W swojej pierwszej reklamie na sezon wyborów powszechnych kampania na rzecz Rep. Mike’a Garcii, politycznie wrażliwego republikanina z Santa Clarita, przedstawia mylący opis roli kongresmena w uchwaleniu Ustawy o przemocy wobec kobiet, która zapewnia pomoc ofiarom przemocy domowej i napaści na tle seksualnym.

Ten Reklama 30-sekundowa, zatytułowana „Voices” została wydana we wtorek. Przedstawia anonimową wyborczynię, która mówi: „Mike był współsponsorem ustawy o przemocy wobec kobiet, aby chronić nas przed przemocą domową. Dlatego potrzebujemy Mike’a Garcii w Kongresie”.

Garcia wygłosił to samo oświadczenie o współsponsorowaniu ratusz w Santa Clarita wydarzenie w zeszłym miesiącu, nazywając swoje poparcie „wielką sprawą”, ponieważ „niewielu Republikanów” sponsorowało ponowną autoryzację przełomowego prawa z 1994 r.

Ale w 2021 roku, Garcia głosował przeciw wersja środka reautoryzacji, który został przyjęty przez demokratyczną większość w Izbie Reprezentantów, dołączając do konserwatystów, którzy protestowali przeciwko przepisom rozszerzającym ochronę osób LGBTQ+ i zaostrzającym dostęp do broni dla osób skazanych za znęcanie się lub prześladowanie partnera randkowego. Zamiast tego Garcia współsponsorował republikański środek tymczasowy w celu odnowienia ustawy na rok, bez nowych przepisów, który nie został przyjęty.

Nie był współsponsorem zmienionej reautoryzacji ustawy o przemocy wobec kobiet, którą demokratyczny prezydent Biden ostatecznie podpisał w następnym roku jako część szeroko zakrojonego federalnego środka wydatkowego. To ta wersja ustawy pozostaje w mocy do dziś.

Sztab wyborczy Garcii nie odpowiedział na prośbę o komentarz.

Demokratyczny przeciwnik Garcii, George Whitesides, również wydał swoją pierwszą reklamę we wtorek. 30-sekundowy spot telewizyjny, zatytułowana „Doświadczenie” przedstawia historię Whitesidesa, który był szefem sztabu NASA i dyrektorem naczelnym Virgin Galactic z siedzibą w Mojave.

„Wykorzystam swoje doświadczenie biznesowe do rozwiązywania problemów, zamiast zajmować się polityką” – mówi Whitesides w reklamie.

Wyścig między Garcią i Whitesidesem o reprezentowanie 27. okręgu kongresowego w północnej części hrabstwa Los Angeles, obejmującej Antelope Valley, jest jednym z najbardziej zaciętych — i znaczących — w kraju.

Erin Covey, analityczka Cook Political Report, bezpartyjnej osoby zajmującej się handicappingiem wyborczym, powiedziała, że ​​wyścig będzie kluczowy dla ustalenia, czy Republikanie utrzymają wąską większość w Izbie Reprezentantów USA. Chociaż Garcia był wybierany trzy razy, reprezentuje okręg, w którym Demokraci mają znaczną przewagę w rejestracji wyborców, a prezydent Biden wygrał w 2020 r. dwucyfrową przewagą.

„Myślę, że to będzie wyścig, który warto obserwować” – powiedział Covey podczas dyskusji przy okrągłym stole na Krajowej Konwencji Demokratów w Chicago w zeszłym miesiącu. „To podmiejskie. To różnorodne. To wyścig, w którym (wiceprezydent Kamala) Harris naprawdę powinna być impulsem”.

George Whitesides stoi w słońcu w czapce baseballowej i rozmawia z dwiema osobami, odwrócony plecami do kamery

George Whitesides, demokrata, który chce odsunąć Garcię od władzy, chwali się swoją przeszłością jako szef sztabu NASA i dyrektor generalny Virgin Galactic, twierdząc, że stworzył setki lokalnych miejsc pracy.

(Zoe Cranfill / Los Angeles Times)

Nowe reklamy Garcii i Whitesidesa oznaczają początek wielkiej kampanii reklamowej, która zaleje stacje radiowe w południowej Kalifornii aż do dnia wyborów.

Congressional Leadership Fund, super PAC wspierający kandydatów Partii Republikańskiej do Izby Reprezentantów, zarezerwował 18,2 mln dolarów na reklamę w rejonie Los Angeles tej jesieni, ze szczególnym uwzględnieniem 27. okręgu.

