w tej historii

Stellantis w środę (STLA) zgłoszone Sprzedaż spadnie na kolejne cztery kwartały, gdyż firma będąca właścicielem marek takich jak Jeep i Chrysler próbuje zaradzić tzw. „katastrofie”.

Od czerwca do września firma sprzedała w USA 305 294 pojazdów, co oznacza spadek o 20% w porównaniu z rokiem poprzednim. Kontynuacja w Q2 wyraźny Sprzedaż rok do roku również spadła o 21%. Ostatni raz kwartalny wzrost sprzedaży Stellantis miał miejsce w drugim kwartale 2023 roku.

W ujęciu wolumenowym sprzedaż wszystkich marek Stellantis z wyjątkiem jednej spadła w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Największe hity odnotowały Dodge i Chrysler, których sprzedaż spadła odpowiednio o 47% i 43%, podczas gdy sprzedaż Ram, Alfa Romeo i Jeepa nieznacznie spadła. Sprzedaż Fiata wzrosła o 118% do 316 samochodów.

Wyniki biznesowe Stellantis w Ameryce Północnej pogorszyły się w ostatnich miesiącach, a firma ucierpiała z powodu wycofania produktów na dużą skalę i gwałtownego spadku. zyskproblemy z jakością i odejścia dyrektorów. Spółka zauważyła jednak, że jej udział w rynku wzrósł do 8% z 7,2% w poprzednim kwartale.

Matt Thompson, szef sprzedaży detalicznej Stellantis w USA, powiedział w oświadczeniu: „Będziemy nadal podejmować niezbędne kroki, aby promować sprzedaż i przygotować naszą sieć dealerów i konsumentów na pojawienie się modelu na rok 2025”.

Poniedziałek w pracy Obniżona prognoza całoroczna Biorąc pod uwagę skorygowany dochód operacyjny i oczekiwane wolne przepływy pieniężne w przemyśle, firma przedstawiła plan zmniejszenia zapasów dealerów w USA do około 330 000 sztuk. Jako powody Stellantis podał rosnącą podaż samochodów i „pogorszenie się” światowego przemysłu motoryzacyjnego. BMW, mercedesa benzaI Volkswagena.

Tak nazwał siebie Tavares w czerwcu.arogancja„”, powiedział podczas przemówienia na wydarzeniu dla inwestorów, dodając, że firma powinna była podjąć „natychmiastowe działania” w związku z problemami produkcyjnymi i rosnącymi zapasami w Stanach Zjednoczonych. Szukamy kolejnego dyrektora generalnego Istnieje możliwość, że Tavares przedłuży swój kontrakt poza datę wygaśnięcia w 2026 roku po krytyce pod jego adresem w zeszłym miesiącu.

W ostatnich tygodniach kierownictwo Tavaresa było krytykowane przez United Auto Workers (UAW), które reprezentuje 43 000 pracowników Stellantis, oraz amerykańskie Stowarzyszenie Krajowych Dealerów Stellantis, które ostrzegało:nadeszła katastrofaW Stellantisie. Spadkobierca rodziny Chryslerów ogłosiły zamiar odkupienia marki. Stellantis skrytykował Tavaresa i innych dyrektorów.

W zeszłym miesiącu UAW wniósł przeciwko producentowi samochodów szereg federalnych zarzutów pracowniczych. związek zawodowy oskarżony Firma nie dotrzymała zobowiązań wynikających z umowy o pracę i planowała przenieść produkcję Dodge’a Durango z Detroit do Ontario. Stellantis jest odrzucił oba roszczenia UAW..

UAW planuje kontynuować swoją krytykę pod adresem producenta samochodów w czwartek, organizując wiec przed zakładem Stellantis w Sterling Heights w stanie Michigan. UAW twierdzi, że około 200 lokalnych przywódców związkowych reprezentujących pracowników Stellantis doradza swoim członkom, aby przygotowali się do wyrażenia zgody na strajk, jeśli firma „odmówi” dotrzymania obietnic.

Source link