Zanim w Nowy Rok podejrzany wjechał ciężarówką w tłum w Dzielnicy Francuskiej w Nowym Orleanie, zabijając 14 osób i raniąc co najmniej 35, nie zainstalowano słupków bezpieczeństwa, zwanych słupkami.

Urzędnicy z Luizjany powiedzieli, że szlabany uliczne działają nieprawidłowo i będą przechodzić renowację, zanim miasto będzie gospodarzem Super Bowl NFL, który odbędzie się 9 lutego.

Krótkie i solidne słupki – wykonane z betonu, metalu lub innych materiałów – mają za zadanie uniemożliwiać wjazd samochodom na obszary dla pieszych.

Christopher Raia, zastępca dyrektora FBI, nazwał w czwartek atak aktem terroryzmu.

W Nowy Rok we wczesnych godzinach porannych policyjny pojazd zaparkował na skrzyżowaniu, aby zablokować dostęp do Bourbon Street w Dzielnicy Francuskiej, gdzie miał miejsce atak, ale podejrzany ominął samochód i zjechał na chodnik – podała policja.

Policja uznała za podejrzanego Shamsuda-Dina Jabbara, 42-letniego mieszkańca Teksasu i weterana armii amerykańskiej. Zginął w ataku.

Szefowa policji Nowego Orleanu, Anne Kirkpatrick, powiedziała w środę, że policja „była świadoma sytuacji na słupku” i podjęła kroki, aby „utwardzić te obszary docelowe”.

„Rzeczywiście mieliśmy plan, ale terrorysta go poniósł” – powiedziała.

Kirkpatrick powiedziała, że ​​miasto planuje podjąć szereg kroków w celu zwiększenia bezpieczeństwa podczas meczu futbolu amerykańskiego Sugar Bowl, który z powodu ataku został przeniesiony ze środy na czwartkowe popołudnie.

Bourbon Street zostanie ponownie otwarta w czwartek, tuż przed meczem.

„Wzmocniliśmy ten obszar” – powiedział w czwartek gubernator Luizjany Jeff Landry.

  • Śledź na żywo aktualizacje dotyczące ataku Tutaj

Nowy Orlean zaczął stawiać słupki na Bourbon Street ponad dziesięć lat temu – powiedziała w środę burmistrz LaToya Cantrell.

Dodała jednak, że słupki zaczęły działać nieprawidłowo z powodu zatykania korali z Mardi Gras, co skłoniło urzędników do podjęcia próby ich wymiany przed Super Bowl, który odbędzie się w Caesars Superdome, w pobliżu miejsca ataku.

Na konferencji prasowej Kirkpatrick broniła innych środków bezpieczeństwa wprowadzonych przez miasto.

„Mieliśmy tam samochód, tam mieliśmy bariery, mieliśmy funkcjonariuszy, a oni nadal się poruszali” – powiedziała.

Wiele miast w USA i na całym świecie zainstalowało słupki, aby zapobiec atakom.

Miasto Nowy Jork wprowadziło środki bezpieczeństwa na ścieżce rowerowej w Hudson River Park po tym, jak w 2017 roku mężczyzna wjechał wynajętym pick-upem w rowerzystów i biegaczy wzdłuż ścieżki, zabijając osiem osób.

Zbyt trudno powiedzieć z całą pewnością, czy obecność słupków w Nowym Orleanie zapobiegła takiemu incydentowi, powiedział profesor Uniwersytetu Michigan i ekspert ds. zwalczania terroryzmu Javed Ali.

„Miał pick-upa Forda 150. Strzelasz z prędkością 50, 60 mil na godzinę i kto wie, czy nawet z ustawionymi słupkami samochód i tak – zgodnie z fizyką – by w nie przejechał?” powiedział.

„Musiało być w tym dużo szczęścia” – dodał Ali. „Tak się niestety dzieje w przypadku tego typu ataków”.

W raporcie z 2017 r. zamówionym przez miasto Nowy Orlean stwierdzono, że Dzielnica Francuska jest „obszarem ryzyka i celem terroryzmu, który FBI uznało za problem, którym miasto musi się zająć”.

W raporcie zauważono, że okolica ta była „często gęsto wypełniona pieszymi i stanowi obszar, na którym może dojść do wypadku masowego”.

Source link