
w tej historii
Krajowa Rada Bezpieczeństwa Transportu We wtorek ponad 40 zagranicznych linii lotniczych samolot Boeing 737 Mogą być zainstalowane potencjalnie niebezpieczne elementy steru. Agencja zidentyfikowała 271 elementów, które mogą zawieść i zakłócić działanie systemu sterowania sterem. NTSB odkryła problem podczas dochodzenia w sprawie wypadku podczas lądowania w lutym. lot United Airlines Przylot na międzynarodowe lotnisko Newark Liberty.
raport wstępny Stwierdzono, że pedał steru samolotu Boeing 737 Max linii United Airlines utknął w położeniu neutralnym. Samolot nie uległ uszkodzeniu i nikt nie odniósł obrażeń, jednak kapitan musiał użyć sterownicy przedniego koła, aby sterować Boeingiem po wylądowaniu. NTSB przetestowało siłownik naprowadzania samolotu obok siebie z siłownikiem amerykańskim. Kolejny Boeing 737 jako kontrola. Obydwa nie powiodły się podczas testów w niskich temperaturach z powodu poważnego pogorszenia funkcjonalności. Śledczy odkryli wilgoć wewnątrz obu jednostek.
Producent siłownika, firma Collins Aerospace, stwierdziła, że uszczelnione łożyska zespołu nie zostały prawidłowo zmontowane. Jeśli temperatura spadnie wystarczająco, w nieuszczelnionych siłownikach może gromadzić się wilgoć i zamarzać, powodując uszkodzenie steru samolotu. Od 2017 roku firma Collins dostarczyła Boeingowi ponad 353 siłowniki dotknięte tą awarią, w tym modele 737NG i Maksymalnie 737 samolotów. NTSB zaleciła FAA ustalenie, czy siłownik powinien zostać usunięty.
Wydaje się, że problemy Boeinga 737 Max nie ustają od czasu debiutu samolotu. Producent samolotu osiągnął porozumienie z rządem w sprawie dwóch śmiertelnych wypadków 737 Max. Zostało ono wyłączone na początku tego roku W następstwie eksplozji zatyczki do drzwi linii Alaska Airlines nad Portland w stanie Oregon. Boeing później przyznał się do winy. dopuścił się oszustwa i zgodził się zapłacić grzywnę w wysokości 243,6 miliona dolarów. W drugim kwartale 2024 roku firma wygenerowała także przychody w wysokości 16,9 miliarda dolarów.