w tej historii
Starbucks (seks-3,49%) opracowuje nową strategię mającą na celu odzyskanie pozycji w Chinach, drugim co do wielkości rynku międzynarodowym.
Aby odwrócić sytuację, kawowy gigant mianował Tony’ego Yanga na pierwszego dyrektora ds. rozwoju w regionie. Yang skoncentruje się na ożywieniu marki Starbucks poprzez celebrytów i rozrywkę współpraca– podał Bloomberg.
Yang, który dołączył do Starbucks w listopadzie, ma wyjątkową przeszłość. Przed dołączeniem do sieci kawiarni pracował przy rozwoju produktów w Liberty Automobile, będącej własnością chińskiego międzynarodowego konglomeratu Geely Holding Group. W przyszłości pan Yang będzie współpracował z zespołem marketingowym firmy w celu poprawy i rozwoju obsługi klienta. nowe produkty kawowe. Yang została mianowana po Molly Liu, która została mianowana we wrześniu. Jedyny CEO w tym regionie.
z wyzwanie Starbucksa zęby jasne. Jako lokalni konkurenci, tacy jak Luckin Coffee (LKNCY+1,96%) Amerykańscy giganci walczą o utrzymanie dominacji. Pod rządami byłego dyrektora generalnego Laxmana Narasimhana problemy firmy pogłębiły się, a niegdyś obiecujące…Rozszerzenie potrójnego strzałuPlan, który zakładał otwieranie nowego sklepu co dziewięć godzin, nie spełnił oczekiwań.
Starbucks traci udział w rynku w miarę zwalniania chińskiej gospodarki i zaostrzania się rynku konsumenckiego. Zamiast wydawać fantazyjne napoje, klienci wybierają tańsze alternatywy. W rzeczywistości firma widziała: Spadek o 14%. z równoważną sprzedażą w ostatnim kwartale. Starbucks ma nadzieję, że nowe podejście Yanga pomoże odwrócić ten spadek.
W USA nowy dyrektor generalny Brian Nicol już ogłosił zarysowane Być seria zmian Do Usprawnij swoje operacjewłączać Udoskonal menuponownie wprowadzając baton przyprawowy, aby zapewnić świeżo parzoną kawę. dostarczone do klienta w ciągu 4 minut. Podkreślił wówczas, że choć głównym celem pozostają Stany Zjednoczone, istnieje potrzeba głębszego zrozumienia, w jaki sposób „uwolnić możliwości wzrostu i wykorzystać mocne strony” w Chinach.
Tymczasem analitycy Bank of America (BAK-0,86%) zasugerował we wrześniu, że Starbucks mógłby odnieść korzyści z licencjonowania swojej działalności w Chinach. Spółka wierzy, że „wydzielając” swoją działalność w regionie, może zwiększyć wartość, biorąc pod uwagę stojące przed nią wyzwania. nawigować Być ścisły rynek środowisko. W listopadzie firma podobno Spółka rozważa różne opcje prowadzenia działalności w Chinach, w tym możliwość sprzedaży części swoich udziałów w przedsiębiorstwie.