Redaktor ekonomiczny i reporterzy biznesowi, BBC News
Kanclerz Rachel Reeves zasygnalizowała, że Wielka Brytania może obniżyć taryfy na import samochodów amerykańskich, gdy próbuje pobrać umowę handlową z administracją Trumpa.
Reeves powiedziała, że chce „zobaczyć bariery taryfowe i nietaryfowe zmniejszone między Wielką Brytanią a USA”.
Wielka Brytania stara się obniżyć podatki handlowe nałożone przez prezydenta Donalda Trumpa w wysokości 25% na samochody, stal i aluminium oraz 10% na inne brytyjskie eksport.
Jednym z punktów przyklejania umowy handlowej w przeszłości były standardy żywności, ale Reeves powiedział, że Wielka Brytania ich nie zmniejszy.
Wcześniej dzisiaj dokument rozpowszechniony wśród amerykańskich grup biznesowych i związków związanych z poszukiwaniem potencjalnej umowy z Wielką Brytanią, koncentrując się na obniżeniu brytyjskich taryf na samochody w USA do 2,5% w stosunku do ich obecnych 10%.
Kanclerz zasugerował, że była na to otwarta, aby zabezpieczyć szerszą umowę handlową.
Prezydent Trump nałożył już taryfy w wysokości 25% na cały import samochodu do USA – w tym z Wielkiej Brytanii.
Wielka Brytania stoi również w obliczu szerszego stopy taryf wynoszącej 10%i chce wynegocjować umowę z administracją USA, a także dziesiątki innych krajów, które dotknęły jeszcze wyższe opłaty – z których większość jest obecnie zatrzymana do lipca.
Reeves powiedział BBC na imprezie w Waszyngtonie, negocjatorzy w Wielkiej Brytanii pracują „z całkowitymi”, aby uzyskać porozumienie w interesie narodowym kraju.
„Jesteśmy gotowi zmniejszyć bariery handlowe w Wielkiej Brytanii, te istniejące bariery handlowe. I chcemy oprzeć się na relacjach, które mamy”, dodała później na imprezie Semafor.
Niektórzy amerykańscy urzędnicy byli pozytywni na temat perspektyw umowy. W ubiegłym tygodniu wiceprezes USA JD Vance powiedział, że istnieje „duża szansa”, że można osiągnąć umowę handlową z Wielką Brytanią.
W rozmowie z BBC na Międzynarodowym wydarzeniu Funduszu Walutowego (MFW) w środę, Reeves powiedział, że Wielka Brytania „nie wpadnie do umowy”.
Powiedziała jednak, że rząd był „przekonany, że współpraca z naszymi partnerami w USA możemy uzyskać lepsze relacje handlowe i opierać się na znacznym handlu, który już istnieje między naszymi dwoma wielkimi krajami”.
„Chcemy uzyskać odpowiednią ofertę dla Wielkiej Brytanii, aby lepiej wspierać naszą branżę, naszą pracę i konsumentów” – dodała.
Reeves powiedział, że Wielka Brytania była „naprawdę jasna” w dyskusjach z negocjatorami USA ”, że nie będziemy zmniejszać standardów rolniczych w Wielkiej Brytanii”.
„Amerykańska administracja szanuje i rozumieją, że mamy wysokie standardy wspierające brytyjskie rolnictwo i wspierać brytyjskich konsumentów, i nie będziemy relaksować tych standardów” – powiedziała.
Wielu amerykańskich rolników wykorzystuje hormony wzrostu jako standardową część produkcji wołowiny, coś, co zakazano w Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej w latach 80.
Stany Zjednoczone wcześniej nalegały na relaksowanie zasad swoich produktów rolnych, w tym wołowiny z bydła, które otrzymały hormony wzrostu.
Rolnicy w Wielkiej Brytanii ostrzegali ministrów w zeszłym tygodniu, aby nie rozszerzali brytyjskich standardów żywności, twierdząc, że stosowania hormonów w hodowli zwierząt gospodarskich nie może zostać zaakceptowane.
Kanclerz Shadow Mel Stride powiedział, że konserwatyści „spodziewają się„ Reevesa trzymać się standardów rolniczych ”, ale zobaczmy szczegóły jako i kiedy jest umowa”.
Powiedział, że „niezwykle ważne” jest „zdobycie tych 25% taryf na samochody i stal”, ale powiedział, że rząd powinien poruszać się szybciej w sprawie negocjacji.
„W rzeczywistości zajęło im to nawet w pokoju z administracją USA, aby zacząć rozmawiać o tych problemach, nie mówiąc już o zawarciu umowy” – powiedział.
Trump przyniósł dużą liczbę taryf na import do USA, argumentując, że zwiększą amerykańską produkcję i ochroną miejsca pracy.
Należą do nich, w ramach trwającej wojny handlowej, opłat w wysokości do 145% na chińskie towary. Chiny osiągnęły 125% podatku od produktów USA.
Ten ruch wstrząsnął światową gospodarką, wywołując zamieszanie na globalnych rynkach finansowych.
Oczekuje się, że ceny wzrosną dla konsumentów w USA w wyniku taryf, ze względu na spółki importowane towary przekazujące wyższe koszty.
MFW zmniejszył swoją globalną prognozę wzrostu z powodu niepewności spowodowanej przez taryfę i mówi, że oczekuje, że wzrost USA będzie najtrudniejszy.
W środę gubernator Banku Anglii Andrew Bailey powiedział, że Wielka Brytania musi podjąć ryzyko, że wojny handlowe „bardzo poważnie” globalny wzrost gospodarczy „bardzo poważnie”.

Jednak Reeves powiedział: „Rozumiem, że obawy dotyczące USA dotyczące krajów na całym świecie prowadzą duże i uporczywe nadwyżki handlowe z USA”.
Powiedziała, że Wielka Brytania „nie jest jednym z tych krajów„ więc ”jest tam umowa między Wielką Brytanią a USA”.
Dodała, że zrozumiała „potrzebę przywrócenia równowagi globalnej gospodarki”.
Po części dlatego Wielka Brytania ogłosiła w środę przegląd importu o niskiej wartości przybywających do Wielkiej Brytanii, które „podcinają brytyjską główną ulicę i brytyjskich sprzedawców detalicznych”.
Odzwierciedla to akcję w USA, a Biały Dom ustawi się na dostawę poniżej 800 USD – szczególnie tych wysłanych z Chin i Hongkongu – 2 maja.
Ma on zamknąć lukę, umożliwiając pakiety o niskiej wartości wejścia do USA bez ponoszenia obowiązków.
Usunięcie tak zwanej reguły „de minimis” trafi do firm, w tym firmę szybkiej mody Shein i Temu, tani gigant detaliczny.
Zarówno Shein, jak i Temu ostrzegli, że podniosą ceny „z powodu ostatnich zmian w globalnych zasadach handlu i taryf”.
Rząd Wielkiej Brytanii powiedział, że brytyjskie Urząd Remedies Handlu (TRA) wkłada więcej zasobów w pomaganie firmom w zgłaszaniu nieuczciwych praktyk handlowych w ramach przeglądu.