Tesla, firma sprzedająca samochody autonomiczne, nadal stawia na ludzką wytrzymałość. Szef sztucznej inteligencji producenta samochodów właśnie powiedział inżynierom stojącym za robotami Autopilot, RoboTaxi i Optimus, aby przygotowali się na „najtrudniejszy rok” w 2026 r., gdy firma dąży do realizacji przyszłości w zakresie autonomicznej jazdy, którą obiecywała od dekady.

W dziale sztucznej inteligencji Tesli decyzja o tej polityce została podjęta z rozmachem. Według Raport Business InsideraAshok Elswamy, wiceprezes firmy ds. oprogramowania AI, przekazał tę wiadomość podczas spotkania wszystkich pracowników zespołów Autopilot i Optimus, które trwało prawie dwie godziny. Jeden z uczestników określił to jako „okrzyk bojowy”.

Wydaje się, że oś czasu przedstawiona szczegółowo na slajdzie nie jest dwuznaczna. Rok 2026 to rok, w którym Tesla musi przekształcić składaną od dziesięciu lat obietnicę dotyczącą autonomicznej jazdy w coś komercyjnego, skalowalnego i namacalnego dla inwestorów, którzy słyszeli już wcześniej te twierdzenia.

Presja ma charakter strukturalny, a nie motywujący. Dyrektor generalny Elon Musk remisuje. Kolejna era firmy — i jego nowy Pakiet wynagrodzeń o wartości 1 biliona dolarów — Dwa produkty dalekie od masowego wdrożenia: wdrożenie ogólnokrajowe. flet Musk twierdzi, że humanoidalne roboty mogą być „największym produktem, jaki kiedykolwiek powstał”.

W ostatniej rozmowie o zarobkach Tesli jeszcze bardziej podniósł stawkę. „Spodziewamy się, że w nadchodzących miesiącach autonomiczne taksówki w Austin będą działać bez kierowcy zapewniającego bezpieczeństwo” – powiedział Musk, dodając, że Tesla zamierza do końca roku uruchomić taksówki autonomiczne w „około 8–10 obszarach metropolitalnych”. Cel ten będzie ambitny dla firm, które już świadczą usługi w pełni autonomiczne. Jest to comiesięczne zjawisko w przypadku Tesli, która nadal obsługuje nadzorowanego pilota.

Analityk Wedbusha (i wieloletni byk Tesli) Dan Ives powiedział na początku tego roku Oszacował, że „same możliwości sztucznej inteligencji i autonomicznej jazdy są dla Tesli warte co najmniej 1 bilion dolarów” i stwierdził, że „nigdy nie postrzegał Tesli tylko jako firmy samochodowej”, ale raczej „zawsze postrzegał Muska i Teslę jako światowego lidera w dziedzinie przełomowych technologii”. Kalendarium jeszcze nie dorównało tym przewidywaniom.

Optimus ma swoją wagę. Produkcja planowana jest na koniec 2026 r., ale Musk przyznał, że ponieważ robot zawiera „10 000 unikalnych przedmiotów”, przyspieszenie harmonogramu „trochę potrwa”. Po rezygnacji wiceprezesa Optimusa, Milana Kovacsa, Eluswamy nadzoruje obecnie znaczną część programu. Powiedział pan Musk. W najnowszym komunikacie wyników finansowych Wierzy, że „Optimus może być największym produktem w historii” i traktuje humanoidalnego robota nie jako projekt naukowy, ale jako ostateczny środek ciężkości Tesli.

Tesla zobowiązała się, że do końca roku na drogach pojawi się 1000 robotaks. Firma obiecuje wprowadzenie robotaxis w ośmiu do dziesięciu miastach. Obiecuje wdrożenie Optimusa na skalę przemysłową. Tesla w sposób dorozumiany, wyraźny i wielokrotnie obiecała, że ​​powinna zostać uznana przede wszystkim za firmę zajmującą się sztuczną inteligencją w świecie rzeczywistym, a w drugiej kolejności za producenta samochodów. Z drugiej strony marże zysku maleją, Odpływ zasobów ludzkich przyspieszai firma została po cichu rozwiązana Wewnętrzny zespół superkomputerowy DojoZamiast tego decydują się na zakup tego samego sprzętu Nvidia i AMD, jaki jest używany w całej branży.

Wszystko to stanowi ogromne obciążenie dla pracowników działu, z którymi Musk twierdzi, że spotyka się co tydzień, często do późnych godzin piątkowych. Jeśli Tesla ma zamiar pokonać dystans między aspiracjami a rzeczywistością, między nadzorowanymi systemami wspomagania kierowcy a ogólnokrajową siecią robotaxi, między wybranymi demonstracjami robotów a celem produkcji humanoidów wynoszącym milion sztuk, rok 2026 będzie czymś więcej niż tylko trudnym rokiem. Ten rok jest rokiem, w którym będzie to miało wpływ na ogólną ocenę. A w przyszłym roku Tesla będzie musiała obrać własną fabułę.

Source link