House Majority PAC, który popiera Demokratów, zarezerwował ponad 22,4 mln dolarów reklamy telewizyjne i cyfrowe zarówno w języku angielskim, jak i hiszpańskim na rynku medialnym w Los Angeles, jednym z najdroższych w kraju.

W zeszłym roku komisja House Majority PAC stwierdziła, że wydać 35 milionów dolarów w Kalifornii, mniej więcej trzykrotnie więcej niż wydano na kampanię wyborczą w 2022 r. w Złotym Stanie, kiedy to Demokraci wypadli słabiej w niektórych okręgach, które miały być bastionami.

Nowa reklama kampanii Garcii nawiązuje do jego wojskowych kwalifikacji. Kongresmen, były pilot myśliwca marynarki wojennej, odbył ponad 30 misji bojowych podczas operacji Iraqi Freedom, zanim spędził 11 lat jako dyrektor wykonawczy w firmie obronnej Raytheon.

„Dopóki nie siedzę już w kokpicie, moja walka o was i kraj nigdy się nie kończy” – mówi w reklamie, ubrany w brązową skórzaną kurtkę lotniczą.

Wyborcy wtrącają się, mówiąc, że jego „nowa misja” obejmuje obniżenie kosztów leków na receptę i „walkę z zawodowymi politykami” w celu obniżenia kosztów dla rodzin. Reklama nie precyzuje, o jakie koszty chodzi.

Z nowego ogłoszenia wynika, że ​​Whitesides stworzył ponad 700 miejsc pracy w Antelope Valley i Santa Clarita, gdy był szefem Virgin Galactic.

Jak powiedział Whitesides w wywiadzie udzielonym w tym tygodniu, wśród stanowisk tych znalazły się stanowiska dla inżynierów, techników, księgowych, specjalistów ds. stosunków międzyludzkich i innych, ze szczególnym uwzględnieniem wczesnego rozwoju zawodowego absolwentów szkół średnich i szkół wyższych.

Whitesides, który startuje w wyborach po raz pierwszy, powiedział, że jego pierwsza reklama skupia się na tworzeniu miejsc pracy, ponieważ wielu mieszkańców okręgu musi dojeżdżać z daleka do pracy w Los Angeles, mieszkając jednocześnie w Antelope Valley, gdzie ceny mieszkań są bardziej przystępne.

„Ludzie są spragnieni lokalnych ofert pracy, aby nie musieli spędzać czterech godzin w drodze” – powiedział Whitesides.

W reklamie Whitesides mówi również, że ludzie zmagają się z przestępczością i że „dostanie więcej funduszy dla policji”.

Whitesides opowiedział się za Propozycja 36, stanowe referendum, w którym wzywa się do zaostrzenia kar za niektóre przestępstwa związane z narkotykami i kradzieżą.

Ustawa, zwana Ustawą o ograniczeniu bezdomności, narkomanii i kradzieży, wzywa wyborców częściowe odstąpienie od Propozycji 47, kontrowersyjna inicjatywa referendalna przyjęta w 2014 r., która zmieniła klasyfikację niektórych niegroźnych przestępstw na wykroczenia.

Propozycja 36 została poparta przez Partię Republikańską w Kalifornii.

Demokraci są podzieleni w sprawie tego środka. Został on poparty przez niektórych burmistrzów dużych miast, w tym burmistrza San Francisco London Breed i burmistrza San Jose Matta Mahana. Ale gubernator Gavin Newsom i niektórzy czołowi przywódcy Demokratów w stanowym ustawodawstwie wypowiedzieli się przeciwko niemu, twierdząc, że przywróciłoby to Kalifornię do drakońskiej ery surowych przepisów dotyczących przestępczości, która zwiększyła populację więźniów w stanie do niekonstytucyjnych poziomów.

Whitesides powiedział, że jest „jednym z niewielu Demokratów, którzy opowiedzieli się za reformą”, ponieważ mieszkańcy chcą opanować kradzieże i „słusznie martwią się o bezpieczeństwo publiczne”.

Na spotkaniu w ratuszu w zeszłym miesiącu Garcia powiedział, że on również popiera większe finansowanie organów ścigania. Powiedział, że Proposition 47 musi zostać odrzucona, a stanowi Demokraci forsowali zbyt wiele polityk „pro-kryminalnych”.

Do przygotowania tego artykułu przyczynił się dziennikarz „Timesa” Noah Bierman.

Source link