Mężczyzna używa smartfona jako kolejki Travellers do zameldowania w terminalu 4 na lotnisku Heathrow 4, po zakłóceniu systemów odprawy i wejścia na pokład spowodowany cyberatakiem, który wpłynął na kilka głównych europejskich lotnisk, co spowodowało opóźnienia w lotach i odwołania, w większym Londynie, Wielka Brytania, 20 września 2025 r.

„>



Mężczyzna używa smartfona jako kolejki Travellers do zameldowania w terminalu 4 na lotnisku Heathrow 4, po zakłóceniu systemów odprawy i wejścia na pokład spowodowany cyberatakiem, który wpłynął na kilka głównych europejskich lotnisk, co spowodowało opóźnienia w lotach i odwołania, w większym Londynie, Wielka Brytania, 20 września 2025 r.

Globalne zgromadzenie liderów lotnictwa od wtorku w Montrealu będzie musiało nawigować międzynarodowe szczeliny, ponieważ konfrontuje się z zaawansowanymi zagrożeniami technologicznymi, rosnącym zanieczyszczeniem z lotów i niedoborów pracy.

Technologia ułatwia globalne lotnictwo, ale pozostaje podatna na ataki, a niektóre z największych lotnisk w Europie nadal napotykają zakłócenia w poniedziałek po tym, jak hakerzy znokautowali zautomatyzowane systemy odpraw.

Delegaci na Międzynarodowe Zgromadzenie Organizacji Lotnictwa Lotnictwa Narodów Zjednoczonych od 23 września do 3 października wezwali do współpracy międzynarodowej w celu przeciwdziałania zagrożeniom cybernetycznym.

Agencja, urodzona w 1944 r., Aby zarządzać niebo z podejściem opartym na konsensusie, stoi w obliczu napięć geopolitycznych. 36-stanowa rada zarządzająca rozważała rosyjską inwazję na Ukrainę na 2022 r. I działania Korei Północnej, wyrzucając ich za zakłócenia krytycznym systemom nawigacji satelitarnej, które naruszyły międzynarodowe zasady lotnictwa.

„Wiesz, nawet podczas epoki zimnej wojny, po dołączeniu ZSRR ICAO, w tej bardzo szczególnej dziedzinie technicznej była współpraca, która nie odbyła się na zewnątrz”-powiedział Vincent Correia, współreżyser Instytutu Law i Kosmicznego Uniwersytetu McGill w Montrealu.

„Zwykle jestem optymistą, ale… Wiem też, że napięcia są obecnie bardzo, bardzo wysokie”.

W dokumencie roboczym Korea Północna oskarżyła Radę ICAO o podwójny standard, aby nie podjąć działań przeciwko Korei Południowej za domniemaną infiltrację dronów wojskowych.

Moskwa nie komentowała. Stwierdzono w oświadczeniu, że delegacja rosyjska będzie pracowała nad promowaniem oferty kraju na członkostwo w Radzie, po utracie miejsca podczas ostatniego zgromadzenia w 2022 r. Reuters poinformował w poniedziałek, że Rosja wzywa również do złagodzenia bojkotów związanych z lotnictwem.

Kraje i przewoźnicy będą również pod presją, aby dokonać postępów w zmniejszeniu zanieczyszczenia z lotu, a grupa handlowa linii lotniczych IATA uzna, że ​​branża nie osiągnie celu zmniejszenia emisji o 5% w 2030 r.

„Oczywiste jest, że są linie lotnicze, które mają trudności z przekonaniem się, jak możemy sobie pozwolić na przejście na zero netto” – powiedział dziennikarzom dyrektor generalny IATA Willie Walsh w zeszłym tygodniu. Walsh powiedział, że przewoźnicy nadal zobowiązali się do zmniejszenia zanieczyszczenia.

Aviation stoi w obliczu niedoboru personelu, ponieważ podróże wzrosły od końca pandemii, a Indie proszą o zatrudnienie kodeksu postępowania, aby uniknąć kłusownictwa pilotów.

Prognozuje się, że ruch pasażerski wzrośnie do 7,2 miliarda do 2035 r., W porównaniu z 4,6 miliardem podróżników w 2024 r., Szacuje ICAO dodatkowe 670 000 pilotów.

Brazylia, której sektor podróży ma wzrosnąć o 10% rocznie, stara się przyciągnąć i zatrzymać więcej kobiet i mniejszości, ponieważ już brakuje mechanikom i obawia się, że zbliża się niedobór.

„Pięćdziesiąt jeden procent naszej populacji to kobiety, a tylko 3% naszych pilotów to kobiety”-powiedział Tiago Faierstein, niedawno mianowany prezydent brazylijskiego regulatora lotnictwa cywilnego ANAC.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj