Z tą historią

Mark Zuckerberg może widzieć świat za pośrednictwem Ray-Bans napędzanych sztuczną inteligencją, ale Wall Street widzi go poprzez dolary reklamowe swojej firmy. I chociaż stara się spojrzeć poza pasmę w wirtualnym świecie okularów i wogrutności, inwestorzy chcą, aby jego firma zrobiła z siebie wszystko.

Meta (Meta)) CEO Nadal zapewnia solidne wyniki Dla firmy. Właśnie zgłosiliśmy pierwszy kwartał przychodów z 2025 r., Z przychodami o 16% rok do roku, zysk na akcję wzrósł o 37%, a zysk na akcję wzrósł o 89% przy 27% stopie wzrostu przychodów. Ale Zuckerberg wydaje się być krytycznym nieporozumieniem tego, czego ludzie chcą.

Meta jest przede wszystkim firmą reklamową.

Firmy reklamowe, szczególnie na platformach takich jak Facebook, Instagram i WhatsApp, podsyciły wzrost pierwszego kwartału. Wrażenia reklamowe wzrosły o 5%, podczas gdy średnie ceny reklamowe wzrosły o 10% rok do roku. Dyrektor finansowy Susan Lee zauważył w swoim pierwszym kwartale wezwanie dochodowe, że Vericals Handel online kieruje ścieżką jako największy wkład wzrostu z roku na rok. Narzędzia AI zwiększają możliwości celowania meta, ale ostatecznie służą temu samemu celowi. Pomóż reklamodawcom znaleźć i zarabiać na oczach.

W komunikacie prasowym wraz z raportem przychodów Zuckerberg był cytowany tylko raz. Odniósł się również do okularów AI, a nie wydajności reklamowej. Powiedział, że był to ważny rok, społeczność meta rozwija się, a firma działa bardzo dobrze. Oraz „robimy dobre postępy w okularach AI i meta AI”.

Zuckerberg wciąż przewiduje przyszłość, w której meta wydaje się być prosta z powieści science fiction, ale tak nie jest. A przychody to odzyskają.

Dywizja Laboratorium Rzeczywistości Firma, domem dla rozszerzonej wirtualnej rzeczywistości Meta, jest ogromnym odpływem. Zgłoszono stratę operacyjną w pierwszym kwartale w wysokości 29,6 mld USD przy przychodach 695 mln USD. Strata operacyjna dywizji wyniosła 4,2 miliarda dolarów. Od 2020 r. Reality Labs spalił 60 miliardów dolarów.

Horizon Worlds, platforma taka jak Social VR Playground Meta, na której użytkownicy mogą budować i wchodzić w interakcje w wspólnych wirtualnych środowiskach, nie ma większego tempa. Ponadto Meta utrzymuje rynek zestawu słuchawkowego z liniami zestawu słuchawkowego Quest VR, ale zestawy słuchawkowe nie są podzielone na główne odbiorców.

W połączeniu z przychodami w pierwszym kwartale Zuckerberg powiedział, że firma „widzi głębsze zaangażowanie, ponieważ Quest 3 umożliwia większej liczbie osób dostęp do VR, a więcej osób korzysta z narzędzi AI do tworzenia doświadczeń na horyzoncie”.

Dlatego, niezależnie od liczb lub wszystkich towarzyszących danych, znaki sugerują, że Zuckerberg wciąż widzi przyszłość zbudowaną wokół metAverse i jego inteligentnych okularów. Argumentował, że partnerstwo Meta okularów z Ray-Ban „potroiło się podczas sprzedaży” z roku na rok, z planami zwiększenia produkcji do 10 milionów sztuk rocznie. Glass jest zintegrowany z samodzielną aplikacją Meta i jej asystentem AI Lamy 4.

„Myślę, że wszyscy mamy AI, o której rozmawiamy przez cały dzień” – powiedział Zuckerberg. „W końcu jest na okularach”.

„Okulary są idealną formą zarówno dla sztucznej inteligencji, jak i metaverse. … Dziś ponad miliard ludzi na całym świecie nosi okulary i wydaje się prawdopodobne, że staną się okulary AI w ciągu najbliższych pięciu do dziesięciu lat”.

Jednak rzeczywistość nie do końca pasuje do szumu. W 2022 r. Zuckerberg przewidział, że okulary rzeczywistości rozszerzonej staną się powszechne za trzy do pięciu lat. Teraz, prawie trzy lata później, Meta sprzedaje zaledwie 2 miliony jednostek swojego Smart Glass Partnership z Ray-Ban.

