Amerykańscy śledczy twierdzą, że luźny przewód na statku towarowym spowodował przerwę w dostawie prądu, która mogła doprowadzić do śmiertelnego zawalenia się mostu Francis Scott Key Bridge w Baltimore w 2024 r.

Kontenerowiec Dali, który rozbił się o most, w wyniku czego zginęło sześciu pracowników, „można było zapobiec” – stwierdzili podczas wtorkowego przesłuchania śledczy Krajowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB).

Policja stacjonująca na końcach mostu została powiadomiona, że ​​statek zszedł z kursu, ale nie wezwała inspektora ekipy budowlanej, aby ich ostrzec.

NTSB twierdzi, że gdyby sześciu pracowników zostało powiadomionych o przybyciu policji, być może mieliby czas na ewakuację.

Według „Washington Post” przed zderzeniem potrzeba byłoby około minuty i 29 sekund na ewakuację.

To mógł być „wystarczający czas, aby dojechać do części mostu, która się nie zawaliła” – stwierdził.

W czarną noc 26 marca 2024 r. kilka pojazdów na moście Scott Key wpadło do lodowatej wody rzeki Patapsco w Baltimore w stanie Maryland po tym, jak kontenerowiec Dali uderzył w jeden z filarów. Sześciu pracowników upadło i zginęło.

Wtorkowe przesłuchanie ujawniło potencjalne przyczyny śmiertelnej tragedii, zgodnie z rocznym dochodzeniem NTSB.

Agencja zidentyfikowała wiele czynników, w tym utratę energii elektrycznej z powodu wadliwego kabla, problemy z pompą paliwa na statku i brak środków zaradczych w celu zmniejszenia podatności mostu na zagrożenia. NTSB dokonała również przeglądu swoich zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.

Ustalenia potwierdziły ustalenia zawarte we wstępnym raporcie NTSB z 2024 r., w którym jako prawdopodobną przyczynę przerwy w dostawie prądu w Dali w ostatnich chwilach przed zderzeniem wymieniono wadliwe kable.

„Ta tragedia w ogóle nie powinna była mieć miejsca. Nigdy nie powinno dojść do ofiar śmiertelnych. Jak w przypadku wszystkich wypadków, które badamy, i temu można było zapobiec” – powiedziała na przesłuchaniu przewodnicząca NTSB Jennifer Homendy.

Śmiertelny incydent poważnie zakłócił działanie głównego amerykańskiego portu żeglugowego w Baltimore, gdy był on zamknięty, i spowodował przerwanie części głównej jezdni międzystanowej.

Urzędnicy wstępnie oszacowali, że naprawy zostaną zakończone do 2028 r. i będą kosztować około 1,9 miliarda dolarów (1,4 miliarda funtów). Jednak w poniedziałkowej aktualizacji oszacowano, że całkowity koszt napraw będzie bliższy 5 miliardów dolarów i przesunięto harmonogram zakończenia na 2030 rok.

„Tak jak rodziny w całym kraju radzą sobie z rzeczywistością zwiększonych kosztów, podobnie jest w stanie Maryland” – stwierdził w poniedziałkowym oświadczeniu demokratyczny gubernator stanu Wes Moore.

„Polityka handlowa poza Waszyngtonem podniosła ceny wszystkiego – w tym niezbędnych materiałów, których potrzebujemy do odbudowy mostu Francisa Scotta Key Bridge.

„Mimo nowej rzeczywistości gospodarczej nasza determinacja jest niezachwiana” – powiedział.

Source link