Z tą historią

Powtarzające się taryfy prezydenta Donalda Trumpa maskowały gospodarkę z niepewnością.

Z tego powodu niektóre firmy po prostu polegają na odnowieniu przychodów i podwyższeniu cen i pochłaniania sposobu, w jaki rynek się radzi.

„Jeśli ogłoszenie pojedynczego taryfowego może z dnia na dzień wymazać biliony wartości rynkowej, czy możesz winić liderów finansowych, jeśli rzucisz roczną prognozę przez okno?” Sunil Rajasekal, dyrektor generalny Fintech Platform Bill Trust, mówi Quartz.

Rajasekar mówi, że firmy, które odnoszą sukcesy, ocalałych są dostosowane do. „Zwycięzcy w tym środowisku nie tylko spadają. Budują odporność podczas inwestowania strategicznie” – mówi. „Kiedy następny tweet zasad wysyła rynek do ogona, pozostają one wystarczająco zwinne, aby się odwrócić”.

Niektóre firmy podnoszą ceny, aby wyprzedzić stawki.

Nikon

Nikon USA ogłosił we wtorek, że ceny rosną w niektórych modelach kamer od 23 czerwca. Firma wskazała taryfy bezpośrednio w komunikacie prasowym ogłaszającym zmiany cen w zeszłym tygodniu. „Możemy uważnie monitorować rozwój taryf i dostosowywać ceny w razie potrzeby, aby odzwierciedlić ewoluujące warunki rynkowe” – powiedział Nikon.

Walmart

Walmart (WMT+0,77%) Ogłoszenie 15 kwietnia ogłosiło, że taryfy Trumpa będą „zbyt wysokie” i podniosą ceny, szczególnie w przypadku produktów wytwarzanych w Chinach.

„Zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby utrzymać ceny tak niskie, jak to możliwe. Ale biorąc pod uwagę wielkość taryf, nawet poziom spadku ogłoszony w tym tygodniu nie może pochłonąć całej presji, biorąc pod uwagę wąską rzeczywistość marginesów detalicznych”.

Mattel

Producent zabawek ogłosił 6 maja, że ​​podniesie ceny zabawek sprzedawanych w USA w celu zrównoważenia wyższych kosztów związanych z taryfami Trumpa.

Mattel (mata+0,16%) Associated Press powiedział na początku tego miesiąca, że ​​spodziewa się, że 40% do 50% zabawek spadnie poniżej 20 USD, nawet wraz ze wzrostem cen.

Tymczasem granie kart Dzieci ostrzegły, że w tym roku opcje lalek będą mniejsze.

Stanley Black and Decker

Firma narzędzi ogłosiła 30 kwietnia, że ​​cena turystyczna była spowodowana taryfami.

„W świetle obecnego środowiska równoważymy potrzebę ochrony naszej działalności dzięki naszej zdolności do wprowadzania innowacji przez następne kilka lat, jednocześnie przyspieszając koordynację łańcucha dostaw, badając wszystkie opcje i minimalizując wpływ taryf na użytkowników końcowych” – powiedziała firma w komunikacie prasowym. „Mając to na uwadze, wprowadziliśmy wczesny wzrost cen w kwietniu i powiadomiliśmy klientów, że potrzebne są dalsze działania ceny”.

Bród

Ford (F-2,22%) CFO Sherry House powiedział, że spodziewa się, że taryfy podniosą ceny samochodów w USA nawet o 1,5% w drugiej połowie 2025 r.

Automaker rozszerzył ofertę „Ceny pracowników” do lipca, gdy konsumenci pobiegli, aby kupić samochody przed taryfami Trumpa.

Proctor & Gamble

Konsumencka firma towarowa opakowań za pastorem do zębów Crest, detektor przypływu i inne zszywki gospodarstwa domowego stwierdziły, że jest zmuszony podnieść ceny, pomimo starania się uniknąć wpływu taryf.

P&G CFO Andre Schulten powiedział Zwołanie dochodów z kwietnia Ten kupujący prawdopodobnie wzrosną ceny do lipca.

„A ponieważ postrzegamy w tym roku jako bazę, patrzymy na nią finansowo jako bazę w 2025 r.. Ile wyglądamy w przyszłym roku, jeśli chodzi o to, jak stopniowe dźwignie ciągną, kompensując przyrostowe koszty taryf i zapotrzebowanie zaczęło być ograniczone”.

Source link