Z tą historią
Tesla (TSLA-3,48%)) Nowy status auto opłat za „zwycięzcą” prezydenta Donalda Trumpa „zwycięzca” nie chronił go przed sprzedażą rynku opartym na technologii w piątek. (NVDA-1,48%)) A reszta EPIC 7 jest niska po nowej liczbie ekonomicznej wskazującej na możliwość stagflacji.
Wskaźnik kompozytowy Tech Heavy NASDAQ spadł o 2,6%od 14:00, S&P 500 spadł o 1,9%, a średnia przemysłowa Dow Jones doprowadziła do 680 punktów (ponad 1,6%). Amazon (Amzn-4,65%)) Zapasy spadły poniżej MAG 7, spadając do 4,7%, Google Parent Alphabet (Googl-4,31%)) Spadł o 4,2%, Tesla przesuwa się o 3,5%, a NVIDIA złagodziła 1,5%.
Wprowadzony w piątek raport z konsumpcji osobistej z lutego wykazał, że podstawowy PCE-DEFLator (ulubione środki inflacyjne Rezerwy Federalnej) nasili się, podczas gdy rzeczywiste wydatki gospodarstwa domowego osłabiają. Tworzy sytuację Fed jest rozdarty Przy jednoczesnym zmniejszeniu wzrostu ceny i wspieraniu wzrostu.
„Dzisiejszy raport podkreśla trudną sytuację, w jakiej Fed stoi obecnie” – powiedział Citigroup. (C-2,56%)) Ekonomista napisał. „Ostatecznie urzędnicy Fed mają nadzieję, że szybko skłanią się ku wszelkiej zatrudnienia w pracy, ale będzie to zależeć od nadchodzących danych, szczególnie wydatków i inflacji w marcu”.
Wojna handlowa Trumpa kładzie również nacisk na inwestorów. 25% taryfy na wszystkie samochody, ciężarówki i części samochodowe ogłoszone przez prezydenta w środę wieczorem nadal spychały akcje producenta w piątek i kurczą się wraz ze Stellantis. (stres-4,19%)) Ford, spada o 4,2% (F-2,34%)) 2,4% spadek, General Motors (Gm-1,55%)) 1,6% zniżki. Toyota ADR (Tm-3,08%))Volkswagen (vwagy-2,83%)) I Honda (HMC-5.21%)) Odrzuciłem też.
Poza tym Lululemon’s (Lulu-14,44%)) Akcje spadły o prawie 15% po tym, jak prognozy sprzedaży i zysków w zakresie zysków straciły oczekiwania analityków. firma Poruszałem się, aby zaktualizować Reuters poinformował, że linia produktów, która konkuruje z modnymi markami.
Chris Grisanti, główny strateg rynku w MAI Capital Management, powiedział, że był zaskoczony stosunkowo łagodną reakcją rynku na stawki samochodu, które był więcej niż oczekiwano. Oczekuje teraz, że nowy obowiązek 2 kwietnia również będzie jastrzębia, a inwestorów może nastąpić dalsza wyciszona reakcja.
Przewodniczący Jerome Powell i jego koledzy decydenci prawdopodobnie będą czekać długo, aby zobaczyć wpływ taryf Trumpa, zwłaszcza na inflację, przed ustaleniem szybkości redukcji, powiedział Grisanti Kuarts.
„Jedynym sposobem, w jaki widzę Trumpa po jego stronie, jest to, czy pozwoli gospodarce walczyć” – powiedział Grisanti. „Możemy pokroić i rozmiar tych liczb ekonomicznych tak bardzo, jak chcemy, ale Fed jest w toku, dopóki nie przekonamy się taryf”.