Pojazdy są otwarte od 6 rano do północy, ale robotaksja nigdzie się nie wybiera. Wycieczki na lotnisko są poza limitami, a trasy unikają złożonych skrzyżowań. Usługa może być zawieszona nawet podczas złej pogody. Według Tesli celem jest ścisłe monitorowanie bezpieczeństwa przy jednoczesnym rozszerzaniu programu. Jest to główny problem dla organów regulacyjnych i prawodawców.
W Teksasie stanowi prawodawcy formalnie zwrócili się do Tesli odroczenie premiery do 1 września zasad regulujących działanie pojazdów samodzielnych. Do tej pory firma nie wykazała się opóźnianiem wdrożenia.
Wall Street przygląda się uważnie niektórym – i wielki zakład.
„Krótko mówiąc, widzę ten autonomiczny rozdział jako jeden z najważniejszych rozdziałów dla Muska i Tesli w swojej historii jako firma. Uważam, że przyszłość AI Tesli jest warta 1 biliona dolarów wyceny przez następne kilka lat”, pisze Ives. „W wizji Tesli Robotakshi jest niezliczeni sceptycy i uważam, że wiele niedźwiedzi nigdy nie przyjdzie dzisiaj. Teraz chodzi o położenie podstawy tego autonomicznego wzrostu w ciągu najbliższych kilku lat.
Całkowicie bezzałogowa robotaksja Waymo działa już w części Phoenix, San Francisco i Los Angeles, bez ludzkich monitorów lub milionów mil w świecie rzeczywistym. Zoox testuje dedykowane pojazdy, które nie mają kierownicy. Cruise, autonomiczna siła napędowa GM, ponownie uruchomiła się po serii skandali bezpieczeństwa, ale ma wrócić na ulice jeszcze w tym roku.