z algorytmów stosowanych przez firmy z branży mediów społecznościowych, „ponieważ chociaż kochamy puszyste koty, docenimy to, że częściej angażujemy się w treści negatywne i treści, które naprawdę nas prowokują”.

Przynęta Rage zwyciężyła nad dwoma innymi konkurentami – „hodowlą aury” i „biohackem” – po publicznych komentarzach na temat krótkiej listy opracowanej przez leksykografów z Oxford University Press.

„Hodowla aury” oznacza kultywowanie wizerunku publicznego poprzez prezentowanie się „w sposób, który w subtelny sposób ma przekazać atmosferę pewności siebie, chłodu i tajemniczości”.

„Biohack” definiuje się jako „próbę poprawy lub optymalizacji własnej wydajności fizycznej lub psychicznej, zdrowia lub długowieczności”.

Słowo roku wybierają leksykografowie z Oxford University Press, którzy analizują nowe i pojawiające się słowa, a także zmiany w sposobie używania języka, aby zidentyfikować słowa o „znaczeniu kulturowym”.

Od 2004 roku Oxford University Press, wydawca Oxford English Dictionary, wybiera słowo roku.

Wśród dotychczasowych zwycięzców znalazły się „podcast” w 2005 r., „emoji” w 2015 r. i „tryb goblina” z 2022 r., w którym opisywano osoby, które opierały się powrotowi do normalnego życia po pandemia Covid-19.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj