Walmart przygotowuje się do podniesienia cen w USA już w tym miesiącu, ponieważ jego własne koszty wzrosną w wyniku nowych taryf na import narzucony przez prezydenta Donalda Trumpa.
Plany największego na świecie sprzedawcy detaliczne pojawiają się, gdy ogłoszenia Białego Domu w ostatnich tygodniach zaowocowały większością towarów z całego świata w obliczu nowych podatków importowych wynoszących co najmniej 10%, a produkty z Chin stoją przed wyższymi obowiązkami wynoszącymi co najmniej 30%.
Zgłaszając inwestorom o wynikach firmy w czwartek, dyrektor generalny Doug McMillon powiedział, że był wdzięczny, że administracja Trumpa na razie zawiesła plany bardziej agresywnych opłat.
Powiedział jednak, że jego firma nadal może podnieść ceny pokrycia nowych kosztów.
„Dokładamy wszelkich starań, aby nasze ceny były jak najniższe, ale biorąc pod uwagę wielkość taryf, nawet na obniżonych poziomach ogłoszonych w tym tygodniu, nie jesteśmy w stanie pochłonąć całej presji” – powiedział.
Firma powiedziała, że ponad dwie trzecie tego, co Walmart sprzedaje w USA, montaż lub uprawianie w kraju.
Ale Chiny są dominującym dostawcą w kluczowych kategoriach, takich jak zabawki i elektronika.
Kierownictwo ostrzegło również, że taryfy na kraje, które zyskały mniej uwagi, takie jak Kostaryka, Kolumbia i Peru, wywierają presję cenową na podstawowe zszywki, takie jak banany, awokado, kawa i róże.
W wywiadach z amerykańskimi punktami biznesowymi w czwartek, dyrektor finansowy John David Rainey powiedział, że kupujący mogą zobaczyć wyższe ceny w sklepach już w tym miesiącu i zdecydowanie w czerwcu.
Kierownictwo stwierdziło, że mieli silną pozycję, aby szybko dostosować to, co kupują, jeśli kupujący zaczną Baulk po wyższych cenach.
Firma powiedziała również, że nie może zaoferować inwestorom wytycznych dotyczących oczekiwań dotyczących sprzedaży i zysków w ciągu najbliższych trzech miesięcy, jak zwykle, ze względu na „dynamiczny charakter” sytuacji.
Ale w ciągu całego roku kierownictwo stwierdziło, że wciąż naciskają na osiągnięcie pierwotnych celów, w tym plany szybszego zwiększenia zysków niż sprzedaż.