Dlatego nie jest jasne, czy okulary lub szersza wizja Metaverse Zuckerberga – zawsze będą prawdziwym biznesem.

Inni w firmie wydają się zbliżać koniec prawdziwego laboratorium. W ubiegłym tygodniu Meta przeprowadził zwolnienia w dywizji, dotykając zespołów, które koncentrowały się przede wszystkim na grach VR i aplikacjach Supernatural VR Fitness. Na początku tego roku, Zgłoszone przez Business Insider 2025 zapisano w notatce dyrektora technologii Meta, która powiedziała, że ​​Meta „spadnie jako wizjonerska praca lub praca legendarnego nieszczęścia”.

Nie jest jednak jasne, czy Zuckerberg rozerwał podział. To człowiek, który ogłosił prawie trzy lata temu, że Meta jest teraz „firmą metaverse”, która koncentruje się na budowaniu przyszłości połączeń społecznych poprzez wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość.

Inwestorzy i inne najważniejsze meta-exeteteves mogą zachęcić wzniosłą wizję Zuckerberga do jeszcze bardziej olśniewającego w kierunku bardziej namacalnego strumienia przychodów: AI. W wezwaniu dochodów dyrektor generalny powiedział: „Oczywiście głównym tematem jest teraz, że AI przekształca wszystko, co robimy”. Oczekiwane wydatki inwestycyjne wzrosły nawet do 72 miliardów dolarów w 2025 r., Głównie w celu sfinansowania infrastruktury AI.

I wiele z tego, co Meta zrobiła z AI, wraca do reklamy, tak.

Firma wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby zwiększyć celowanie w reklamy, kreatywne generowanie i optymalizację kampanii. AI sprawiło, że maszyny reklamowe Meta jest jeszcze bardziej wydajne. Kreatywne narzędzia generowane przez AI wzrosły w tym kwartale o 30%, przy 5% wzrost współczynnika konwersji ze względu na zalecany model, w którym bęben jest testowany. Meta ewoluuje, ale ewoluuje przy użyciu tego samego podstawowego modelu biznesowego.

CFO Li powiedział, że Meta zdecydowanie przyjmuje produkty reklamowe oparte na AI, takie jak Advantage+ i Advantage+ Creative. W tym tygodniu Meta powiedział, że rozszerzy swoje przyjazne dla reklamodawców narzędzia wideo z kołowrotkiem na Facebooku, umożliwiając automatyczne rozmiar filmów za pomocą pikseli generowanych przez AI na pełnym ekranie. Firma planuje również rozpocząć generowanie obrazów dla wszystkich uprawnionych reklamodawców i przetestować wirtualne możliwości Tryon z generatywnymi sztucznej inteligencji do wyświetlania odzieży na modelach wirtualnych.

„AI uczyniła nas już lepszymi w kierowaniu i znajdowaniu odbiorców zainteresowanych produktami (biznesowymi)” – powiedział przez telefon Zuckerberg. „Myślę, że to naprawdę na nowo zdefiniować, jakie są reklamy. Umieszcza je w agentach AI, które zapewniają wymierne wyniki biznesowe na dużą skalę”.

Powiedział: „Jeśli zdamy sobie sprawę z tej wizji, myślę, że reklama będzie miała znaczący, większy udział w nadchodzących latach, dzięki zwiększonej wydajności AI”.

Na razie wydajne, ustrukturyzowane i wysoce opłacalne meta branżowe nadal są reklamowane. Meta AI staje się coraz ważniejsza i pokazuje wiele obietnic. Może pewnego dnia inteligentne okulary i metaverse staną się problemem. Ale na razie ważne jest to, że miliardy reklam są oferowane w całej rodzinie firm, które są coraz bardziej kształtowane przez sztuczną inteligencję, ale są mocno zakorzenione w modelu biznesowym przez prawie 20 lat.

Zuckerberg ma nadzieję, że Meta odkryje sposób, w jaki interakcja z technologią. Ale dopóki okulary i wszystko, co reprezentują, nadal sprzedaje nam to samo: nasza uwaga, najlepsza cena, dostarczana algorytmicznie.

Dopóki Meta nadal znajduje sposoby, aby pomóc reklamodawcom dotrzeć do ogromnej bazy użytkowników, inwestorzy mogą być szczęśliwi, że Zuckerberg nadal marzy o przyszłości.

Chcą, żeby w międzyczasie nadal płynął dolary reklamowe.

Source link

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj