Bloomberg/Getty Images Intermodalny pojemnik z graffiti i etykietą Union Pacific znajduje się na wiadukcie w pobliżu stoczni Union Pacific Railroad Global 1 w Chicago, Illinois, USA, w piątek 25 lipca 2025 r.Obrazy Bloomberg/Getty

Dwie największe amerykańskie firmy kolejowe mają połączyć się w umowie o wartości 85 mld USD (63,8 mld funtów), która stworzyłaby pierwszą firmę z siecią kolejową od wybrzeża do wybrzeża w USA.

Union Pacific powiedział, że zgodził się kupić mniejszego rywala na wschodnim wybrzeżu Norfolk Southern, ustanawiając kolos o wartości 250 miliardów dolarów, który połączy 100 portów i 43 stanów wzdłuż ponad 50 000 mil toru.

Kierownictwo oświadczyło, że spodziewali się, że fuzja sprawi, że wysyłka towarowa będzie bardziej wydajna i pomoże w konkurowaniu z innymi sposobami transportu.

Powiedzieli, że są przekonani, że transakcja zostanie zatwierdzona, pomimo potencjalnych obaw klientów i związków związanych z utratą miejsc pracy, wyższych cen i zakłóceń usług.

Przynajmniej jeden związek, Smart TD, ma już powiedział Zamierza wnieść swój sprzeciw wobec regulacji podczas ich przeglądu.

Administracja Biden była znana ze sceptycznego poglądu na duże fuzje. Oczekuje się jednak, że administracja Trumpa przyjęła luźniejsze podejście regulacyjne.

„Nie zrobilibyśmy tego kroku, gdybyśmy nie czuli się swobodnie, abyśmy mogli poradzić sobie z żadnym z problemów” – powiedział we wtorek dyrektor generalny Union Pacific, Jim Vena.

Nowa firma nazywałaby się Union Pacific Transcontinental Railroad i ma swoją siedzibę w Omaha w stanie Nebraska.

Miasto, położone w środku kraju, jest obecnie domem dla Union Pacific, firmy, która śledzi swoje korzenie do wojny domowej w USA i jest jedną z dwóch firm, które dominują na zachowanie kolei towarowej na zachód od Mississippi.

Siedziba Norfolk Southern znajduje się w Atlancie w stanie Georgia i działa przede wszystkim we wschodniej części USA.

Kierownictwo powiedziało, że łączenie sił pozwoli im odciąć dzień lub dwa czasy tranzytowe dla klientów, którzy chcą wysyłać towary w całym kraju. Twierdzili także, że umowa zmniejszy zator na torach, ponieważ potrzebne jest mniej samochodów do transportu takich samych towarów.

„Nie chodzi tylko o bycie większą linią kolejową. Chodzi o bycie lepszą linią kolejową” – powiedział Jason Zampi, dyrektor finansowy Norfolk Southern.

Obie firmy stwierdziły, że miały nadzieję zakończyć umowę na początku 2027 r. I spodziewały się wydać 2 mld USD na zintegrowanie dwóch sieci.

W liście do personelu pan Vena, który rozpoczął karierę jako Brakeman, powiedział, że spodziewa się, że umowa doprowadzi do wzrostu zatrudnienia, zapewniając, że „zamierzanie spółek spółki jest zachowanie Związku Pacyfiku i Norfolk Southern Union”.

Zgodnie z warunkami transakcji inwestorzy Norfolk Southern otrzymają 88,82 USD za akcję i udział w nowej spółce.

Oznacza to około 320 USD na akcję – o około 25% wyższą niż cena widziana przed rozprzestrzenianiem się doniesień o potencjalnym połączeniu.

Marka George, szef Południowego Norfolk, powiedział analitykom, że umowa brzmiała „tworzenie historii”.

Chociaż od 1869 r. Możliwe było przekroczenie USA koleją, wymagało to postępowania z wieloma firmami.

Amtrak, amerykańska firma pasażerska, prowadzi również pociągi w całym kraju, ale często musi polegać na torach kontrolowanych przez inne firmy.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj