Weteran branży lotniczej poparł atak na przenośne powerbanki, aby zmniejszyć ryzyko katastrof w powietrzu.

QantasQantasLink, Jetstar I Dziewica Australii będzie zakazać stosowania akumulatorów zapasowych na lotach w grudniu.

OBEJRZYJ WIDEO POWYŻEJ: Linie lotnicze zakazują przenośnych powerbanków podczas lotów.

Poznaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: Pobierz już dziś Strzałka

Pasażerowie będą mogli przewozić w bagażu podręcznym dwa akumulatory, przy czym każdy z nich nie będzie mógł przekraczać 160 watogodzin.

One też będą musiały być schowane w pobliżu.

Popularne artykuły podróżne spowodowały w ostatnim czasie kilka pożarów, m.in Lot Virgin w lipcu i a zapakowany lot Air China w październiku.

Pasażerowie zmuszeni byli do ewakuacji Samolot Air Busan w styczniu gdy w schowku nad głową wybuchł pożar.

Natasha Heap, była pilotka i instruktorka procedur awaryjnych, z zadowoleniem przyjęła zaostrzone środki bezpieczeństwa akumulatorów i stwierdziła, że ​​dostosowanie się linii lotniczych oznacza, że ​​oczekiwania pasażerów są spójne.

„Częścią corocznego szkolenia pilotów i personelu pokładowego jest świadomość, jak postępować w przypadku pożarów na pokładzie” – powiedział 7NEWS.com.au Heap, wykładowca lotnictwa na Uniwersytecie Southern Queensland.

„Stwarzają one znaczne ryzyko i ich ugaszenie może być trudne. Myśl o pożarze w kabinie jest jednym z najbardziej stresujących wydarzeń, jakie mogą się zdarzyć.

„Uniemożliwienie osobom korzystającym z (powerbanków) na pokładzie zmniejsza ryzyko.”

Samolot był zmuszony awaryjnie lądować w Szanghaju po tym, jak w październiku zapaliła się bateria.Samolot był zmuszony awaryjnie lądować w Szanghaju po tym, jak w październiku zapaliła się bateria.
Samolot był zmuszony awaryjnie lądować w Szanghaju po tym, jak w październiku zapaliła się bateria. Kredyt: @aviationbrk/x
Samolot linii Air Busan uległ zniszczeniu, gdy w akumulatorze wybuchł pożar. Samolot linii Air Busan uległ zniszczeniu, gdy w akumulatorze wybuchł pożar.
Samolot linii Air Busan uległ zniszczeniu, gdy w akumulatorze wybuchł pożar. Kredyt: AAP

Niedawne badanie wykazało, że ponad 40 procent pasażerów decyduje się na podróż z co najmniej jednym powerbankiem – przenośnym plecakiem przeznaczonym do zasilania telefonów i tabletów w drodze.

Pakiety są często zasilane akumulatorami litowo-jonowymi lub litowo-polimerowymi, które mogą być wysoce łatwopalne, jeśli są nieprawidłowo wyprodukowane, obsługiwane lub przechowywane.

Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC) wydał kilkanaście wycofań powerbanków od 2020 roku.

W pierwszej połowie 2025 r. Federalna Administracja Lotnictwa Stanów Zjednoczonych odnotowała 38 wypadków w samolotach związanych z akumulatorami litowymi, w porównaniu z 89 w 2024 r.

„Prawdziwy problem”

Komentator technologii Val Quinn stwierdziła, że ​​baterie akumulatorów zawierają dużo energii i mogą być niebezpieczne.

„Prawdziwym problemem jest uszkodzenie lub naprawdę mocne uderzenie, co może zagrozić znajdującemu się w środku akumulatorowi litowo-jonowemu” – powiedział Quinn.

Od 1 grudnia Virgin Australia zabroni podróżnym używania akumulatorów do ładowania małych urządzeń elektronicznych.

Od 15 grudnia w ich ślady pójdą Qantas, QantasLink i Jetstar.

Zmiany linii lotniczej oznaczają, że pasażerowie będą musieli ładować swoje telefony i tablety za pomocą gniazdka USB lub gniazdka USB.

Powerbanków nie należy umieszczać w bagażu rejestrowanym.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj