w tej historii

W miarę zbliżania się pracowitego sezonu sprzedaży na koniec roku, firmy kontenerowe zwiększają swoją działalność Strajk w amerykańskim porcie Będzie grane.

Christian Roelofs, współzałożyciel i dyrektor generalny Container xChange, powiedział, że firmy kontenerowe budują sobie poduszkę na wypadek strajków, sytuacji geopolitycznych lub innych wydarzeń, które mogą opóźnić dostawy.

„Moment rozpoczęcia strajku jest szczególnie trudny, ponieważ mamy tradycyjnie pracowity sezon” – powiedział Roelofs. „Wiele firm przesunęło dostawy na początku tego roku, aby zmniejszyć ryzyko, ale zgromadzone zapasy odciążą przedsiębiorstwa jedynie na dłuższy okres. Jeśli strajk będzie trwał przez dłuższy czas, dostępność kontenerów i może to znacznie obciążyć w harmonogramach żeglugi.”

Container xChange to globalny rynek kontenerów, który współpracuje z: Ponad 1500 firm spedycyjnych. Jeden z klientów firmy ostrzegł, że „prawie niemożliwe” będzie dla operatorów kontenerów zabezpieczenie kontenerów na czas wakacji.

Oficjalnie wypływa około 45 000 dokerów ze wschodniego wybrzeża i wybrzeża Zatoki Meksykańskiej Strajk We wtorek zerwano negocjacje pomiędzy Międzynarodowym Stowarzyszeniem Dokerów (ILA) a Sojuszem Morskim Stanów Zjednoczonych (USMX), grupą firm działających w kilkunastu głównych portach.

Przed strajkiem prezes ILA i główny negocjator Harold Daggett ostrzegł, że jego związek może: „paraliżować” gospodarkę USA. „W Ameryce wszystko odbywa się łodzią” – powiedział Daggett w nagraniu wideo opublikowanym przez związek w zeszłym miesiącu.

Według Container xChange podmioty zajmujące się handlem kontenerami i firmy leasingowe są coraz bardziej zaniepokojone potencjalnym czasem trwania i dotkliwością strajku. Naturalnie, im dłużej trwa strajk, tym większy wpływ na dostawy.

Daggett dał jasno do zrozumienia, że ​​związek jest gotowy kontynuować strajk do czasu spełnienia jego żądań płacowych. nieważne jak długo to zajmie.

„Jeśli nie będziemy o to walczyć i nie zwyciężymy, ten port już nigdy się nie otworzy” – powiedział. – Nie gram tutaj w żadne gierki.

Według raportu strajk dotknął porty i obiekty obsługujące około 51% całkowitej przepustowości portów w kraju. korporacja Mitre. Oczekuje się, że uderzenie dotknie prawie każda branżaopóźnione zostały dostawy wszystkiego, od zagranicznych owoców po dostawy dla producentów samochodów i firm farmaceutycznych.

Oczekuje się, że potencjalne szkody spowodowane takim atakiem będą kosztować od 1 miliarda do 1 miliarda dolarów. 5 miliardów dolarów dzienniezgodnie z analizą przeprowadzoną przez Container xChange i JP Morgan (J.P.M.). Oxford Economics twierdzi, że przedłużony strajk może wpłynąć na nawet 100 000 miejsc pracy, a każdy strajk może zmniejszyć aktywność gospodarczą w USA o 4,5–7,5 miliarda dolarów tygodniowo.

ILA jest żądać wyższych płac i płace powyżej inflacji, tj. chłodzenie Po długiej, upartej passie plan ten oferuje coś więcej niż tylko skromną podwyżkę płac ostatnia umowa. Apelują także związki zawodowe Ochrona przed automatyzacją i nowa technologia dla terminali.

Firma odrzuciła najnowszą propozycję USMX dotyczącą podwyżki wynagrodzeń o prawie 50%, potrójnego składki pracodawcy na plany emerytalne i utrzymania dotychczasowego języka o automatyzacji.

Pracownicy wybrzeża Potwierdzony przez prezydenta Joe Bidena Sekretarz pracy Julie Hsu wezwała strony, aby wróciły do ​​stołu negocjacyjnego i zapewniły pracownikom „świadczenia, na jakie zasługują”. Kandydatka Demokratów na prezydenta i wiceprezydent Kamala Harris również wyraziła dla niej wsparcie Dla związku.

Chociaż były prezydent i kandydat Republikanów Donald Trump powstrzymał się od poparcia ILA, wyraził pewne poparcie dla jej wysiłków.

W miarę postępu strajku i jego skutków pojawią się dodatkowe wyzwania operacyjne, powiedział Rob Golliher, prezes i założyciel dostawcy kontenerów Freedom Connex.

„Wierzymy, że ten wpływ opóźni dostawy i będzie miał wpływ na naszą firmę w nadchodzących miesiącach. Uważamy również, że niedobory kadrowe mogą spowodować dalsze problemy z wydawaniem produktów w naszych magazynach” – powiedział Golliher. „Nie sądzę, że jest to dobre rozwiązanie zarówno dla klientów, jak i branży”.

— Will Gavin przyczynił się do powstania tego artykułu.

Source link