ZOOX – Autonomiczna spółka polegająca na pojazdach Amazon – oficjalnie uruchomił swój pierwszy zakład produkcyjny Robotax w Hayward w Kalifornii. ogłoszenie Środa.

Na 220 000 stóp kwadratowych (równoważne 3,5 amerykańskiego boiska piłkarskiego) fabryka jest w stanie zgromadzić ponad 10 000 samochodów rocznie.

Obiekt Hayward oznacza kluczowy moment, gdy Zoox przechodzi od ograniczonych testów do masowej produkcji, a Amazon zaczął konkurować z uznanymi graczami na arenie Robotaxi.

Obecnie firma przygotowuje się do uruchomienia usług komercyjnych w Las Vegas jeszcze w tym roku, z ponad 20 prototypami zoox testowanych w amerykańskich miastach. San Francisco jest jednym z testowych miast i najpierw będzie emitowany publicznego jeźdźca.

„Oprócz tej ekspansji, po otwarciu oczekiwanego popytu dla ogółu społeczeństwa, dodatkowe wejście na rynki w nadchodzących latach zapewni wzrost produkcji Robotaki”, powiedział Zoox w oświadczeniu.

Tym, co odróżnia Zoox od jego rywali, jest projekt pojazdu wykonanego na zamówienie. Był animowany jak „The Wheel Gondola”. Samochód porzuca tradycyjną kierownicę i pedały i jest trudnym początkiem od zmodyfikowanych modeli używanych przez Waymo i Tesli.

Rośliny konkurują o pozycję Zoox w Robotakshi, ale za konkurentami wciąż są kilometry.

Waymo w Alphabet jako pierwsza umieściła na drodze całkowicie bezzałogową taksówkę. Obsługuje floty w kilku amerykańskich miastach, w tym w Phoenix, San Francisco, Los Angeles i części Austin. Wkrótce przybędą do Atlanty, Miami, Waszyngtonu, DC, a nawet Tokio. Od połowy 2012 r. Waymo oferuje miliony bezzałogowych pojazdów na kwartał z konsekwentnymi zapisami bezpieczeństwa i opublikowanymi danymi.

Tesla ma również uruchomić swoją usługę Robotaxi 22 czerwca, zaczynając od zmodyfikowanego pojazdu modelu Y przed wprowadzeniem późniejszego koła.Cybercab. Dlatego uruchomienie w tym miesiącu będzie miało w pełni zautomatyzowane oprogramowanie do jazdy (FSD) w pojazdach modelu Y.

„Przytłaczającym skupieniem jest rozwiązanie w pełni autonomicznej jazdy. Jest to niezbędne. Jest to różnica między byciem naprawdę wartym dużo pieniędzy lub zasadniczo wartością zero” – powiedział Musk. Powiedziałem 2022.

Jednak dla wszystkich trzech firm przeszkody trwają na drodze do bezzałogowej przyszłości. Wiatry obejmują wysokie koszty produkcji i deficyty regulacyjne po sondy federalne i wypadki bezpieczeństwa. Na przykład Zoox wydał dobrowolne wycofanie oprogramowania po tym, jak nie jest fatalny rozbić się W zeszłym miesiącu w Las Vegas.

Source link