w tej historii
Stellantis w środę (STLA) zgłoszone Sprzedaż spadnie na kolejne cztery kwartały, gdyż firma będąca właścicielem marek takich jak Jeep i Chrysler próbuje zaradzić tzw. „katastrofie”.
Od czerwca do września firma sprzedała w USA 305 294 pojazdów, co oznacza spadek o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim. Kontynuacja w Q2 wyraźny Sprzedaż rok do roku również spadła o 21%. Ostatni raz kwartalny wzrost sprzedaży Stellantis miał miejsce w drugim kwartale 2023 roku.
W ujęciu wolumenowym sprzedaż wszystkich marek Stellantis z wyjątkiem jednej spadła w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Największe hity odnotowały Dodge i Chrysler, których sprzedaż spadła odpowiednio o 47% i 43%, podczas gdy sprzedaż Ram, Alfa Romeo i Jeepa nieznacznie spadła. Sprzedaż Fiata wzrosła o 118% do 316 samochodów.
Wyniki biznesowe Stellantis w Ameryce Północnej pogorszyły się w ostatnich miesiącach, a firma ucierpiała z powodu wycofania produktów na dużą skalę i gwałtownego spadku. zyskproblemy z jakością i odejścia dyrektorów. Spółka zauważyła jednak, że jej udział w rynku wzrósł do 8% z 7,2% w poprzednim kwartale.
Matt Thompson, szef sprzedaży detalicznej Stellantis w USA, powiedział w oświadczeniu: „Będziemy nadal podejmować niezbędne kroki, aby promować sprzedaż i przygotować naszą sieć dealerów i konsumentów na pojawienie się modelu na rok 2025”.
Poniedziałek w pracy Obniżona prognoza całoroczna Biorąc pod uwagę skorygowany dochód operacyjny i oczekiwane wolne przepływy pieniężne w przemyśle, firma przedstawiła plan zmniejszenia zapasów dealerów w USA do około 330 000 sztuk. Jako powody Stellantis podał rosnącą podaż samochodów i „pogorszenie się” światowego przemysłu motoryzacyjnego. BMW, mercedesa benzaI Volkswagena.
Tak nazwał siebie Tavares w czerwcu.arogancja„”, powiedział podczas przemówienia na wydarzeniu dla inwestorów, dodając, że firma powinna była podjąć „natychmiastowe działania” w związku z problemami produkcyjnymi i rosnącymi zapasami w Stanach Zjednoczonych. Szukamy kolejnego dyrektora generalnego Istnieje możliwość, że Tavares przedłuży swój kontrakt poza datę wygaśnięcia w 2026 roku po krytyce pod jego adresem w zeszłym miesiącu.
W ostatnich tygodniach kierownictwo Tavaresa było krytykowane przez United Auto Workers (UAW), które reprezentuje 43 000 pracowników Stellantis, oraz amerykańskie Stowarzyszenie Krajowych Dealerów Stellantis, które ostrzegało:nadeszła katastrofaW Stellantisie. Spadkobierca rodziny Chryslerów ogłosiły zamiar odkupienia marki. Stellantis skrytykował Tavaresa i innych dyrektorów.
W zeszłym miesiącu UAW wniósł przeciwko producentowi samochodów szereg federalnych zarzutów pracowniczych. związek zawodowy oskarżony Firma nie dotrzymała zobowiązań wynikających z umowy o pracę i planowała przenieść produkcję Dodge’a Durango z Detroit do Ontario. Stellantis jest odrzucił oba roszczenia UAW..
UAW planuje kontynuować swoją krytykę pod adresem producenta samochodów w czwartek, organizując wiec przed zakładem Stellantis w Sterling Heights w stanie Michigan. UAW twierdzi, że około 200 lokalnych przywódców związkowych reprezentujących pracowników Stellantis doradza swoim członkom, aby przygotowali się do wyrażenia zgody na strajk, jeśli firma „odmówi” dotrzymania obietnic.